Rumah adik harga RM70,000 complete

Sebelum ni saya pernah bagitahu u all yang abah saya nak buat rumah untuk adik saya kan?? Maksud saya, suruh orang buatkan rumah, abah keluarkan duit je... Kalau tak silap saya, rumah ni guna duit dari 2 insurans yang adik saya dapat dicampur dengan duit abah saya sendiri... tapi insurans yang adik saya dapat tak banyak sangat pun, sepatutnya lebih lagi... tapi takpala, lupakan pasal insurans tu... anggap je takda rezeki yang tu tapi Tuhan bagi lebih lagi rezeki dekat adik saya... 


Macam yang saya nak share dengan u all ni... Bayanglah rumah adik saya yang berkeluasan 45 X 23 ni hanya berharga hampir RM70 ribu sahaja...!! bukan semata2 rumah tau u all... tapi complete... SATU RUMAH PENUH MOZEK, SIAP DENGAN BERANDA BEREHAT DEPAN RUMAH TU PUN ADA MOZEK... SENANG CAKAP HANYA PARKING KERETA JE TAKDA MOZEK..!! SELAIN MOZEK, DENGAN GRILL NYA, DENGAN WIRING, DENGAN KIPAS, DENGAN KABINET DAPUR.... DENGAN API, DENGAN AIR, CAT RUMAH, COMPLETE LAH SENANG CERITA... HANYA RM70000 SAHAJA...!! TERSANGAT2 MURAH KAN?? BESAR PULAK TU... Memang betoi2 rezeki adik saya... Alhamdulillah... 


Saya percaya, bila kita redha... kita tabah hadapi segala dugaan yang Tuhan beri, pasti ada ganjarannya...!! Rumah ni abah saya buat, sebagai persediaan..... ermmmm abah cakap kalau satu hari abah dah takda, abah tahu adik saya dah ada rumah sendiri, abah dah tak perlu risau pasal adik saya... AllahuAkbar... Abah... abah... tak berhenti2 abah pikirkan pasal kami semua... Ohya, kalau tak silap saya, tanah yang dibina rumah adik saya ni, status dia HAK MILIK KEKAL.... Rumah ni dibina dengan 2 BILIK TIDUR, 3 BILIK MANDI, 1 SETOR... Bilik mandi ada 3, setiap bilik ada bilik mandi, lagi satu bilik mandi di dapur..


Kalau ikutkan, rumah ni berharga RM67000 je, tapi bila ditambah air & api, kos dia dah jadi RM69k++... Senang cerita, RM70k la... Rumah ni dibina lebih kurang sebulan je u all... Orang indonesia yang buat... Tiang rumah pun tiang konkrit.. sekejap kan buat??? ambik masa lebih kurang sebulan je, tapi bukanlah sebulan direct tau... bila dicampur hari2 yang dia bekerja tu lah, baru jadi sebulan... sehari ramai jugak yang buat kerja... dekat nak 10 orang la jugak, tu yang cepat siap... gambar ni diambil ketika hari raya baru ni... Sekarang ni makin nak siap la kan... InsyaAllah dipanjangkan usia, bulan depan @ raya haji, mak nak buat korban sekor lembu... tapi dah alang2 rumah adik saya ni siap, teruslah buat kenduri naik rumah.. 
Orang2 yang datang jenguk rumah adik saya ni, semua pakat cakap besar & murah.. Tapi tak pastilah bila adik saya & isteri dia akan duduk sini kan... Alhamdulillah... sekurang2nya hidup adik saya dah terjamin.. Dah ada rumah sendiri.. Andaikata adik saya tak dapat kerja pun di masa akan datang, InsyaAllah dia dah ada duit pencen.. disamping abah saya jugak dah isi borang untuk menyerahkan duit pencen abah jika satu hari abah & mak dah takda dekat adik saya... Iskkkk sensitif betoi saya cakap bab2 "takda" ni tau.. nanti ada masa, saya buat entry cerita terbaru adik saya pulak yer... Tapi nak bagitahu jugak sikit, yang InsyaAllah adik saya akan jalani pembedahan di kepala lagi sekali...

UPDATE : KALAU U ALL NAK BUAT RUMAH JUGAK.. MAKSUD SAYA DAH ADA TANAH SENDIRI, BOLEHLAH PM SAYA DI FB UNTUK DAPATKAN NOMBOR CONTACT ORANG YANG BUAT RUMAH ADIK SAYA NI, KOT2 DIA BOLEH BUAT DEKAT AREA TANAH U ALL KE... RUMAH ADIK SAYA NI DI ULU KUANG, CHEMOR, PERAK.. U ALL BAGITAHU JE BAJET U ALL DEKAT DIA...
"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 32 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 12, 2015
alhamdulillah rezeki adik akak diperluaskan..dan usaha abah akak untuk mempermudahkan hidup adik akak berjalan lancar..
Dunia Zumal Dunia Zumal August 12, 2015
Besar rumah tu yer... Ada tanah dan bina sendiri lebih jimat daripada beli rumah siap...
nona sani nona sani August 12, 2015
ya ALLAH, bestnye ade rumah sendiri dah adik, smg adik sis dan sis diberkati hidup, sihat selalu, dan dilindungi yg maha ESA, amin !

