Entry KURUS khas untuk SYU-AUS

Entry pasal kurus lagi... hahahha tapi kali ni khas untuk Syu.. Saya terdetik nak buat entry ni pun pasal terbaca komen dari syu.. Syu tanya cara pemakanan saya selepas kahwin.. hihii Tak sangka pulak ada orang bertanya pasal ni.. hehhe


 Secara peribadinya, saya tak jaga langsung pemakanan saya.. mean, saya tak pernah menahan diri saya daripada apa semua jenis makanan kecuali ianya alergic untuk saya *kulit saya jenis sensitif*.. Kalau nak tahu, saya sangat sukakan kek.. sepotong dua kecik tak cukup untuk saya tapi dua tiga potong besar baru cukup.. hahahah. Saya tak pernah ada istilah DIET dalam hidup saya.. Apa boleh makan, apa nak makan.. makan je selagi boleh makan.. boleh gitu.. hihii.. 

Tapi apa2 pun, saya mesti makan sayur.. ada buah makan buah.. Kalau syu & u all semua nak tahu, berat saya paling berat yang pernah saya "tanggung" sebelum kahwin adalah 54kg.. Actually berat tu ok dengan ketinggian saya TAPI yang menjadi masalah saya adalah PERUT BUNCIT, PEHA BERLAGA & DAGU BERLAPIK!! Huhh

Saya memang tak suka & sangat2 ambil berat tentang 3 bahagian tu.. Bagi saya kalau perut buncit, peha berlaga, dagu berlapis... tak lain tak bukan, saya dah gemukkk.. arghhhh.. Lebih2 lagi time tu, membe2 pulak asyik tegur saya pasal dagu & perut.. sob sob sob.. *kan dah saya katakan, bila kita gemuk orang akan cakap kita gemuk tapi bila kita kurus orang akan cakap kita kurus, yang jadi mangsa, kita jugak sebab stress dengan cakap2 orang..huhh!*

 Dalam masa yang sama, saya bersyukur jugak dekat mereka semua sekurang2nya, saya tahu mereka ambil berat tentang saya.. so, saya pun apalagi.. takkanlah saya nak membiarkan perut saya tu BUNCIT kan... taknakkkk nanti tak mengandung pun orang cakap saya mengandung... huhuuu

So, kat sini, saya teringin nak berkongsi dengan syu & u all cara saya hilangkan semua tu.. mean, dagu dah tak berlapis, perut dah leper & peha tak berlaga.. tapi u all kena bertekad tau..!! tanamkan dalam diri u all tu.. saya nak cantik!! nak bagi suami saya tengok saya cantik!! nak pakai baju cantik2!! apa2 je la.. janji boleh motivasikan u all.. ;-) Prinsip saya senang je.. "Nak Seribu Daya.."

Ohya, lagi satu.. untuk pengetahuan Syu, saya menyusukan Alisha sepenuhnya takda campur susu formula.. so, secara tak langsung, ia juga membantu saya jadi "kurus kering sampai saya penat berusaha nak naikkan berat badan*.. Selain tu juga, my dear tak suka isteri dia gemuk tapi tak jugak suka kurus kering macam sekarang nih!! yang my dear suka, berisi sedikit, mean, berat asal saya.. 51kg-52kg... secara tak langsung, ianya membantu saya memotivasikan diri ;-)

So, sekarang saya sedang berusaha tambahkan berat.. ada tips tambah berat.. kongsi2lah yer... hihii.. Alamakk hampir terlupa.. pergi dekat link INI untuk tahu cara saya CUNkan perut, peha & dagu... muahahhaha

P/s : Sharing is caring 

2 comments.. read them below or add one

Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda August 18, 2011
sy gemuk!!!! yup, sy akn gi bc tips2 ina tue ye.. n akn cube amalkn tiap ari, hehe...
tiefazatie tiefazatie August 21, 2011
best je baca nie..hee..ifa nak kurus lg gak..hihi