Perkembangan Alisha Part 6

Dah lamer giler rasanya tak update tentang perkembangan alisha ni.. sampai dah terlupa kot.. hahha.. Saya duk sibuk sangat join GA & contest...hihii Dulu tak suka join pun tapi sekarang dah melebih2 la pulak.. siap buka blog baru wa cakap lu... hehhee

Last update 13/03/2011.. Alisha sayang.. sorry yer.. hari ni ibu update k.. ;-) pasai saya nak alisha tahu bila sesuatu perkembangan yang berlaku dekat diri dia tu la yang buat saya sanggup buat blog ni.. biar nanti dia baca & rasa bangga sebab ibu dia ni sangatlah rajin "menilik" dia.. muahahah

So alisha, ibu putar balik cerita ni pada tarikh 14/03/2011 yer... heheh.. 

14/03/2011 : Alisha dah pandai melompat2 bila kita pegang dia

15/03/2011 : Alisha dah pandai angkat tangan kanan ketika dia dalam keadaan merangkak.. sebelum2 ni, si alisha ni hanya pandai angkat tangan sebelah kiri je.. ;-)

18/03/2011 : Alisha dah pandai lagakan dahi dia dengan dahi kita.. hehhe Tapi macam biasa la.. alisha ni depan orang malu2.. takdanya nak buat semua ni.. hanya dengan ibu dia je.. dengan abah dia pun jarang.. tapi kalau la u all dapat tengok alisha buat aksi ni.. mesti gelak la.. sebab comel sangat.. lepas dia laga tu, dia senyum2 hahahha.. geram betul la kat dia ni..!

27/03/2011 : Alisha dah mula bergerak ketika merangkak takdala takut2 macam sebelum ni... Walaupun dah pandai tapi dia bukan merangkak sangat pun.. ;p

29/03/2011 : Alisha dah belajar nak berdiri pulak... U see, merangkak pun belum teror tapi dah nak berdiri pulak... tak sabar2 betul la anak ibu ni nak berjalan yer.. hihii.. alisha ni jenis "kutip" sikit2 je.. janji semua part sebelum boleh berjalan dia buat semua.. Boleh gitu?.. muahahah 

31/03/2011 : Alisha dah makin advance dalam aktiviti "menyembur" air liur.. hahha.. sekarang ni, sambil ketip bibir pun, sembur tetap sembur... heheh.. Dengan bibir kamu yang kiut miut tu, buatkan kamu nampak sangatlah comel sayang oiii... ;-)

05/04/2011 : Alisha dah pandai menyanyi @ menyembang.. hahah.. serius hokayy! memang sebijik macam menyembang or menyanyi sebab siap ada intonasi lagi.. sambil dia baring sambil dia menyanyi... hahah.. Ikutkan memang nak rakam la aksi tu tapi cari2 handphone pulak tak jumpa, bila dah jumpa.. lagu pun dah habis... hahahha

Selain tu, yang buat saya lagi terkejut tu, saya bagi la dekat alisha ni buku cerita dia... ingat ke nak bagi dia main2 sambil gigit2 buku tu ke kan.. hehheh tapi yang buat surprise tu.. dia tak gigit hokayy!! tapi dia baring sambil pegang buku tu & mengeluarkan suara.. maybe membaca la kot... elok je intonasi dia.. sekali lagi saya geram sebab tak dapat rakam.. handphone tengah cas la pulak..!!!

Ni pun sambil saya duk menaip, si alisha duk baring sebelah saya ni ha sambil menggentel baju saya pastu menyembang apa ntah.. mungkin dia cakap " Ibu taip apa tu, main la dengan alisha..".. hihiii ;-)

K la.. jom kita layan pic alisha yang sempat saya ambil.. hehee



 Port yang alisha suka berdiri untuk mencari khazanah2 "berharga" hahaa.. mana taknya.. dalam bakul tu la semua barang dia tersimpan, tak kira la barang mainan ke bukan mainan ke semua situ... haha.. Sebelum2 ni alisha selalu jatuh, tapi sekarang dah sedikit pakar dalam bab berdiri ni... hihii Tapi apa2 pun, saya still kena berjaga2 la kan... ;-)



Inilah diantara aksi2 alisha membaca pagi tadi.. hehee Saya nak bagi dia mandi tapi sempat lagi dia capai buku sebelum mandi.. bagus3.. rajin baca buku.. hihii.. Ohya, kalau sebelum2 ni, jangan harap la nak tengok dia pegang buku elok2... biasa kalau dapat kat dia, lunyai la jawabnya... Tapi tu la.. bila kita selalu bagi selalu ajar, lama2 anak kita pun akan faham.. yang penting kita ni je kena bersabar dalam mendidik... hihii ;p

0 comment... add one now