Bengkak Susu

Sebenarnya dah lama saya tak merasa bengkak susu.. tapi hari ni saya merasainya kembali.. Nasib Alisha la kena paksa minum susu.. hihii tapi masalahnya, Si Alisha ni pulak, macam2 gaya time minum susu.. aduss!! tu yang buat jadi lagi sakit tu bila dia pergi tunjal2 breast... *sigh*

Kalau sebelum ni saya risau takut susu makin kering, yela, masih ada 15 bulan untuk menyusukan Alisha.. So, saya minum la milo.. *yap, milo membantu saya banyakkan susu badan*

Alhamdulilah jugak la, sekurang2nya bila breast saya bengkak saya tahu yang susu badan saya masih banyak.. tapi masalahnya.. sakit!!... huhuu

Alisha sayang.......... cepat tolong ibu!!!
Bengkak Susu

{ 10 comments.. read them below or add one }

Kak Amy Kak Amy June 13, 2011
alahai siannya awak.amy pernah dnegar pasal bengkak susu nie tapi masih x de pengalaman je huhuhu
Maya Mayana Maya Mayana June 13, 2011
tk pernah ada pengalamn ni..perah keluarkan tak boleh ke? walau tk diminum oleh alisya,mksudnya simpan ke?
@LeenShamsh @LeenShamsh June 13, 2011
kite pun same..selalu pangse Muhammad minum tapi kalau die taknak..kene gigitlah jawabnye... :D
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 13, 2011
Maya : boleh je sbnarnya.. tp saya rs mcm rugila pulak sbb alisha ni, tak reti minum botol.. selalu paksa dia je minum.. tp ni pun alhamdulillah dah sikit, sbb tadi alisha daah kene paksa minum.. terus tidur.. hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 13, 2011
ummu muhammad : alisha stakat ni tak gigit lagi laa.. muhammad dah byk gigi tp alisha br 2 btg dekat bawah.. hehhe
Unknown Unknown June 13, 2011
kak..dua2 bengkak ke...kasi belah satu lagi lah yer..tak bg dia hisap pon..akak perah susu tu.then bgi cawan cawan o sudu! tapi JANGAN BOTOL!!!
tia @ Ini Kisah Tia tia @ Ini Kisah Tia June 13, 2011
ee . bestlah baca pengalaman ibu2 ni . comel je :)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 14, 2011
jijah : emm akak dah bg alisha hisap.. dah ok dah kot.. tp masalahnya akak rasa sakit dkt breast tapi tepi bahagian atas.. bukan dekat tgh2 breast.. nape yer?..kat area tu, sblm ni alisha selalu tunjal2 kepala dia time mnyusu.. biasalah, dah besar.. mcm2 gaya la menyusu.. hehhe or adkh kesan bgkak susu?..
rafina mimi abdullah rafina mimi abdullah June 14, 2011
ina perah la susu badan tu letak dalam botol susu..simpan dalam peti ais..nanti anak boleh minum tapi kena la panaskan dulu..memang sakit kalau bengkak susu ni..
Unknown Unknown June 15, 2011
tu tepi belah ats tu jijah rasa kilang susu tu kak..takut ade block..susu tak keluar n bengkak..sbb ade halangan...nak hilangkan bengkak akak tuam dengan air sejuk ye..