SSC @ Soft Structured Carrier penyelamat keadaan

Kadang2 rasa bersyukur sangat2 sebab saya boleh terjebak dengan BABYWEARING ni... Seriusla, babywearing ni sangat2 membantu dalam memudahkan urusan kami... Sampai saya rasa bukan saya je yang jatuh cinta dengan babywearing ni, tapi my dear pun turut sama terjebak... haritu pergi shopping complex, tiba2 my dear cakap "gendong baby macam ni lagi mudah dari guna stroller"... Yela, stroller kan besar, kalau bonet kecik, sumbat stroller je dah penuh bonet.. Bila nak pergi shopping tu pulak, tolak stroller lagi, tolak troli lagi... Bila guna stroller tu pulak bukan anak memanjang nak duduk dalam stroller, bila dah menangis, nak kene angkat pulak... maka bermulalah aksi anak ditangan, dalam stroller barang2 belian atau pun diangkatnya stroller tu letak dalam troli... Ini adalah kenyataan sebab ianya pernah berlaku dekat kami ketika anak sorang & 2 orang.. Bila anak dah 3 orang, dah takda dah aksi tu semua... sebab kami bawak Afrina guna ring sling or ssc je..

Saya nak cerita dekat u all kejadian ketika Alisha sesak nafas @ ditempatkan di zon kuning tu kan... *Alamakkk sorry, nanti tunggu rajin baru saya up entry pasal tu yer... Haihhh!! Setiap kali kami keluar ke mana2, SSC & RING SLING mesti saya bawak... tak kiralah guna or tak... termasuklah ketika kami ke klinik ibu & anak.. Saya, Afrina & Alisha naik ambulance dari klinik ibu & anak manakala Aqilah & my dear naik kereta menuju ke hospital Sultan Abdul Halim.. Saya sampai dulu dekat hospital baru my dear sampai... Saya tak dapat masuk dekat zon kuning tu sebab pegang Afrina... Bila my dear sampai hospital, saya bagi Afrina dekat my dear & saya masuk ke zon kuning untuk teman Alisha...


Ketika saya teman Alisha dekat zon kuning tu, saya duk pikir jugak pasal Afrina ni haaa... kot dia menangis ke apa ke... Boleh ke my dear handle kan... Sebab lama jugak saya duduk dekat zon kuning tu... Tapi bila dah selesai semuanya, saya & Alisha terus keluar mencari my dear, Aqilah & Afrina... tengok dekat tempat ruang menunggu, my dear takda pulak... last2 saya nampak my dear dekat luar... Duk tengah bergelak 3 beranak... sangat suprise sebab saya tengok my dear tengah GENDONG AFRINA...!!! First time my dear gendong Afrina dekat public... selama ni saya je.. bila tengok my dear gendong, berbunga2 hati saya tau... nampaklah macam my dear selesa & saya anggap ianya sebagai tanda sokongan my dear dengan babywearing... (^_^)


Saya tanya my dear, Afrina menangis ke... My dear cakap tak menangis pun... Nampak macam nak menangis tapi cepat2 letak dalam SSC, tak jadi menangis... hahhaha.. Kesimpulannya ber"babywearing" ni membuktikan dekat saya yang ianya membantu my dear handle 2 orang anak kami sekaligus... jarang ianya berlaku okay.,.. Sebab biasanya anak2 ni diuruskan oleh isteri dia ni haa... Dengan adanya SSC buat tangan my dear free.. so, ibaratnya seolah2 my dear just nak kena handle Aqilah sorang je... KAMI ADALAH MAK PAK YANG HAPPY DENGAN MENGGENDONG ANAK... 

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 11 comments.. read them below or add one }

Kasih Juju Kasih Juju April 24, 2015
i love babywearing too :)
nad nad April 24, 2015
ina, bleh share beli kat mana n berapa harga?
syawalsimpsons syawalsimpsons April 24, 2015
i love babywearing too...

sama la kes sue ngan akob pon....mmg senang nak buat semua benda bila dah berbabywearing ni....si akob dolu pon tak selesa jugak, sekarang, senang, ke mana saja ngan kendong dia tu..mmg benda tu sue akan simpan dalam kete, senang N mudah...kalo nak G mana, jalan kaki, amik je kat dalam kete...best kan...
MizzTina MizzTina April 24, 2015
bru bc kt grup mbw td..gud job utk husband akak.. husband sy msh malu² nk bw kt public.. kikiki.. dia prefer dukung biasa je..
lynndamya lynndamya April 24, 2015
Salam, hahaha skang ni kan kak, tiap kali sy tpandang ibu2 yg bwk baby gendong cmni, confirm sy teringat akak..hari tu nmpk mcm ade contest guna baby wearing ni, tgk atas stage ade peserta tgh explain psl style baby wearing yg dowg guna, terus tingat akak! Hahaha~ tp mmg mudahlah kan, plus kita rapat je dgn anak, xde lah masalah stroller terlepas ke apa..huhu sentiasa je dpt peluk anak dlm gendongan kita tu..hehe :D
AnonymousAnonymous April 25, 2015
dulu2 suami akk yg slalu guna benda ni...sbb ia senang dan mudah nk jaga ank2 terutama time kecik2 ni...senang nk kawal hehe ank pun xmeragam sgt2 membantu
Fai Nardir Fai Nardir April 26, 2015
Babywearing ni memang SANGAT MEMUDAHKAN kerja.. macam Fai,bila husband kerja.. fai selalu keluar berdua dengan Adam. kalau nak belanja lauk sikit2 tu memang senang sangat guna SSC ni. tak payah susah2 nak tolak troli. hihi..
Mar Mansor Mar Mansor April 27, 2015
sejak terjebak dengan group babywear..saya pon minat nak ada..sebelum ni memang takde..hehe
Unknown Unknown May 06, 2015
terbaik! bila suami pun support bw lagi seronok kita kan kak..
ayuzan ayuzan July 06, 2015
Betul sgt kak. Hubby ayu pun support. Amani kalau stroller. Mmg jawapannya 10minit jelaa...