Hasil anyaman sarung ketupat saya yang pertama (^_^)

Tahun ni raya pertama saya beraya di Parit Buntar.. Rumah mak mentua saya.. Tahun ni juga, first time raya pertama di rumah mentua.. yela, seperti yang saya war-war kan sebelum ni.. ini adalah raya pertama saya sebagai seorang isteri & ibu tak lupa juga sebagai menantu.. hihii.. Tahun lepas orang beraya, saya berpantang kat rumah... :-)

Malam raya saya sempat lah mengayam daun palas (tak pasti spelling palas betul or tak) untuk buat ketupat.. Adik ipar saya yang ajar.. hihii


Inilah hasil kerja saya yang pertama.. Bolehlah walaupun tak cun sangat tapi saya rasa seronok giler sebab ini adalah hasil tangan saya yang pertama seumur hidup.. erk.. yeke..seumur  hidup?.. tak pasti la pulak.. kalau pernah pun mungkin zaman sekolah rendah dulu kot.. tapi mesti tak berapa menjadi kan.. maklumlah.. tengah budak2 lagi masa tu.. hihii

Epy sangat.. sekurang2nya, nanti gambar & entry ni bolehlah jadi bukti dekat cucu cicit saya nanti yang saya boleh anyam ketupat.... muahhahhahahh *poyo je ayat*


Actually, saya buat 3 je pun.. hahhahhaahhah tengoklah saya ni.. baru buat sarung ketupat tu 3.. tapi kecoh satu blog... hihii..  Alaa bukan apa, rasa seronok sebab tak pernah buat tapi tiba2 berjaya buat... syokkkk ooooo.. :-)

Ohya, sebenarnya saya nak buat banyak lagi tapi disebabkan yang ke 4 ke 5 & seterusnya dah tak menjadi & daun jadi terkoyak so sebelum saya rosakkan semua daun tu.. lebih baik saya stop kan.. that y lah hanya 3 je yang menjadi.. hahahhah

Tak kisahlah.. sekurang2nya ada pengalaman.. & saya eppyyyyyyyy ;-) Thanks jugak dekat adik ipar saya a.k.a. maksu kepada si alisha :-)

5 comments.. read them below or add one

mama_umar_maryam mama_umar_maryam September 12, 2011
hik3, zt smpi skg fail anyam tupat
iyan shazlind iyan shazlind September 12, 2011
sy pandai baut ketupat ni..tapi kalau anyaman ketupat nasi..hmm surrender la tak pandai..heheh
SITI NOARIZAH ARIS SITI NOARIZAH ARIS September 12, 2011
Oklah tu jadi gak..akk ketupat daun kelapa pun x reti anyam dikk..meluuuuu!! :P
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 13, 2011
wah, reti wat ketupat palas eh? sy juz reti anyam ketupat biase aje tue...
puanbee puanbee September 13, 2011
hehe saya boleh anyam tp tk boleh masukkan pulut tu samp[ai hitam le alamatnya hikhik