Sooo Sweet..

Semalam saya rasa eppy & terharu kat anak saya ni.. yela, macam pandainya dia.. ada 2 situasi yang buat saya rasa macam ni... satu kejadian tu petang semalam & lagi satu pagi tadi..

Petang semalam lepas saya mandi saya lihat Alisha tengah merengek, so saya pun dukung la dia masuk bilik.. Pastu saya duduk atas katil & letak alisha atas riba saya.. apa yang saya nak bagitahu adalah Alisha boleh pergi bukak tuala saya (huhu yap, saya masih bertuala ;p) & terus menganga mulut ke arah susu dia untuk diminum..hahhaha see alisha dah pandai bukak tuala saya semata2 untuk mencari susu idaman dia tu, kiranya alisha makin pandai cari susu dia sendiri...hehheh...kalau tengok muka alisha masa tu, comel + geram betul la... :-) This situation so sweet...but to me la...hihii

Lagi satu cerita pasal pagi tadi..  Saya & my dear masih lagi tidur tapi alisha ni dah bangun. Kebetulan pulak masa tu saya tidur kat bawah kaki dia kira melintang dia la kan.. time alisha terjaga tu dia merengek & saya pun cuit2 la alisha dengan niat nak bagitahu dia yang saya ada berhampiran dia.. so, dia dalam keadaan meniarap tu boleh tolehkan kepala dia ke belakang & tersengih2 yang sungguhlah comel bila melihat muka saya.. saya pun senyum pastu terlena kembali.. huhu

The best part adalah tiba2 saya terasa muka saya diusap beberapa kali dengan lembut je.. saya pun celik mata & tengok alisha yang usap muka saya... waaahhhhh anak saya dah pandai usap muka saya... soronoknyer saya...heheh saya pun apa lagi senyum la kat dia & u all tau apa alisha buat lepas tu... dia boleh me'landing'kan kepala dia kat bahu saya...Ya Allah cerdiknya anak saya... manjanya anak saya..

Naluri keibuan saya amat2lah tersentuh... ditambah dengan senyuman dia yang teramatlah comel.. :-) saya pun cepat2 bangun & kiss alisha & terus bagi dia minum susu :-)

Untuk pengetahuan u all, saya memang selalu ajar alisha "sayang" saya dengan cara mengusap kedua2 tapak tangan dia ke muka saya. Selain itu, saya pun ajar dia kiss saya & peluk saya... Maybe kita rasa anak kita belum faham tapi lama2 dia akan faham jugak & akan pandai buat, macam alisha sekarang ni...hehe.. :-)

P/s : Saya tak kisah sekali pun situasi ni maybe kebetulan tapi sekurang2nya saya tahu Alisha semakin faham apa yang saya ajar

Sooo Sweet..

0 comment... add one now