Rusk Heinz + toys

Hari Jumaat baru ni saya keluar pergi Tesco.. Niat nak cari sosej Ramly, yang lembu punya... sedap ooo... tak tipu punya, u all boleh try... saya & my dear, dah jatuh cinta pada kunyahan pertama sosej ni... muahahha...

Selain tu, saya belikan alisha rusk jenama heinz nak bagi dia try makan.. but this rusk just for when we go out to shopping2.. hahha.. yela, mana la tau kan, time keluar tu, saya dengan my dear makan, tak ke kesian kat buah hati saya tu duk tengok je kami makan... *i'm a good mummy coz fikirkan perasaan anak dia* hahah... lagi satu, time2 kami travel ke, adalah jugak kudapan dia...hihii

Kalau kat rumah, i more prefer to homemade la.. arini saya masak ubi kentang untuk alisha, gaya dia makan macam sedap wlaupun saya rasa xsedap..hahah

Saya nak cerita pasal rusk heinz ni... saya beli yang 24 keping, harga dia Rm10 lebih je.. tapi yang buat saya suka tu, dia ada bagi percuma 2 mainan yang berbentuk dadu + ada loceng dekat dalam... mesti alisha suka ni... hihiii

Sampai rumah, saya bagi alisha makan rusk tu... saya tak cairkan pun just bagi macam tu je, niat nya nak tengok reaksi dia & cara dia makan... tapi saya awasi dia la kan.. heheh

Ohya, lagi satu pasal mainan percuma tu... masa mula2 bagi dia main, bukan main suka lagi dia, mainan lama taknak... hahha... tapi yang buat saya so xcited tu sebab alisha makin faham tentang mainan yang boleh mengeluarkan bunyi apabila digoncang.. macam mainan ni pun dia ada loceng dekat dalam tu... mula2 alisha ambil nak masuk mulut dia tapi tiba2 dia terdengar mainan tu mengeluarkan bunyi lepas tu cepat2 dia goncangkan mainan tu... hahhahha... good girl la u ni my sweetheart... ;-)


Alisha tengah main mainan baru dia.. she so xcited sampai nak makan.. hahaa ;-)



1st time makan rusk... sambil makan sambil tilik rusk tu.. mesti alisha terpikir "Apala yang ibu bagi ni, siap suruh saya pegang sendiri"... muahahaa


 Aksi alisha with the rusk.. Alisha so clever... bila dia pegang rusk guna tangan kiri, saya tegur dia suruh tukar tangan kanan.. so surprise.. dia memang betoi2 tukar tangan kanan.. mula2 ingat kebetulan, tapi bila banyak kali saya tegur & banyak kali tu jugak dia akan tukar tangan kanan... yeayyy anak ibu dah mula faham... hihii

*Dari mula lahir sampai sekarang saya memang didik Alisha dengan "kanan"... samada pakaikan dia pakaian or bagi dia pegang barang*


Seriosly, hati saya sangat2 terusik bila melihat gambar ni... dia menangis, boleh pulak saya pergi ambil gambar... huhhh!!!! alisha suka sangat pergi main bawah tempat enjut dia tu, entah macamana, kaki dia boleh terkangkang (u all boleh perhatikan kaki dia)... masa saya ambil gambar ni, saya tak perasan pun kaki dia + dia takda nangis beria sangat... tapi dah lama2 dia dah tak tahan sangat kot... huhuuu sian anak ibu ni...  Ibu sayang kamu alisha..!!

1 comment... add one now

Twiggy Twiggy March 25, 2011
gambar chomeeelll!! nama anak saya pun Alisha jugak, hehehe