Nona pun nak umah sndiri, harap2 dapat, suatu masa nanti, tlg doakan ye... tQ
Murni Alysa Murni Alysa August 12, 2015
Alhamdulillah syukur ats nikmat rezeki darinya..nanti jgn lupa update bila rumah dah siap ya..akak ni klu bab2 rumah ni excited sket
Syira Lokman Syira Lokman August 12, 2015
alhamdulillah..murahhh rezeki
dalisha dalisha August 12, 2015
alhamdulillah.. rezeki kan... semoga semuanya berjalan dengan lancar.. amin
FarahFerraDotCom FarahFerraDotCom August 12, 2015
Alhamdulillah rezeki adik ina... memang murah sangat harga tue ina.. btw semoga dipermudahkan urusan pembedahan adik ina nanti..
zazanizam zazanizam August 12, 2015
Alhamdulillah rezeki adik ina..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 12, 2015
"Saya percaya, bila kita redha... kita tabah hadapi segala dugaan yang Tuhan beri, pasti ada ganjarannya...!!" - Touching dengan ayat ni.

Alhamdulillah...rezeki. Cantik lah. Teringin nak ada rumah macam ni.
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 12, 2015
bahagianya ada rumah di atas tanah sendiri, besar pulak tu, murah sesangat, klu rumah taman mau cecah ratus2 ribu, klu 70k tu boleh kata ibarat besar kotak guruih ja, huhu
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie August 12, 2015
rumah baru buat sebiji lg murah dari renovate sbnrnya
wani wani August 12, 2015
bahagianya .. mmg dah rezeki dia, allah mudahkan semuanya..
CXopportunities CXopportunities August 12, 2015
Ya Allah! Rezekinya adik!! Nak nombor jgk boleh? Murah dah ni.
I am LZ I am LZ August 12, 2015
Alhamdulillah murah rezeki adik intaNberliaN.. Tak lupa juga jasa abah intaN.. Rumah sekarang mahal, bukan mampu milik tapi mampu tengok.. huhuhu
Myra Jay Myra Jay August 12, 2015
Alhamdulillah dipermudahkan urusan..
Memang murah + besar..
Rezeki untuk adik ina..
Besar kasih sayang abah ina untuk anaknya.
Myra yg baca pun tacing bilamana mak abah ina da siap fikir akan datang untuk adik ina ..
Unknown Unknown August 12, 2015
boleh tahan memang murah rm70k tu complete semua..siap ada banyak bilik air..senang sangat! 45x23 taklah besar tapi bila ada tanah,bila2 nak tambah boleh je..tu yg best bila ada tanah sendiri! cepatje sebulan siap kalau tanah sendiri,duit sendiri..

macam jijah lamanya tunggu..nak tunggu CF la..serah kunci la..emmm sedihh!
Zafirah Kama Zafirah Kama August 13, 2015
murah la kos dia... rumah sekarang mana nak dapat harga tu...
Cikna Cikna August 15, 2015
Bila sebut je parent automatic touching kn... Maknanye gaji utk pekerja indon tu DLM rm5@6k sebulan la kn, kaya la diaorg....;-)
Unknown Unknown August 16, 2015
bertuahnya adik kak ina.. kalau beli rumah kat taman pon skarang low cost belum tentu dpt mcm ni.. ahamdulillah.. rezeki adik kak ina..:)
Unknown Unknown August 16, 2015
bertuahnya adik kak ina.. kalau beli rumah kat taman pon skarang low cost belum tentu dpt mcm ni.. ahamdulillah.. rezeki adik kak ina..:)
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip August 17, 2015
mana nak dapat dah rumah harga cemni.. kalo kat Penang semua ratus2 ribu da..
Unknown Unknown August 17, 2015
murah tu.. alhamdulillah
Cik Ash Cik Ash August 18, 2015
alhamdulilah murah rezeki.adik kak ina...
arysha_fayyadh arysha_fayyadh August 18, 2015
Assalam zarina,
Alhamdulillah
moga semuanya berjalan lacar
AMIN
Norma NML Norma NML September 03, 2015
alhamdulillah..murah rezeki adik puan..cantik dan nampak kemas sgt rumah tu :)
Unknown Unknown May 18, 2016
Assalamualaikum.. Macam mn nk dptkn nombor tukang rumah Indonesia tu ye?
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 23, 2016
@rosli sulaiman

awak boleh contact dia di nombor ini 011-1909 0925...
Izzet Izzet September 06, 2017
Murahnye...kalo buat guna loan blh ke dpt harga tu puan
AnonymousAnonymous April 17, 2018
Assalamualaikum, Memang murah betul! Tapi itu pada tahun 2015 ya, kalau pada tahun 2018 mungkin kos buat melebihi daripada kos diataskan. Saya ni orang biasa sahaja tapi saya ada matlamat untuk buat rumah, insyaallah ada rezeki saya akan buat juga, Haa, saya dapat satu idea dimana saya akan bangunkan satu platform untuk dapatkan modal permulaan untuk membina rumah yang kos nya rendah tapi nampak seperti rumah mewah. Sekiranya saya berjaya dapatkan dana untuk membangunkan 300 unit rumah kos sederhana tapi dengan harga jualan yang tidak terlalu tinggi nilai harganya semestinya disokong oleh rakyat malaysia yang kurang berkemampuan untuk membeli rumah yang melebihi harga pasaran rumah pada masa kini. Projek ini atas idea sendiri untuk mengurangkan orang yang tidak mempunyai harta seperti saya untuk memiliki sebuah rumah sendiri. Insyaallah dengan Izinnya. Wang yang dikutip bukan daripada rakyat malaysia sahaja tapi seluruh dunia. Sekarang ni masih dalam perancangan hehehe. Nak kena cari otai-otai bab ni dulu. Doakan saya ya. Semoga apa yang saya hajatkan tercapai. Alhamdulillah setakat ini 7 orang yang bergiat aktif dalam pencarian ilmu hartanah ini, cuma kami perlu cari pelabur shj. hehehe..