Bila ibu menjadi rebutan

Baru 3 orang anak dah rasa nak duduk dalam gua... habis tu camne nak sampai 6 orang anak nih?? haihhh... Bila anak tak berpeel, tak meragam, tak menangis, ololoooo rasa nak peluk cium tak nak lepas2... tapi bila anak berpeel, bila anak meragam, bila anak menangis... huwaaaaa... Batu belah batu bertangkup, makanlah aku.... hahhaha

Anak2 u all macam anak2 saya tak? Anak2 saya ni jenis semuanya nak ibu... Bayanglah kalau bergaduh & menangis, semua pakat duk datang kat ibu nak duduk atas riba... ambik alisha letak atas riba, aqilah mengamuk2 nak duduk atas riba jugak... letak alisha dekat bawah, panggil aqilah duduk atas riba, dia mengamuk pulak pasal kakak duduk berdekatan dengan si ibu... belum campur dengan Afrina pun menangis... dah bergabung 3 orang nak duduk atas ibu... bukan dekat rumah je tau, dalam kereta bila balik kampung pun sama... Sampai saya rasa nak potong badan bahagi kepada 3 bahagian.. nah ambik sorang satu bahagian... hahahha

 recycle gambar lama

Suruh duduk dengan abah tak nak... Bila dah semua pakat berebut ibu, nak berlaklu adil... saya pun apa lagi, terus bangun buat kerja lain.. sorang pun tak payah duduk atas ibu... puas hati... hahhaha... Kalau bercakap bab penat, memang penat... kalau anak tu jenis diam2 je oklah... tapi kalau dapat anak yang kejap2 bergaduh, kejap2 baik macam anak2 saya ni, rasa nak pengsan jugak dibuatnya... kadang orang cuma tahu cakap... "Apa yang penatnya duduk rumah?"... rasa nak je orang yang tukang cakap tu gantikan tempat saya, cukuplah sehari... Serius, bagi saya menjadi suri rumah yang hanya uruskan rumah dengan memasak & mengemas memang mudah tapi kalau jadi suri rumah yang buat kerja memasak, mengemas & melayan anak, itu yang penat... Saya dah request dengan my dear nak pergi SPA, my dear ok je, tapi tu la, SAYA MASIH PIKIR PASAL ANAK..... macamana Afrina nak menyusu & sebagainya... Duk dalam SPA dah sah2 berejam... Nampak tak??? ibu ni takda masa pun nak pikir diri sendiri... duk ingat anak je 24 jam walaupun diri sendiri tu letih..!!

Walaupun takda masa pikir diri sendiri, walaupun penat layan peel anak yang kadang2 buat darah turun naik, walaupun kadang2 buat kerja rumah sambil dukung afrina la.... sambil dukung aqilah la... walaupun ketika baring tengah menyusukan Afrina, tangan kanan tepuk Aqilah, tangan kiri tepuk Alisha, saya tetap jugak tak serik untuk tambah anak lagi... Anak tu adalah segala2nya... Wanita tak pernah serik untuk beranak walaupun sakit beranak.. walaupun penat jaga anak... setuju tak??

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 7 comments.. read them below or add one }

fariza rahman fariza rahman May 12, 2015
3 3 comel....
saya ada anak saudara 2 orang, adik beradik...
kalau terlebih layan si adik, si kakak mesti jeles, lepas tu mulalah suruh hantar balik rumah dia.....
aritu balik kg, pergi lah berjalan naik kereta.. 2 2 berebut nak duduk atas riba... :)
eima eima May 12, 2015
tahniah sbb jd ibu yg terbaik untuk anak2 ....

anak ai pun lebih ai dr bapak diorg ... klu boleh semua mama
NATRA ISMAIL NATRA ISMAIL May 12, 2015
Comelnya anak akak..hehe
syawalsimpsons syawalsimpsons May 12, 2015
garang la kiter ni macam mana pon..bebel la sampai berbuih air liuq tu,....si anak pasti nak carik kiter jugak kan....
Diana Rashid Diana Rashid May 12, 2015
hhahha..kesian ibu semua cari ibu ye...kalau anak saya ,time ayah kerja ,cari saya la..balik je ayah dari kerja anak2 ikut je bontot ayah dah macam anak ayam je rupa..mujur ayah nya layan kan je..
Diana Rashid Diana Rashid May 12, 2015
hhahha..kesian ibu semua cari ibu ye...kalau anak saya ,time ayah kerja ,cari saya la..balik je ayah dari kerja anak2 ikut je bontot ayah dah macam anak ayam je rupa..mujur ayah nya layan kan je..
azizah green line azizah green line May 12, 2015
semua sama je kot kak..semua anak2 nak gan ibunya..mmg lau anak buat ragam nk jadi hulk rasa..tu baru sorang..lom 3 cam akak