Alisha yang dah pandai main sendiri di Taman Permainan..

Ketika saya pergi Teluk Batik baru2 ni, kami juga pergi ke Lumut & singgah sekejap di Taman Permainan kanak2.. Bagi saya kan si Alisha ni memang seorang yang cepat belajar & seorang yang berdikari.. memang menunjukkan ciri2 seorang kakaklah.. Dah ready nak dapat adik ek sayang?... hihiii


Yela, walaupun sejak2 dah boleh jalan ni, ini baru pertama kali bawa dia ke taman permainan, tapi dia dah tahu menggunakan permaianan tersebut.. Hanya sekali je saya tunjukkan dia cara main.. Lepas tu.... jangan cakaplah, dia lagi advanced pulak... hahhah good girl!!


Dekat sana, bukan setakat main mainan yang sedia ada, dia boleh pulak main "cak2 @ menyorok" dengan saya... hahahahha.. Gambar dekat atas ni, kalau u all nak tahu.. gambar candid Alisha yang "dah jumpa" saya selepas saya menyorok.. siap sebut "cak" lagi... hahhahahha 

Ohya, Alisha juga dah pandai sebut banyak word tau.. Antaranya, CAK, ABAH, HELLO, IBU.. ABAH & IBU (paling banyak sebut ABAH) maybe Alisha sebut tanpa makna tapi CAK & HELLO, Alisha tahu bila nak menggunakannya... Setiap kali menyorok mesti sebut CAK & setiap kali dia cakap telefon menggunakan bahasa German dia tu, mesti dia sebut HELLO.. Perkembangan Alisha yang sangat2 memberangsangkan!! Love you lah sayang... (",)


Tengoklah tu.. Happynya Alisha main.. First time mainlah katakan... Saya tengok dia seronok, saya pun seronok... ;-)



Ketika dekat buaian ni, saya pun terkejut jugak.. mula2 saya hayun la dia... kononnya ajar Alisha la cara gunakan.. last2 boleh pulak dia  jejak  lantai undur belakang sikit lepas tu angkat kaki.. kiranya buai tu berayun la kan... hahhahha tapi tu pun sekali je la sebabnya ibu dia ni tak sabar nak bawa alisha naik yang lain pulak... muahhahhahha *Sebenarnya ibu Alisha ni yang nak main tapi tak dapat*



Yang ni pulak, saya tak tahulah nama permainan apa.. tapi nak kene henjut2 @ goyang2 baru gerak.. Macam biasalah, sekali ajar je si budak kecik ni.. lepas tu, dia sendiri goyanglah..hihii Kalau u all nak tahu, 2 2 gambar dekat atas ni, Alisha tengah henjut2 @ goyang2 la tu... sampai ternganga mulut2... semangat... hahaha

Last sekali, Alisha main jongkang jongkit tapi tak terjongkit pun.. dia duduk sorang2 je.. hihii

Secara keseluruhannya saya happy giler sebab tengok Alisha Happy selain dapat tengok perkembangan IQ Alisha yang memberangsangkan.. hihii

Personally saya teruja sebenarnya sebab saya tak sangka dia pandai main & tahu guna permainan ni walaupun ajar sekali je.. Selain tu juga, dia memang sangat nampak ciri2 yang pandai berdikari.. memang ciri2 seorang kakaklah!! Alisha juga seorang yang pandai bergaul @ bermain dengan kanak2 lain... Wahhh seronoknya.. anak ibu dah besar... (^_^)
P/s : Orang selalu cakap Alisha ni sangat talkactive, tapi guna bahasa German dia la.. yang syok dengar tu sebab dia cakap bernada macam kita cakap cuma bahasa je lain..hihii Saya ada video dia "sembang" tapi tak dapat upload.. huhuu

3 comments.. read them below or add one

ade2mama ade2mama September 22, 2011
temptdye nk maen..xkn la dye nk mintk tlog org heeh
xfeel la btol x alisha??
hheeh
uh..
tpy kne jge jgk..tkot jtuh..da la kt situ btu lantai dye eeh
@LeenShamsh @LeenShamsh September 22, 2011
alisha memang sgt cerdik! plus cantik lagi! acik sayang alisha! ;D
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 22, 2011
cute la.. pndai la Alish nie, berkat minum susu ibu, kn? jealous2, hehe..