Hanya mengadap komputer 2jam dah dapat untung RM300++

Cewah tajuk.. macam saya je yang dapat untung tu.. hahhahaa Apa la agaknya yang di'hadap'kan depan komputer tu sampai dapat Rm300++.. :-) Sebenarnya, bukan saya yang dapat untung tapi my dear.. saya ni, biasalah.. tumpang sekaki la jawabnya.. muahhaha

Lunch time tadi my dear balik rumah sambil tersengih2 macam kerang busuk.. dah tahu dah mesti ada story la tu.. rupanya my dear untung main saham... hahhahaa bukan main suka lagi my dear.. walaupun bukan untung beribu riban tapi kalau dah untung 300++ dalam tempoh 2jam sambil duduk bersila atas kerusi mengadap komputer.. tak ke best namanya tu??..

Saya ni tumpang sengih lah dengar cerita my dear.. hahhaha.. Opssttt lagi satu, malam nanti my dear janji nak bawa saya keluar makan... horayyyy... apa lagi my dear.. Jom ikan bakar..muahhaha

Back to the story... actually pukul 9:08 pagi tadi, my dear beli saham ZECON.. kesenangan melanda my dear dekat opis dia tu so dengan jayanya my dear mengadap je komputer sambil melihat pergerakan harga saham... tengok Zecon ni baik punya.. naik je... so, sampai satu tahap yang memuaskan hati, my dear jual la pada pukul 10:58pagi... tak pasal2 dapat untung buta2 je Rm300++... hihii

Ohya, saya cakap untung buta tu sebabnya my dear beli saham Zecon ni tak keluarkan duit pun.. beli dengan "air liur" je.. sebabnya akaun my dear ni boleh beli saham sehingga nilai 15000.. tapi my dear hanya boleh simpan saham tu sampai 4 hari je, kalau lebih 4 hari kene keluarkan duit la.. huhuu faham ke u all apa yang saya cerita kan ni yer.. hahha

Macam ni... Dalam akaun my dear tu boleh beli saham sehingga nilai 15000.. Contohlah, my dear beli saham nilai 5000 so, balance masih ada lagi 10000 kan.. *nilai 10000 ni, boleh je beli saham lain pula*.. emmmm nilai saham 5000 tu, my dear beli saham company Zecon.. My dear boleh guna nilai saham tu sehingga 4 hari sahaja tanpa mengeluarkan duit walau satu sen.. sekadar guna nilai saham yang telah diberi oleh bank.. tapi kalau dalam tempoh 4 hari tu, my dear berkenan dengan saham tu & berniat nak simpan lebih lama so my dear kenalah topup duit yang sepatutnya...

Dalam kes my dear ni, dia taknak keluarkan duit so, hari ni my dear beli, hari ni jugak dia jual.. so, dapat la untung buta.. tak keluar duit pun... hahhahaa.. Sorilah kalau u all tak faham apa yang saya ceritakan ni.. sebab saya sendiri pun tak reti nak bercerita... nak tau lebih lanjut kena tanya my dear sendiri la pulak... hahhahhah... Apa2 pun... malam nanti Ikan Bakarrrrrrrrrrrrr ;p
Hanya mengadap komputer 2jam dah dapat untung RM300++

6 comments.. read them below or add one

CIK JATT CIK JATT July 28, 2011
wah. durian runtuh ni:)
saya tak pernah main saham. tak pandai main, and takut tanggung risiko.
mama_umar_maryam mama_umar_maryam July 28, 2011
rezeki ikan bakar tu ;)
hasben zt plak men forex ;)
juanita juanita July 28, 2011
Wowowow.,...bes nyer....banyak juga tu awak..
Abang Karu Abang Karu July 28, 2011
saya pung...x reti men saham ni....huhuhuuu
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 29, 2011
wah, bestnye ina n hubby.. ajar la sy main saham nie, huhu~.. nk gak untung..tp xreti la..T_T
IntaNBerliaN IntaNBerliaN July 29, 2011
cik jatt : haa tu la.. kene taggung risiko la kalau rugi.. mmg berisiko pun

mama umar maryam : oo forex.. pernah dgr jugak hsbd gtau pasal tu tp dia xjoin plak..

juanita : a'aa 2 jam je mngadap kmputer dpt 300lbh kira okla kan.. hihii

karukord : saya pun xreti.. hsbd suh blajar tp mls nak study pasai saham.. hahha

nisa : saya pun xpandai pasal saham ni.. hsbd tau la camne.. hsbd sy ni dia duk study dpn komputer 3 4 bulan jugak la baru pandai.. tu pun ada rugi jugak la smentara nk pandai..