PENANGAN HARUM MANIS

Sekarang ni tengah musim harum manis dekat Perlis... saya yang tengok di Fb pun naik terliur... Tergerak gak di hati nak beli tapi pendamkan je niat tu memandangkan terliur di waktu poket kering... hahhahha... Tapi tu la, dah kata pun sehati sejiwa dengan my dear, tiba2 hari Ahad baru ni, my dear beli harum manis... Eh jap, sebelum tu kan, saya perasan dari mula2 kawin lagi, kalau saya tergerak hati nak sesuatukan, tapi saya tak bagitahu my dear pun... tengok2 terus petang tu my dear bawak balik apa yang saya hajatkan tu... Alaa bukan apa pun, contohnya terpikir nak makan pisang goreng or bihun sup, nak telefon suruh my dear beli kan masa balik kerja nanti malas, tapi alih2 balik kerja je my dear dah pegang plastik berisi bihun sup or pisang goreng... Banyak kali sangat2 dah jadi macam ni.... Saya cuma niat nak sesuatu, Tuhan terus "sampaikan" niat saya tu dekat my dear... hehhehe


Ok, berbalik pada kisah harum manis tadi.... Tengahari hari Ahad baru ni, my dear balik lunch, bukak je pintu rumah, my dear dah tersengih2 sambil pegang plastik.. dari pintu masuk tu, terus my dear berjalan menuju ke singki & terus kupas kulit pelam.... Saya pada mulanya heranlah tengok perangai my dear tu, tanya dia tu pelam apa... My dear cakap harum manis.... Tu diaaaa punya hebat penangan harum manis.... dari pintu rumah terus menuju ke dapur kupas harum manis... padahal my dear bukan jenis yang rajin nak kupas2 bagai ni... Ini punya excited... Siap boleh tersenyum lebar semata2 kerana harum manis dalam genggaman... hahhahhah... Tak beragak tau my dear ni.... 


Bila dah kupas tu, tak sempat2 my dear makan... bukan main lagi gaya makannya, comot ok... sampai ke kumis2 lekat isi harum manis... hahhahah... sambil makan tu sambil cakap "Sedapnya..... manisnya.... sedap sungguh... patutlah mahal... kalau sedap macam ni, mahal pun takpa".... lepas tu my dear sambung cakap lagi "Dekat opis tadi, abang duk ter bau je harum manis ni... kuat bau dia"... saya tanya my dear berapa harga harum manis tu... sebab saya tengok di Fb orang jual around RM25 & RM28 sekilo.... my dear cakap dia beli RM23 sekilo... kirim dengan member opis dia... kakak kepada member opis tu yang ada pokok... my dear beli 4 bijik, saya ingatkan 4 bijik tu sekilo... sekali my dear cakap dia beli 2 kilo... tu diaaaa tak sangka pulak my dear sanggup beli harum manis tu sampai empat puluh enam hengget... disebabkan my dear teringin punya pasai, tak kisah berapa hengget pun... Ohya, sebelum tu, saya macam tak percaya yang 4 bijik tu 2 kilo sebab buah tu nampak biasa je... takdalah besar sangat pun.... lepas tu my dear cakap sebijik ni setengah kilo... Untuk buat saya percaya, saya ambiklah penimbang... sekali betoi la u all, sebijik tu je berat dia 600++gram... Tak padan kecik tapi berat rupanya...


Maka dapatlah haritu kami semua merasa harum manis yang bau dia tersangat wangi & rasa dia tersangat manis & sedap..!! Afrina saya bagi makan dalam food feeder... Mahai punya pasallah katakan... kenelah makan dalam food feeder, kalau makan camtu je nanti jatuh ke lantai yang banyak dari masuk mulut... rugi ooooo... kata mahai... ehheheh

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 15 comments.. read them below or add one }

Nieyla Nadia Nieyla Nadia May 21, 2015
Singgah pagi...
Sedapnyaaaaa....
sumysya sumysya May 21, 2015
ai sedapnya,, teringin nk makan tp kena beli by pos,,tu yg malas rasa
eima eima May 21, 2015
hmmm ade sebijik kat rumah tu boss bg ... die beli 2 kotak ... die offer sekotak tapi ai amik sebijik je ... tak suka sgt mkn buah yg masak2 gini mangga nmuda tak pe
MOMMYLIN MOMMYLIN May 21, 2015
belum pernah rasa lagi.. uuuhuhuh
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin May 21, 2015
alaa tak dpt rase lagi ne..
JunAina JunAina May 21, 2015
Dah viralkan kesedapan harum manis ni...
Unknown Unknown May 21, 2015
xpnah dpt merasa mkn harum manis lg..dlu g perlis, xmusim pulak..aish...mmg nmpk sedap sgt tuh :)

miraadzlia.blogspot.com
Unknown Unknown May 21, 2015
bagusnya Afrina nak jugak makan..anak saya tak mau langsung..dua2 tak mau..geli katanya..bagus jugak la..tak la kami laki bini berebut dengan anak2..hahahahah...
aizamia3 aizamia3 May 21, 2015
Belum ada hati nak mencari lagi walau teringin sebenarnya.. hehehe..
Maria Firdz Maria Firdz May 21, 2015
Tak merasa.. Hrum masam je mkn..
Unknown Unknown May 21, 2015
mahal kan harum manis ni..tgk org post kat fb makan gan pulut..mcm sedapp
Noraini Azhari Noraini Azhari May 23, 2015
aaa. yang baca ni pon teringin. member ada jual tapi harga tu mahal kan.

btw kak, jemputla tgk blog sy. baru nak aktif cri reader balik :)

http://norainiazhari.blogspot.com
Unknown Unknown May 24, 2015
teringin nak rasa. boleh tak share contact person yg jual ni?
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 25, 2015
@Mazlila Mazelan

nanti saya try tanya hubby saya... xtau org tu ada balik perlis lg or x...
Aryan azra Aryan azra June 03, 2015
memang sedaplah harum manis ni, kawan opis akak ni siap oder dengan member kat perlis..