Sambutan 1st Birthday Alisha Di Terengganu

Pada 04/09/2011 baru2 ni, kami buat sedikit majlis makan2 untuk sambut hari kelahiran Alisha yang pertama.. Saya buat majlis tu di Terengganu, rumah makcik saya.. Ohya, majlis tu diawalkan sehari dari tarikh lahir Alisha yang sebenar.. Majlis tu juga dibuat selepas sehari kenduri rumah makcik saya..




Kami ada buat ikan bakar, sosej bakar dan ayam bakar.. My dad ambil port dekat sinilah dengan sepupu saya yang lain & my dear sekali..


Selain dari yang bakar2 tu.. kami juga ada sediakan mee kari, puding buah dan lain2 lagi.. makanan ringan untuk budak2.. Ohya, malam tu juga saya hiburkan hati budak2 dengan bagi mereka duit raya.. hihii


Ini adalah makanan wajib. Kek Birthday Alisha... hihii "ALISHA 1 tahun"..


Bergambar sebelum majlis bermula.. Alisha pada mulanya happy2 lah kan.. yela, birthday girl la katakan.. hihii


Alisha dah ready untuk memotong kek.. pisau dah siap sedia dipegang.. hehhe




TAPI.. selepas sahaja muzik birthday berkumandang dan kami semua mula la fokus dekat Alisha.. Mahunya tak fokus, nak ambil gambar budak umur 1 tahun lah... hehe.. Semua duk menyebut nama Alisha2.. Duk suruh Alisha tengok kamera mereka.. 

Dalam keadaan excited tadi tu, boleh pulak anak saya ni menangis meraung sekuat2 hati.. puncanya pasal Alisha ingat kami semua marahkan dia... hahhahha Yela, mana taknya, normally, dia tak dapat izin nak potong2 kek ni.. tiba2 pulak ibu dia ni baik hati suruh dia potong...

Lagipun, Alisha sekarang ni memang tak boleh orang tegur2 or cakap kuat2 or kasar2 dekat dia.. mulalah perasankan diri dia tu yang dia tu kena marah... hihihiii alisha.. alisha.. (",)


Last2 my mum & sepupu saya yang potong kek Birthday Alisha tu.. kebetulan pula my mum lahir 07/09 & sepupu saya tu 03/09.. So, rezeki mereka lah potong kek Alisha.. muahhahah



Lepas dah puas mengamuk barulah si Birthday girl ni nak potong kek dia.. hahhahha.. Kira oklah tu kan sayang.. dapat jugak merasa potong kek.. Tahun depan pula Alisha potong kek ye.. maybe umur 2 tahun nanti Alisha dah faham sikit tentang majlis birthday.. :-)

Bagi saya majlis Alisha ni meriahlah juga.. kami 3 family je sebenarnya.. lebih kurang 30 orang juga la.. Malam tu, kami ada pasang lagu juga, so, takdalah bosankan... Ohya, ayam bakar tu, sponsor dari makcik saya je.. Dah nama pun tokei ayam, kena lah sponsored untuk cucu saudara dia ni kan.. hehhehe.. Untuk majlis Alisha ni, saya habiskan hampir RM300.. tu pun nasib ayam tak payah bayar.. hehe.. Setahun sekali belanja saudara mara.. (",)

{ 7 comments.. read them below or add one }

Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 18, 2011
wah, t'liurnye tgk mknan2 nie sumer, hehe.. meriah btul eh.. ^_^
Puan Kutu Puan Kutu September 18, 2011
amboi alisya sambut besday bbq lg..hehe tp bley plak birthday girl nangis..:)
ct kektus ct kektus September 19, 2011
besar ye kek. habis ke alisha tu nak makan. hehehe ;p
Siti Asiah Siti Asiah May 18, 2012
meriahnye besday Alisha yea...:)
UmmiAbi UmmiAbi November 21, 2012
Cantik topi besday Alisha...hehee
sweetmama@eija zaquanziqry sweetmama@eija zaquanziqry November 21, 2012
hehe..teringat masa sambut 1st besday Zaquan, dia blur gak bila tgk semua nyanyi lagu eppy besday utk dia..
Masya Masya November 24, 2012
HAHAHA CIAN ALISHA... BIASERLAH SETAHUN X BIASER LAGI... AMIR DULU MASA PERTAMA KALI TERUJA.. DAN MACAM PELIK HAHAHAHA