Tak semua orang kurus suka bila ORANG KATA DIA KURUS

Ada baca title kat atas tu.. saya la tu orangnya... hahaaa... Yap, serius, saya memang tak suka bila orang kata saya kurus.. "Kurusnya.. angin tiup terbang" "Kurusnya.. macam orang tak cukup makan" "Kurusnya... ada masalah ke?"... Huhh! semuanya saya tak suka tau... gurau2 saya tak kisah pun sebenarnya tapi saya jadi kisah bila dah cakap macam tu... lepas tu, macam2 pulak sambungan ayat dia tu... tang sambungan tu yang tak suka tu...

Saya memang berusaha naikkan berat badan tapi bila dah berpuasa ni.. lagilah susah.. saya ni boleh dikategorikan kurus kering la kot... hahahaaa... Yela, tinggi 165cm, berat hanya 45kg.. Sebelum kahwin, berat saya 52kg.. Ini kira berat ideal saya la... memang berat ni pun yang saya sedang target sekarang ni! tapi semakin menjunam sekarang ni maybe sebab saya menyusukan Alisha kot..

Siapa2 yang dah lama tak jumpa saya tu.. bila dah jumpa cakap "kurusnya" "kurusnya"... ayoyoyooooo sampai saya dah tak mampu nak cakap apa dah.. senyum je... susahkan.. bila kita kurus cakap kurus, bila gemuk cakap gemuk... 

Lepas tu disuruh pulak makan banyak.. Setiap orang ada keluasan "kontena" yang tersendiri.. bagi saya, saya makan dah banyak, tapi bagi orang lain yang "kontena"nya lebih luas cakap sikit... adoiiiii Entahlah... kadang2 kerana fikirkan diri ni kurus pun jadi stress tau... Macamana nak tambah berat badan ni!!!

P/s : Motivasi diri je yang mampu hilangkan stress ;-)
Tak semua orang kurus suka bila ORANG KATA DIA KURUS

{ 12 comments.. read them below or add one }

suhaina laui. suhaina laui. August 10, 2011
sue pon xsuke bl org ckp kurus....sb bl dgr mcm tu sue akn mkn byk.......hakikatnyer zaman kurus dh berlalu......en.suami slalu psiko ckp sue gemuk huhuhuu xmo bg mkn bykla tu ;)
AnonymousAnonymous August 10, 2011
anis pun..tensen org kate kurus sangat..nak tambah berat badan pun,mak oii..susahnye... :)
Puan Kutu Puan Kutu August 10, 2011
manusia memang tak pernah puas kan.even artis2 yg dah lawa tu pun nak cucuk sana sini bg lawa lg..syukurlah dengan apa yg kita ada, disamping berusaha nk dpt apa yg kita nak.saya pulak tak suka orang kata sy gemuk.amik sikit lemak sy nie.haha..tq yer inform result GA td
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda August 10, 2011
wah..ye ke? xtau lak sy, huhu~.. maaf eh Ina if before this sy penah ckp awk kurus, sori tau.

hihi~..nk tmbahkn brat bdan eh? sy tau, tggu thn dpan, kite jd pregnant same2, ok? ^_^
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 10, 2011
nisa : eh, jgn salah faham.. cakap kurus tu ada byk cara ckp tau.. cakap biasa tak kisah yg jenis panjg lebar bg ceramah.. yg tu yg xsuka.. hihii

okay... tahun dpn.. chaiyok2.. hihii
Unknown Unknown August 10, 2011
akak!! akak kurus zpe.dah kawen. mmg slim..jijah ni kak lagi lah sekeping kak. nak pakai gaun pegnatin pon tak nmpk body kot. kihkihkih

akak pregnant la lagi..InsyaAllah naik berganda2..ms tu terpikir nak kurus pulak..kahkahkah
Yasmin Yasmin August 10, 2011
salam, boleh nak tanya sikit.Saya ada nampak gambar contest saudari yang pakai kebaya tu dan saya sangat erpikat dengan kerongsang 3 serangkai tu. Boleh tak nak tau beli kat mana? telah lama saya cari kerongsang yang 3 size berbeza tapi tak jumpa. yang ada cuma sama size.. thanks in advance ya
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 10, 2011
Yasmin : hi.. ooo kerongsang tu saya beli dengan AVON.. tapi dah lama la.. tahun 2009.. tak pasti sekarang ni masih ada lagi or tak.. tapi awak boleh je pergi tanya dekat kedai AVON.. :-)
mama_umar_maryam mama_umar_maryam August 11, 2011
xper..just smile klu org ckp camtu , nnt diorg diamlah =)
Zura Zura August 11, 2011
saya pun x suke bila org kata saya kurus sebab saya gemuk...kuikuikui... abaikn je bila org dok tanya over2 sangat...cakap je lain org lain tangki...janji badan sihat dan kuat
jamilahamzah jamilahamzah August 12, 2011
ina, k.ja minta maaf yer kl2 k.ja ada terlepas cakap..(tp rasanya xde...)..tp k.ja confirm mahat slalu ckp cm2 kt ina...huhu..tp abg ipar ina tue kan mmg cam 2... so, abaikan jer ek.. jgn ambik ati tau...
juanita juanita August 12, 2011
Aduhaiiii...saya laksss sedang usahakan turunkan berat badannn