Boleh tolong saya bagi tips taknak bagi Alisha GIGIT tak?

Yap, saya nak mintak tolong dengan u all.. siapa2 yang ada pengalaman gigit menggigit... Hari tu kan saya ada ceritakan dekat u all yang alisha dah pandai menggigit. Hari ni saya nak minta tips dengan u all.. kot2 pernah ada pengalaman macam saya ni..

Bukan apa.. saya risau takut tiba2 saya ter'pang' kat dia.. kang tak pasal2 dia menangis & tak pasal2 jugak saya tumpang sekaki menangis sebab menyesal ter'pang' dia.. yela, mana nak tahu kan.. tiba2 kena gigit & tiba2 jugak tangan saya ni laju je hinggap kat badan dia...

Dahla alisha gigit sakit.. sabar je la selama ni.. Dugaan betul la.. 13 bulan lagi saya nak menyusukan dia dia.. tu kalau dia gigit ketika menyusu... ketika main2 or suka2 belum dikira lagi tu.. hahaha... Tolong bagi tips kat saya ek.. Thanks in advanced lah:-)
Boleh tolong saya bagi tips taknak bagi Alisha GIGIT tak?

{ 11 comments.. read them below or add one }

@LeenShamsh @LeenShamsh August 19, 2011
org tue bagi tips picit hidung die jgn bagi bernafas..tapi ikut pengalamab tak sempat nak picit dah ter'pang' dulu..sakit sgt kene gigit kat nipple tu..

tapi muhammad die tak lame gigit..mase awal tumbuh gigi je pahtu sekarang alhamdulillah tak menggigit dah.

mungkin alisha die nak biasekan dgn gigi2 yang baru tumbuh tu..dulu takde gigi..ni ade gigi tak tahu nk letak gigi kat mane mase menyusu hehe ;)
@LeenShamsh @LeenShamsh August 19, 2011
org tue bagi tips picit hidung die jgn bagi bernafas..tapi ikut pengalamab tak sempat nak picit dah ter'pang' dulu..sakit sgt kene gigit kat nipple tu..

tapi muhammad die tak lame gigit..mase awal tumbuh gigi je pahtu sekarang alhamdulillah tak menggigit dah.

mungkin alisha die nak biasekan dgn gigi2 yang baru tumbuh tu..dulu takde gigi..ni ade gigi tak tahu nk letak gigi kat mane mase menyusu hehe ;)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda August 19, 2011
xtau la nk bg tips ape.. dlu Hannah pun suke gigit gak.. cube try bg die baby teether.. ^_^
mama_umar_maryam mama_umar_maryam August 19, 2011
aduh..nk bg tips pon xpndi,rasenye byk kali terjerit smpi tekejut anak pastu nanges lah die,heheh
jamilahamzah jamilahamzah August 19, 2011
hahaha....hehehehe... sori2...

erm, kl k.ja xde la k.ja 'pang' sebab alhamdulillah, idlan gigit x kuat sangat...cuma tiap kali kl dia gigit n sakit, k.ja tarik jer ters, pastu cakap kt dia, xnak bagi dh...heheheh..
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my August 19, 2011
senang jer...gigit dia semula tapi gigit manja - manja jer...jangan kuat2...meraung plak dia nanti...he3
Lulu Caldina Lulu Caldina August 19, 2011
Blog ni dah tersenarai dalam bloglist Lulu-Pages :)
Unknown Unknown August 19, 2011
aduh sakit tu kak kat gigit kat nipple..

petuanya jijah tak de lah..hehe lom kawen g..kahkahkah
Puan Kutu Puan Kutu August 19, 2011
selalunyaorg bg baby teether jer.Aiman dulu taksuka mengigit,plusdia sempat menyusu badan pun 3bln jer.
Puan Kutu Puan Kutu August 19, 2011
selalunyaorg bg baby teether jer.Aiman dulu taksuka mengigit,plusdia sempat menyusu badan pun 3bln jer.
puanbee puanbee August 20, 2011
selalu jugak pang pang hehe tk de tips.. dah dua tiga kali kena pang sikit , baby tak berani mengigit dah