Afrina keluar rumah sendiri..!!!

Anak dah 3 orang, ini baru pertama kali kejadian macam ni berlaku tau.. Adik2 memangggggggg suka sangat ikut kakak2 tau... Ini cerita 25/07/2015 hari tu... Masa tu hari Sabtu, kami baru balik dari kampung selepas cuti raya.. Pada masa kejadian, my dear takda di rumah... saya & anak2 je yang ada... Saya pulak tengah duk kemas barang2 yang baru je my dear keluarkan dari kereta... Anak2 pulak duduk main depan TV...


Dalam saya duk berkemas tu, saya masuk ke dalam bilik untuk simpan barang... U all tahu tak, tak sampai 5 minit pun saya masuk bilik, keluar je dari bilik, tengok2 anak2 saya dah takda di depan TV... Alisha & Aqilah ok lagi sebab dah besar, tapi ni Afrina pun takda jugak... Saya intai dekat pintu, ya Allah, Afrinaaaaaaaa!!!! Dia dah keluar dari rumah tau u all, bukan setakat keluar rumah tapi keluar dari pintu pagar...!! U all nampak tak dalam gambar tu saya ada tanda warna merah.... haaa dekat situlah Afrina berada dalam keadaan merangkak... Saya tak tahulah macamana Afrina bergerak ke sana, samada secara berjalan + merangkak or merangkak sahaja or berjalan sahaja ke tak tahulah saya... yang saya tahu, dia dah keluar dari pintu pagar... Kalau u all perasan di luar pintu pagar saya tu, jalan tar tu ada yg area gelap sikit & cerah sikit kan... yang gelap tu dia macam bukit sikit tau... kiranya macam nak keluar pagar saya ni, jalan tar dia tu bukit sikit pastu baru rata... yang rata tu kereta lalu lalang... tapi nasib time Afrina keluar tu takda kereta & dekat rumah saya ni memang tak banyak sangat kereta lalu lalang...


Apa2 pun, kejadian tu memang mengejutkan saya... Seberani itu anak solehah Afrina ni... Ini kes Afrina nak ikut kakak2 dia lah ni keluar rumah.. Selalu Afrina tak berani keluar dari pintu rumah, tapi hari tu, lain pulak ceritanya... orang baru dapat kaki la katakan... sekarang ni lagilah, dah siap berlari2 lagi dalam rumah, duk main dengan kakak2... Anak2 saya semua jenis cepat berjalan, tu yang segalanya nak cepat... Afrina ni follow Aqilah, umur 9 bulan lebih dah mula langkah pertama, umur 10 bulan lebih dah laju berjalan... bulan depan dah setahun... Selama ni pintu rumah saya memang jarang bukak... memandangkan hari tu baru balik dari kampung & kemas barang, itu yang bukak... itu jugak yang nak jadinya... lepas ni saya harus lebih lagi berhati2..!!


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 18 comments.. read them below or add one }

Sheila Adziz Sheila Adziz August 11, 2015
Ya allah dah lama tak masuk blog sis... rupaya anak dah 3 dh 9 bulan lak tu.... take care ur children sis... Ya Hafiz Ya Muhaimin....
Sheila Adziz Sheila Adziz August 11, 2015
Ya Allah dah lama tak masuk blog sis.... anak dah 3, dah 9 bln lak tu... take care ur children. Ya Hafiz Ya Muhaimin
 Aisy Nasiha Aisy Nasiha August 11, 2015
Detik2 yang mencemaskan.. moga tak berulang lagi.. insyaAllah kita selalu berdoa dan beringat.. benda dah jadi ni nak ingatkan kita supaya lebih berhati2 di masa depan agar kejadian lebih buruk takkan berlaku..
mila mila August 11, 2015
memang mengerikan je..mjr sis cpt.
jjajja jjajja August 11, 2015
budak2 baru dapat kaki ni memang mata 24h kena tengok...
nasib baik akak cepat perasan.. :)
Admin Admin August 11, 2015
Uhh bahaya sungguh. Nasib baik tak jadi apa2 ...
arysha_fayyadh arysha_fayyadh August 11, 2015
Assalam zarina,
salam perkenalan #bloggerutara naaaaa
iols dah lama silent reader blog uols sebenornya
ni kira perkenalan rasmi gitew he3 :)
lynndamya lynndamya August 11, 2015
Salam, aduhai kak....ngerinyaaaaa ya Allah, jauh tu dia terkeluar..Alhamdulillah xde pape berlaku dan akak cepat perasan, kak..haih..Alhamdulillah! Seriau sy tgk..
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin August 11, 2015
ya allah ya allah awak!!ya allah bahaya nyer wak...ya allah lepas ni awak tuutp grill tau..jaga diri wak..jaga anak ok
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 11, 2015
@Aisy Nasiha

InsyaAllah... betoi tu kak... ianya sabgai ingatan dari Tuhan untuk saya supaya lebihhhhhh berhati2 lg lps ni...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 11, 2015
@idzwa kamaruddin

ok... tq izwa.. selama ni mmg jaga bab2 ni, tp tu la, bila sekali kita cuai, sekali tu jugak Tuhan nak tunjuk.... InsyaAllah pngajaran untuk saya lbh berhati2 lps ni
Rizziela Rizziela August 11, 2015
allah..mau kering darahkan..

lepas ni kena mangga la gate tu..risau anak kecik2
zazanizam zazanizam August 11, 2015
sepantas kilat je kan bila benda nak jadi..nasib afrina takde apa2.
Unknown Unknown August 11, 2015
Mujur la cepat2 awak sedar..dia dah dapat kaki ni memang nampak pintu keluar je la..hati2 Ina..
Unknown Unknown August 11, 2015
budak2 suka explore kan..pandai2 sendiri je tu..kena perhatian lebih ni..syukurlah xde apa2 berlaku..
Dunia Zumal Dunia Zumal August 12, 2015
Mujur sedar. Dia dah pandai nak merantau ^-^
Fiza Rahman Fiza Rahman August 12, 2015
Baca pon rasa berdebar. Bebudak memang sekejapan jer. Kena lebih berhari2 lpas nih.
Cik Ash Cik Ash August 18, 2015
assalamulaikum salam perkenalan dari kami #BloggerUtara ni... comelnya anak sis