Anak-anak tadika zaman sekarang terlebih maju..!!

Tau tak, tadi Alisha cerita dekat saya "Ibu, Aman dengan Muaz dia nak kawan dengan kakak"... Saya ok je la kan... dalam kepala saya okla ada orang nak berkawan dengan Alisha... Untuk pengetahuan u all, dekat tadika, Alisha ni tak berkawan sangat tau... maksud saya dia jenis takda nak main2 sangat... just buat hal dia je.. duk fokus dekat apa yang cikgu ajar je... bercakap pun tak sangat padahal kat rumah macam mak nenek... eh, nantilah, tunggu rajin saya up entry Alisha di tadika... tak tulis2 lagi pasal persekolahan Alisha...

Saya tanya Alisha... Aman & Muaz cakap apa dia nak kawan dengan kakak tu.... Alisha cakap "Muaz cakap dekat Aman... Aman, peganglah tangan Alisha"... Whattt??? terkejut pulak saya dengar... nak kawan camne pulak yang suruh pegang2 tangan tu... Pada pemikiran saya budak2 tadika nak kawan, ajak main2 mainan dekat tadika tu je la kan.... Ni nak pegang2 plak dah... Zaman saya dulu takda pun camni... Haihhh!! Saya tanya pulak Alisha... Habis tu Aman pegang ke tangan kakak... Alisha jawab "Kakak tak bagi, kakak cakap jangan pegang tangan kakak, ibu marah"... nasib Alisha ni jenis ingat pesan saya...

So, tadi saya ulang lagi sekali dekat Alisha, kalau sapa2 nak pegang dia, jangan bagi... tak kiralah budak kecik ke atau orang dah besar.... zaman2 sekarang ni bukan boleh kira... Risau saya tau... Kalau bukan sedara mara terdekat, jangan duk nak pegang2 anak2 saya, maksud saya lelaki... tapi saya takdalah risau sangat sebab anak2 memang sentiasa dengan kami, cumanya kalau takda depan mata pun, bila Alisha di tadika..

Apa2 pun, sama2lah kita jaga anak2 kita yer... Nak kene kawal cerita yang mereka tengok.... Budak2 ni banyak belajar dari TV pun yer jugak... dari sekeliling pun yer jugak... Saya bukan apa u all... risau jugak, umur nak masuk 5 tahun pun dah main pegang2... bukan nak cakap kawan2 alisha tadi tu tak baik tau... anak2 yang belum baligh ni semuanya baik... mereka tak tahu pun apa yang mereka buat... just tiru apa yang orang buat je... sebab tu saya kata kita kene pantau anak2...



"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 
Anak-anak tadika zaman sekarang terlebih maju..!!

{ 8 comments.. read them below or add one }

Mila Hilas Mila Hilas April 03, 2015
menakutkan btl lah budak zmn skrg...tulah cete skrg ni kan byk sgt adegan pegang2, hampir nak beromen pn ada..ish3
Puan Kutu Puan Kutu April 04, 2015
wow advance betul..aiman dlu ada juga sebut cinta la apa tapi takdelah smp praktikal pegang tangan.huhu bahaya kan Ina.lagi2 anak kita perempuan
azizah green line azizah green line April 04, 2015
betul..budak2 sekarangni kena tgk betul..perhatikan apa dorangbuat..kalau ada anakpompuan kena nasihatkan camtu..jadi bila ada org pegang dia ingat pesan ibunya..

hahh risau pula bila ada anak jantan sorang ni..hehe
m4zs m4zs April 05, 2015
Dah besar alisha lama tak on9
Mudah2an sentiasa dlm lindunganNya
Ayu Zan Ayu Zan April 05, 2015
risaunya kak..mudah2an anak anak gadis kite terjaga dan terlindung dr perbuatan onar yang bukan2 kan kak..
tiga lalat tiga lalat April 05, 2015
Salam. Hee moga jadi anak soleha.
Sya Nadia Sya Nadia April 06, 2015
aduh...sya pulak yg berdebar-debar kak..mujur alisha ingat pesan akk..
Permatabiru Permatabiru April 06, 2015
setuju kita mmg kena pantau sama budak2 bkn tahu apa..sbb tu kat sek pun cikgu dah mula terangkan boys & girls xboleh bercampur..di peringkat tadika lagi