Teknik memerah susu dengan tangan @ marmet

U all tahu tak cara perah susu guna tangan atau teknik marmet ni macamana?.. maksud saya cara yang betul la... Bayanglah, saya anak dah 3 orang baru tahu... Masa time Alisha & Aqilah, time berpantang @ bengkak susu tu, saya siap perah guna 2 belah tangan lagi tau...hahhahha... Time bengkak susu tu, tak kisah dah cara camna, janji bengkak tu surut... tapi bila time Afrina, masa saya nak pergi check kuning dia, saya bagi dia minum susu sekejap di bilik penyususan, so, saya terbaca pasal teknik memerah susu dengan tangan...



Saya pun apa lagi, terus ambik gambar & nak share dengan u all.. kot2 la ada antara u all yang sama macam saya jugak tak tahu cara yang betoi... Tapi kan u all, bila saya ikut cara yang betoi ni, memang baguslah... banyak je susu keluar... Saya pun guna cara ni jugak ketika menyusukan Afrina.. kira banyaklah susu keluar ke dalam mulut Afrina kan... nampak dia pun kenyang je... Cumanya tu la, kalau susu dah terlebih banyak or laju ketika bagi anak minum susu, u all kene guna jari telunjuk dengan jari tengah untuk "cut" susu tu.... kalau tak, u all boleh je guna ibu jari & jari telunjuk macam dalam gambar tu...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 10 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 10, 2015
MV lebih prefer pakai tangan kak...cepat dah banyak hasilnya
Kak Vit Kak Vit August 10, 2015
sebenarnya teknik marmet ni bila buat lagi banyak susu keluar berbanding guna pam.. tapi letih gak lar.. hihi.l
----- ----- ----- ----- August 10, 2015
ooo...
terima kasih share...heee....~
Lynd Lynd August 10, 2015
Kena ada skill kalau tak susu memancut bersepah.
AnonymousAnonymous August 10, 2015
Saya pun pernah buat kak perah macamni, masa tu husband terbawak pam susu saya gi opis die sbb kelamkabut masa anta gi klinik. Sudah tu kenalah perah pakai tangan tp penat... tak larat nak buat, sudahnya breast bengkak jugaklah...
ayuzan ayuzan August 11, 2015
Ayu pandai sikit sikit je marmet buat terdesak. Tp marmet ayu dpt sikit je susu. Mgkn xkena cara.
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI August 11, 2015
oh bgs share cmni kak.. kdg ada yg xtau
lynndamya lynndamya August 11, 2015
Salam,
wahh nice sharing ni, kak..
tp seram pulak, mcm sakit je tgk..hahaha...
nervousnya bila smpai turn sy nanti..hahaha
In Shaa Allah..
Unknown Unknown August 11, 2015
pakai teknik marmet ni kena tahu teknik kak..salah teknik leh bengkak susu nanti tu sampai leh jadi absess
Fiza Rahman Fiza Rahman August 12, 2015
Pernah buat marmet. Agak mencabar jugak lah. Paling banyak pon dapat dalam 3 oz.