Raya tahun 2015

Bila dah start bercuti dari update blog, maka susahlah nak dapat balik mood nak update blog tu haaa... Itu yang dah nak dekat sebulan takda entry baru.. Bila ada mood plak, dah internet pulak takda.. haihhh... kawasan saya ni asyik duk berlaku kecurian kabel telefon jer... Lupakan pasal tu, sekarang meh layan gambar hari raya kami tahun 2015 ni.... Tahun ni kami raya di Parit Buntar @ rumah MIL dulu, raya ketiga baru balik Chemor..


Tahun 2015 ni, saya pilih warna hijau sebagai warna tema kami.. Tudung Alisha & Aqilah tu, saya beli online, tu yang warna hijau dia tak sama dengan warna tudung saya tu...


My dear sekarang ni tak kisah dah nak beli baju melayu... sejak dari tahun lepas lagi my dear yang sendiri nak beli baju melayu, kalau dedulu, saya yang kena memujuk... My dear ni dah tak kisah beli baju melayu, maybe sebab sejak dari tahun lepas, my dear pergi solat maghrib & isyak di surau, so, my dear memang banyak pakai baju melayu...


Hari raya kedua, tema kami warna biru.. Time ni Aqilah dah bukak tudung.. biasalah, Aqilah pakai tudung just ikut kakak... Bila dia panas, dia bukakla... Kalau Alisha tu pulak, panas macamana pun, dia taknak bukak tudung..


Ohya, selama ni saya just bercerita je pasal MIL saya kan, hari ni meh saya kenalkan MIL saya... MIL saya pakai baju biru muda berdiri sebelah saya tu.. Kami diapit oleh adik ipar saya & biras saya... Haaa lupa nak cakap, baju kami 4 beranak ni, saya design sendiri... Baju dia tu, saya design baju kurung moden tapi ada tali untuk diikat di pinggang... tali tu, bukan ikat di belakang tapi ikat di depan bahagian tepi.. kiranya macam kalau sekali pandang, orang akan nampak, ada riben besarlah di tepi pinggang kami 4 beranak ni... Kain tu pulak, saya design kipas belakang... yang bahagian kipas tu, saya guna kain dari corak baju... kiranya dari pandangan belakang, setiap kali kami melangkah, akan nampak corak bunga2la, bukan sekadar nampak kain kosong... 4 beranak, sama je designnya.. Eh, jap2... gambar ni lagi sekali membuktikan yang saya ni tinggi kan??... so, jangan cakap saya kecik molek lagi yer... hahaha... Saya ni kategor ranting kayu.. tinggi 165cm tapi berat 50kg pun tak sampaiiii.... adehh!!


Inilah family my dear... mak mentua, adik ipar, biras, anak sedara semua ada dalam gambar ni... nak tahu pasangan masing2, tengok tema baju la yer.. 

Tadaaaaa ini gambar kami berbaju raya dari tahun 2011 hingga 2015... Gambar 2012 tu, Alisha tengah tidur... tu yang kami takda gambar bertiga... Gambar tahun 2010 takda gambar sebab saya tengah berpantang, 2011 menyusu, 2012 mengandung, 2013 menyusu, 2014 mengandung, 2015 menyusu... 2016 nanti mengandung lagi... hahahaa... Mengandungggggg je lah kerja saya yer... muahahahaa... Umur 40 tahun nanti saya berenti beranak, sempatlah tambah 4 orang anak lagi.... InsyaAllah... wakakakakkk.... hahahahaaa... Saya memangggggg pencinta anak ramai...!!

My dear ni, kalau beraya di rumah MIL @ Parit Buntar, dia pakai baju melayu tapi berseluar jeans or berkain pelekat.. tapi kalau beraya di Chemor, my dearlah paling encem, siap bersamping bagai, samping kain tenun lagi... hahahaa.. Teringin jugak nak tengok my dear smart camtu bila beraya di Parit Buntar, tapi ntah.... maybe my dear pun segan, kang my dear pulak yang jadi paling encem... hahahaaa... Lagipun adik-beradik my dear simple2 je... berlainan bila beraya di Chemor @ sebelah saya, yang lelaki, semua berbaju melayu & bersamping... seingat saya, dari saya kecik lagi, adik-beradik abah semua pakai samping, smart2 pagi raya... tak kira tua or muda... Arghhhh tiba2 rasa tak sabar nak raya di Chemor tahun depan... kikikiii... Raya di Chemor best sebab kami semua berkumpul di kampung @ dekat rumah arwah opah... memang terasa sangat2 kekampungan.... Actually kami anak beranak, memang pencinta kampung... tapi apa kan daya, udoh my dear koje di bandor... takpala, janji kami dah beli tanah di kampung.. so, tua2 nanti kami pasti jadi orang kampung jugak... 

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 21 comments.. read them below or add one }

ietams ietams August 03, 2015
cantik sedondon hijau tu!
Norma NML Norma NML August 03, 2015
Slmt Hari Raya...Tema kita sama la..hijau :)
AMIIZAA@Mieja AMIIZAA@Mieja August 03, 2015
selamat hari raya :) comelnya tuan blog:):)
Delimasari Delimasari August 03, 2015
sedondon belaka
salam aidilfitri
Nieyla Nadia Nieyla Nadia August 03, 2015
Singgah petang sdi sini =)
sedondon =)
Kak Vit Kak Vit August 03, 2015
cantik baju raya kaler hijau :))
zazanizam zazanizam August 03, 2015
singgah petang..
raya sedondon memang cantik!!
sumysya sumysya August 03, 2015
comey rupanya tuan blog ni..hihih..cantik sedondon
AnonymousAnonymous August 03, 2015
Lawa baju, boleh tau tempah mana ye
Puan Kutu Puan Kutu August 03, 2015
syoknya baju design sendiri..ni ina tailor yg kt parit buntaq tu ka.bju biru tu pun nmpk lawa..takde ke gambar bdiri..nk tgok dress budak2 tu..

selamat hari raya maaf zahir batin buat ina sekeluarga
Unknown Unknown August 03, 2015
alalaa ibu 2beranak pompuan..cantik je sedondon..tahun depan tambah baby boy pula kak ye..Amin
Umialya Umialya August 04, 2015
Salam Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin..

Cantiknya berbaju sedondon
Unknown Unknown August 04, 2015
Tahun ni ramai yang pilih tema hijau...cantik la design baju raya awak tu Ina..tak de gambar bebudak tu yang dari belakang ke..nak tengok kain dia..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 05, 2015
selamat hari raya kak!!

cuti lamanyaaaa..hhi
Puan Surina Rashid Puan Surina Rashid August 05, 2015
wahh last saya baca entry akk aqilah baru lahir. ni dah besar dah siap ada adik. lamanya x bukak blog :")
eita eita August 06, 2015
meriah benar raya nnyer sampai raya ke dua masih dalam tema lagi tu...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 06, 2015
@Tina Othman

saya tempah dekat parit buntar, perak
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 06, 2015
@Puan Kutu

ye betoi dekat parit buntar.. ada, InsyaAllah kalau rajin saya share di blog.. kalau tak pun fb.. heheh
Dunia Zumal Dunia Zumal August 11, 2015
Lamanya tak singgah sini. Cantik bergaya depa berbaju raya ^-^
#bloggerutara