Balik kampung...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Balik kampung ho ho ho balik kampung.. hati girang... ;-) yuhuuuuuu memang hati saya girang pun... yabedabeduuuuuuuuu yippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....... Petang ni after my dear balik dari kerja, kami 3 beranak akan balik kampung saya.. heheee Seronoknya rasa hati.. dah 2 bulan tak balik kampung... ;-)

Normally kami akan balik kampung my dear (parit buntar) sebab dekat je dengan sungai petani ni.. Kampung saya pulak takdala jauh sangat pun tapi jauh la jugak kalau nak dibandingkan dengan parit buntar.. hahha Rumah parent saya ni dekat chemor... ;-)

Kami akan stay dekat sana maybe sampai hari ahad.. so, blog ni pun akan di update dari sana la jugak..hihii.. terlanjur cerita pasal kampung ni.. saya teringin la pulak nak cerita serba sedikit pasal diri saya.. heheh

Sebenarnya saya ni dilahirkan dan dibesarkan di negeri Terengganu.. dekat Kuala Ibai berdekatan dengan masjid terapung.. My mum memang asal orang Terengganu.. Saya bersekolah pun kat sana jugak.. Sekolah Rendah Kebangsaan Pusat Kuala Ibai & Sekolah Menengah Sultan Sulaiman.. ;-)

After SPM saya continue study dekat Kuantan.. Ohya, ketika saya study dekat Kuantan tu la, family saya berpindah ke Chemor, Perak.. Tu pun pasal my dad kena transfer kerja.. Tapi my dad suka la pindah Perak sebab itu adalah negeri kelahiran dia.. kiranya my dad ni "balik kampung" la selepas puas merantau di negeri Terengganu.. *siap jumpa isteri tu kat sana..haha*

Haaa teringat balik pasal seorang member saya pernah gelarkan saya ni orang TERAK.. nak tau kenapa..?? hehhe (My mum) TErengganu + (My dad) peRAK = (saya) TERAK... hahahha geliga kan otak membe saya tu.. heheh

Kiranya saya ni dibesarkan di Terengganu, study kat Kuantan, Kahwin dekat Perak, Last sekali menetap kat Kedah... huhuu Aik, baru 4 negeri ke saya menetap..? sikit je rupanya ek.. hihii.. Ohya, walaupun saya dah pindah dari Terengganu tapi setiap tahun saya akan balik jumpa family2 sebelah my mum dekat sana.. So, for this year, raya nanti akan balik Terengganu... horrayyyy .... I like it.. ;-)

Balik kampung...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 comments.. read them below or add one

Myra Jay Myra Jay March 31, 2011
Banyak jugak ler merantau walau 4 negeri... :)
MJ dari kecik, sekolah, study, keje + KAWEN = PENANG.. Anak jati nieh..hehee..

BTW Selamat pulang ke kampung ye & Hati2..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 31, 2011
heheh Thanks ye Mj.. ;-)
jamilahamzah jamilahamzah March 31, 2011
kl nk tambah negeri, srh la awang tkr nk sg buloh..heheh.. blh ler kita berjiran...confirm awang n ina x nak kan?????
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 31, 2011
Saya ikut je.. dpt jupa k.ja selalu.. hahha.. lgpun sebelum ni awg pnh ckp tak kisah.. ;-)