Kejutan dari Alisha + Alisha dah mula berlagak macam orang besar..

Terkejut betul saya tadi.. bukan terkejut pasal apa pun.. terkejut tengok Alisha terkedek2 sambil tersengih2 datang dekat saya yang pada masa tu berada di bilik ampaian.. Ingat ke pencuri ke penyamun ke.. hahaa

Actually ketika saya sedang jemur baju tu, Alisha tengah TIDUR dalam bilik.. Awai2 lagi saya bagi dia tidur sebab saya nak buat kerja rumah.. Saya bajet kalau Alisha terjaga dari tidur, dia mesti akan mengeluarkan suara...

Rupa2nya jangkaan saya tu salah! Alisha turun sendiri dari katil tanpa diawasi oleh sesiapa!! Tak sangka pulak saya.. Ni first time tau Alisha turun dari katil & tiba2 terus tercegat depan saya.. Memanglah Alisha dah lama pandai turun dari katil cuma sebelum ni diawasi oleh saya TAPI baru hari ni dia BUKTIKAN dekat saya yang dia memang betul2 dah pandai turun dari katil.. hihii

Dalam masa sama, saya rasa seronok & bangga jugak dengan Alisha ni.. yela, sejak umur setahun ni, dah banyak perkara yang dia buktikan yang dia tu dah "BESAR"...*besarlah sangat.. hihii* Alisha sekarang ni boleh dikatakan dah teror la jugak turun katil.. kiranya dah takdalah turun katil tu sampai terduduk tapi tetap maintain berdiri.. hihii


 Selain tu, tengahari tadi, macam biasalah my dear balik lunch dekat rumah. Ketika my dear makan tu si Alisha ni menjerit2 dekat tepi kerusi, saya ingatkan sebab dia nak my dear suapkan dia makan.. rupa2nya dia nak DUDUK ATAS KERUSI..!! Berlagak macam orang besar.. Hahhahahaa


Tengoklah tu.. tersengih sampai ke telinga.. Suka sangat dapat makan semeja dengan ibu & abah dia.. siap kaki dekat bawah meja tu, bergoyang2.. hihii.. Saya try letak dia dekat bawah.. mengamuk2 taknak.. Siap nak panjat sendiri lagi kerusi tu.. hahhaha

P/s : So Alisha, ingat tarikh keramat kamu ni yer "Tarikh keramat sebab 1st time turun katil".. hahha.. :-) 27/09/2011

{ 11 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons September 27, 2011
dah beso benar itu anak...kikikiki
zareliqa afiqa zareliqa afiqa September 27, 2011
haha~ comelnya.nmpak gigi dia yg dua batang tu.sangat cute^^
mama irfan mama irfan September 27, 2011
tarikh tu busday dia ka?
Maya Mayana Maya Mayana September 27, 2011
bagus..dh boleh minta adik kan alisya?
Puan Kutu Puan Kutu September 27, 2011
dah bear ye alisha..cute kamo duduk atas kerusi..:)
juanita juanita September 27, 2011
wahh..carrot tu makan mentah2 yer
Miss A Miss A September 27, 2011
wah.. alisha dah boleh berdikari~ muka dia pun mcm puas hati je sbb dpt buat kerja sndiri utk 1st time hehe
Fazlinil Irma Fazlinil Irma September 28, 2011
intan. 1 lg kalau rajin, belikan alisya pinggan plastik utk budak2 yg ada gambar kartun. mana tahu boleh tarik minat dia nak makan kan. :)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 28, 2011
hehe.. pndai dh Alisha nie ye.. wah, tarikh keramat tue b'day my hubby la, ngehehe..
QasehnyaRania QasehnyaRania March 30, 2013
alisha dah makin cute skrg dgn rambut curly ;)