Ibu yang mandi 5 MINIT itu hebat

Hari ni saya saja nak sembang2 dengan u all.. berkongsi cerita ibu2... U all mandi berapa minit?? saya rasa ramai ibu2 yang mandi 5 minit je kan.. hahahha... Serius la u all, sejak saya bergelar ibu ni, saya hanya mandi 5 minit sahaja..!! Kalau sebelum kahwin dulu, sejam pun tak cukup masa untuk mandi tau... tapi bila jadi ibu ni, 5 minit pun dah siap mandi... sampai my dear cakap "mandi ke tak ni?"... hahhahah.. Hebat sungguh saya rasa kita ibu2 ni... jauh beza sejam dengan 5 minit tu... Nak lagi hebat, dalam tempoh 5 minit tu, siap dengan gosok gigi, cuci muka, sapu sabun, bersyampu bagaila... Tapi my dear, kalau mandi, jenuh kita menunggu depan pintu... betapa lamannya my dear mandi...

Saya @ si ibu ni??? Mandi 5 minit tu pun tak aman u all oiiii.... dengan anak menangis dekat luar pintu bilik mandi... bila dengar anak menangis, hak yang 5 minit pun boleh jadi 3 minit tau... rasa nak buang air kucil pun tak sempat time mandi tu... wakkakakka... Kadang2 kalau time pagi, hari Alisha ke sekolah & my dear ke tempat kerja, saya mandi sambil bukak pintu bilik mandi tau u all... Itu pun parah jugak, bila bukak pintu bilik mandi, udah anak solehah Afrina masuk sekali dalam bilik mandi... jenuh pulak duk nak angkat dia keluar pulak, kita bawak dia keluar, dia masuk balik... sambil2 gosok gigi, sambil2 bersyampu sambil2 duk berjoget bagai dalam bilik mandi tu haaa... semata2 nak melayan anak tak nak bagi masuk dalam bilik mandi... Hebat tak?? Pasti ramai ibu2 yang pernah laluinya kan...

Itu belum campur yang lain, time kita nak beyak, anak pulak buat hal... kita letak bawah dia meraung sekuat2 alammmm... udah nak kena berdukung pulak... perut udah le sakit... berangkut pulak kita ni bawak anak ke tandas... nasib baik tandas duduk... hebat tak ibu2 ni??... beyak pun sambil pegang anak... hahahhahah.. Dulu2 masa belum kawen, saya macam pelik dengar cerita orang sampai letak anak depan pintu bilik mandi la... bawak anak masuk tandas la... tapi bila saya sendiri jadi ibu... tu diaaaaa... baru kita tahu, tak jadi dekat diri sendiri, maybe kita boleh pikir macam2, kata macam2... dah jadi dekat kita... haaa baru tahu.... IBU YANG MANDI 5 MINIT ITU HEBAT..!!! 
  

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 18 comments.. read them below or add one }

NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 28, 2015
Best tajuk ni kak..hihi.
Saya sekarang klu time mandi suka mandi sekli ainul. Senang. anak sorg xpa la kan. Main2 air dgn dia blh la berlama sikit dlm bilik air tu. Nnt dah anak 2. Mcm kak kata la. 5 minit pun blh jd 3 minit ja. Haha
ayuzan ayuzan August 28, 2015
saya !!!
saya da join kelab mandi lima minit ni.haha
Nadia Johari Nadia Johari August 28, 2015
hahaha..dasyatnya kak..agknya saya bakal menyusul
Mummy Sher Mummy Sher August 28, 2015
Salam.

Hahahaha..comel je mandi 5 minit.

Selamat hari merdeka!
Unknown Unknown August 28, 2015
ye u oll..memang hebat kita para ibu ni kan... saya pun dlm kelab ni jugak..
Unknown Unknown August 28, 2015
memang hebat kita para ibu nikan... 5 minit macam-macam boleh buat...saya pun ahli kelab ni juga....
Cik Ash Cik Ash August 28, 2015
Ekin belum lg merasa kak mandi 5 mimit tu blum ada rezeki lg nk ada baby insyaAllah harap ada nanti
Unknown Unknown August 28, 2015
Superwoman la katakan...semua boleh..tp sy belom lg tahap dukung anak smbil yak..ehehe

Solat penahla smbil dukung anak..tu pun blajar dgn kawan..anak dmm time tu..apa lagi merap la.
Fatimah Nabila Fatimah Nabila August 29, 2015
Hihi..kak timm yg bru jdi ibu pun ckp cmtu..hihi..semntra nk besaq kn..hihi..
nafsu suami nafsu suami August 29, 2015
banyak jasa seorang ibu ni. kalau di rumah tu macam-macam kerja yang dibuatnya. :)
Zafirah Kama Zafirah Kama August 29, 2015
hehehe... pernah dengar jugak akak kat tempat kerja cerita dulu...
Unknown Unknown August 29, 2015
yg dulunya sempat bersolek, sekarang dah tak de dah.. bedak pon jadi laa.. hehehe..
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip August 30, 2015
ibu ibu memang power.. memang patut dpt penghormatan..
Unknown Unknown September 01, 2015
memang x can langsung mama nak mandi 5minit ke..3minit ke.. mmg angkut sekali hakimi mandi sesama..kalau x meraung depan pintu.. nak beyak pun sama.. kena cepat2..tutup je telinga kalau dia nangis atau ketuk2 pintu.. anak dua nnt xtau la gane..huuu
lynndamya lynndamya September 02, 2015
Salam, hahaha tu diaa...bz benar smpi mandi pun 5 mnit je kan...sy penah gak camni, tp sbb telambat g kuliah..gerun sgt smpi mandi cepat gila siap, hahaha..
jamilahamzah jamilahamzah September 02, 2015
anak perempuan takpela usung bawak dalam bilik air.. kalau lelaki segan sikit.. kecik2 yg tak paham apa2 lagi takpe.. dah besar, segan oooo..heheh..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN September 02, 2015
@Mama Idlan Irsyad

uiksss anak perempuan pun, time kecik je usung... dah besar saya pun segan, besar afrina yang umur bawah setahun tu boleh la usung msk tndas... besar aqilah & alisha tu xla... lgpun dorg dh besar, takdalah nak menangis depan pintu bilik mandi lg... hihii
arysha_fayyadh arysha_fayyadh September 03, 2015
Assalam iols,
sama laaaa
hubby iols mandi paling cepat 30minit hokeyh :P