Ibu boleh jadi macam "papan" la jawabnya sayang...

Saya jadi macam "papan".. huhuuu... Apa kes saya ni.. tajuk kasi gempak.. hahha.. Yela, alisha sekarang walaupun baru 7 bulan tapi dah pandai berdiri kan.. sekarang ni tengah belajar bertatih pulak...
Siapa2 yang jadi ibu tu, fahamlah macamana keaktifan anak masa ni kan.... huhh! tak larat nak mengejar weyy... belum lagi boleh berjalan or berlari tu... jawabnya lepas ni saya perlu bersedia untuk jadi sekeping macam 'papan' la... *sigh*... alaaa saya ni dah la tengah berusaha nak tambahkan berat badan... alahaii cayang... ;-)

Bayang lah.. saya buat kerja rumah sikit.. tiba2 alisha menangis sebab terjatuh *normal la kan, tengah belajar berdiri*, tengah buat kerja sikit, tiba2 alisha merayap masuk bilik, tengah buat kerja sikit, tiba2 alisha datang mengacau kita masak, tengah buat kerja sikit, tiba2 alisha panggil.. macam2 lagi la.. huhuuu..

Satu kelebihan seorang ibu ni.. walau banyak mana pun kita buat kerja rumah, walau banyak mana pun kita melayan karenah anak kita.. kita tak pernah rasa penat.. Kepenatan kita tu.. hilang sekelip mata je, bila kita tengok suami kita makan masakan kita dengan berseleranya & bila kita tengok gelak tawa anak kita... Oh Tuhan.. saat ni sungguh2 lah indah... tak mungkin saya akan lupa sepanjang hayat saya...

Macam malam tadi kan.. si alisha ni main la kejar2 dengan abah dia.. time tu, alisha duduk dalam walker, my dear pulak apa lagi.. kononnya buat2 la kejar si alisha ni... si alisha ni pulak boleh berlari dalam walker tu sampai tak cukup "tanah" la dibuatnya..hahahha kelakar giler... si alisha ni gelak sampai mengekek2... hahahah.. saya macam biasa la.. rakam la aksi tu...hihii.. 

Ada jugak terfikir nak upload video tu dekat sini tapi tak dapat green light dari my dear la pulak.. yela, aksi dia tak berapa cun kat situ.. muahahhah jangan marah ek my dear... Saya sayang sama kamulah..!! muaahhhh ;-)

Ohya, untuk pengetahuan u all, saya ni rajin merakam aktiviti alisha.. bukan apa.. yela, nanti alisha akan besar kan.. so nanti, saya dah tak dapat tengok lagi aksi2 manja or gelak tawa alisha masa kecik.. saya taknak hilang semua kenangan tu.. so, bila saya rakam, dah tua nanti saya tetap dapat tengok... 

Saya tak dapat bayangkan, macamana la bila dah tua nanti... anak2 semua dah berkeluarga.. tinggal saya & my dear je dekat rumah.. hhhuuuuaaaaaaaaaaa sedihnya.. harap anak2 nanti dapat la bagi saya ramai cucu.. *tiba2*.. hahhah

P/s : Rajin2lah kita jenguk ibubapa kita bila kita dah tinggal berasingan dari mereka.. tak dapat balik, telefon pun dah cukup berharga buat mereka.. dah dapat mengubat rindu mereka..!!!
Ibu boleh jadi macam "papan" la jawabnya sayang...

{ 15 comments.. read them below or add one }

halila Ibrahim halila Ibrahim April 14, 2011
saya dah 3 kali lalui saat tu ( ye la 3 anak) masa ni .. orang kata budak2 baru jumpa kaki tu yg dok jalan kemain.. tak pe... layan je dah besar2 sikit macam anak saya feel dia cam lain pulak........
shamfariz shamfariz April 14, 2011
budak2 mmg macam tu..tempoh mengenal.. kata orang, budak-budak akan belajar dari apa yang mereka lihat dan dari apa yang ibu bapa ajar.....
PCL PCL April 14, 2011
bole la blog dan rakaman video tu buat anak2 tengok nanti ni..mudah2an mereka kenang jasa kita nanti hendaknya...salam singgah ...
Zuwairi Aiman Zuwairi Aiman April 14, 2011
Salam kunjungan.. singgah la ke blog saya ;)
SITI NOARIZAH ARIS SITI NOARIZAH ARIS April 14, 2011
Assalam.. kunjungan balas dr sy.. jika sudi jenguk pulak ke blog rkts sy.

New Entry "http://ummi-ieraakmal.blogspot.com/2011/04/demam.html".
Ameh Wahab Ameh Wahab April 14, 2011
eh..eh...anak kite beza sebln je kot...aduhaii...tlg la share ilmu nk jd papan tu sy ni dh kembang semangkuk dh ni...hehehehe...anak aktif membesar umminye pun same juge..huhuhu...

p/s: Thanx sudi singgah blog..hehehe..
juanita juanita April 14, 2011
Hi,

JOm join contest

http://www.tetikusrusak.net/contest-birthday-party-paling-happening/

TQ
kpah k-poh Sharifahnor kpah k-poh Sharifahnor April 14, 2011
nak tambah berat badan..?? meh ambik lemak dan isi akak ni...akak bg free jer...sedekah..heee..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 14, 2011
Kak Pah : Kalau lah boleh buat macam tu.. dah lama saya mintak.. hihii
lizz lizz April 15, 2011
kanak2 membesar memang agak lasak sikit tapi seronokkan dapat tengok anak membesar depan mata...best tu rakam video..nanti besar ader la kenangankan...
Yaya Azura Yaya Azura April 15, 2011
pendek kata kehidupan keluarga memang best!punya suami..punya nak..happy family !

salam kenal...yaya follow sini...
Be Simple Beb(BSB) - threeQ Be Simple Beb(BSB) - threeQ April 15, 2011
as salam & perkenalan dari BSB... skg ler masa utk kita luangkan masa dgn anak2..bila diorg dah besar diaorg akan sibuk dgn urusan masing2.
i follow...
Opah Kentang Opah Kentang April 15, 2011
mesti comel mase main lari2 tu kan?
ehehehe :)
Myra Jay Myra Jay April 18, 2011
Mmg bahagia bila ada anak nie kan..:) Keletah anak baut kita terhibur.. MJ walau belum punya anak, tp keletah anak sedara dah cukup buat MJ rasa happy.. Bila dia xde rindu je rasa :)