Ibu, kawan kakak tarik tudung kakak

Alisha seorang anak yang petah bercakap... Dekat sekolah maybe perwatakan dia berlainan, maybe Alisha tak banyak cakap, lebih banyak diam.. tapi diam2 Alisha, jangan ingat dia diam macam tak berisi tau... Alisha tu jenis diam2 ubi.. hahha... Tadi ketika saya tengah ajar Alisha buat homework, tiba2 Alisha cakap "ibu, tadi **** & **** tarik tudung kakak"... Saya tanyalah kenapa, Alisha cakap "Sebab dia nak tarik tudung kakaklah, dia garang sangat"... Lepas tu saya tanya pulak, "kakak ada buat dekat **** & **** ke?"... Alisha jawab "Kakak tak buat, tapi kakak cakap, jangan tarik tudung saya, nanti ibu saya marah"... Saya tanyalah Alisha, "Kakak nangis tak dorang buat kakak?"... sebab saya tahu Alisha ni jenis manja & lembut sikit orangnya... Alisha jawab "Kakak nangislah, kakak bagitahu cikgu Manisah, **** & **** kacau kakak"... Saya tanya lagi "Lepas tu cikgu Manisah buat apa"... Alisha bagitahu "Cikgu Manisah marahlah **** & ****"... Saya tanya lagi, marah macamana Alisha cakap, "Cikgu ambik rotan, pukul **** & ****"... Sambil Alisha buat gaya rotan tu... Tapi bukanlah cikgu ni rotan yang beria badak tu... just biasa je.. macam kita budak2 dulu la... Lagipun saya ada tanya Alisha samada **** & **** menangis or tak... Alisha cakap tak nangis... Itulah cerita Alisha untuk hari ini... Ohya, **** & **** tu kawan sekolah lelaki Alisha... Alisha ni jenis diam, tak berkawan sangat sebab dia malu2 kalau orang tak mulakan dulu... Saya kadang2 risaulah jugak kot2 nanti kawan2 ingat dia sombong lepas tu taknak kawan dengan dia... Mesti kesian Alisha kan... Alahaii.... Agaknya dorang nampak Alisha ni "lembik" kot, tu yang anak soleh tu kacau dia... 

UPDATE : LUPA NAK TULIS... ROTAN YANG ALISHA MAKSUDKAN TU, PUKUL LA AGAKNYA... PUKUL YANG KADANG2 CIKGU2 KITA DEDULU PUKUL2 MANJA DEKAT TAPAK TANGAN TU... CUMANYA, ALISHA NI DIA GUNA ISTILAH ROTAN...
"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

3 comments.. read them below or add one

Murniwati Awang Murniwati Awang May 30, 2015
anak murni Alysa pulak jenis yg lasak & suka berkawan..dengan anak2 cina pon dia sondol nak berkawan..Pastu kalau balik dari tadika ada jer cerita best tentang kawan2 dia..yang ni baik..yang tu baik..hihihi
azizah green line azizah green line June 01, 2015
alala sian alisha..kan dia ni pendiam pemalu sikit..