Saya ada Tiroid???

Saya tak pasti perasaan saya sekarang ni apa.. jadi terbantut sekejap.. Yela, tiba2 je orang kata saya ada tiriod..!! Mula2 my cousin yang tegur "Kenapa dekat leher saya tu bengkak, tiriod ke".. Saya tak tahu.. suruh my cousin tengok.. dia kata maybe tiriod.. adusss!! Risau giler hokay!! Nak beraya pun takda mood.. dahlah my cousin tegur pasal ni masa saya mula2 sampai ke Terengganu..

Saya tanya my mum, my dad pendek kata semua lah.. semuanya bagi jawapan maybe tiriod.. My mum suruh pergi check sebabnya, family sebelah my mum memang ada sejarah yang kena tiroid pun.. Huwaaaaa rasa nak menangis ke apa saya pun tak tahu lah.. tapi yang saya tahu, saya rasa tak sabar nak pergi jumpa doktor

Esok saya nak pergi checkup Alisha setahun, lepas checkup Alisha, my dear nak bawa saya pergi checkup pula dekat doktor panel my dear.. Actually, sebelum ni, saya memang dah perasan yang leher saya ni pelik.. macam bengkak tapi saya ingatkan sekadar perasaan saya je... lebih2 lagi, my dear tak pernah tegur.. balik rumah my mum & rumah mak mentua pun takda siapa yang tegur.. balik Terengganu baru ada yang menegur..

Bila dah jadi macam ni.. barulah semua orang cakap.. "ooo patutlah kurus sangat sekarang ni..".. Yela, tiriod ni akan buat seseorang yang makan banyak tapi badan tak naik.. jadi kurus..  Ketika time kenduri rumah makcik saya ni pun, ramai yang bertanya kenapa saya kurus sangat.. saya hanya jawab "berkongsi rezeki dengan Alisha".. itu jawapan paling sesuai kot..

Malas nak pikir banyak2 dah.. tunggu esok saya jumpa doktor barulah boleh confirm kan tiroid or tak.. Nanti saya akan update dengan u all..

P/s : Ini entry auto publish.. hari ni saya balik ke Perak.. doakan perjalanan kami selamat yer..

Saya ada Tiroid???

6 comments.. read them below or add one

Zura Zura September 06, 2011
semoga cepat2 jumpa doktor ok...
kakak saya pun ada tiroid, tapi dah tak ada sebab awal-awal terus jumpa doktor...
Puan Kutu Puan Kutu September 06, 2011
semoga awk ok menjalani check up.Amin..harap takda pape:)
juanita juanita September 06, 2011
eh kawan saya kene gak tyriod.
Sejak dia tingkatan 3
dia cakap sbb tyriod la dia jadi gemok
fieda fieda September 07, 2011
kena cek ni untuk sahkan..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 10, 2011
ha? isy, tkutnye.. moge Ina ok nnti.. sy akn doakn ye..
Unknown Unknown October 10, 2012
Asslmkm Cik Intan. Ibu saya dulu pun tiroid 2 tahun lepas. Badan dia kurus je. Cepat berpeluh dan menggeletar. Memang kesian tgk dia. Tapi, alhamdulillah tak jadi bedah sebab jumpa dengan produk SNE. Makan 2 bulan, doktor sahkan dia bebas penyakit tiroid sampai la hari nih. Bersyukur betul. So, cik intan, dari awak berhabis beribu ringgit unutk bedah, saya cadangkan awak cuba produk nih. Dah ramai makan sembuh. Tengok kat blog saya, http://senangnakelok.blogspot.com
saya doakan awak dapat sihat semula, ameen. Jgn putus asa dan usaha. Chaiyok!