Telur tiruan?

Nak tanya, telur tiruan memang dah ada kat Malaysia ke ek? Ke kat China je?... Tak alert betoi la saya ni... adehhh... Nak tanya ni, ce u all tengok gambar dekat bawah tu..


Ini gambar yang abah saya wassap dekat kami minggu lepas... Ceritanya malam tu abah saya nak masak maggie... Biasalah duk sorang2, bila malas abah masak maggie... Tapi bila abah nak pecahkan telur yang diambik dari peti ais, alih2 telur tu jadi keras macam dalam gambar tu haa... Dah gaya macam telur tu letak dekat tempat sejuk beku pulak saya tengok... Tapi abah saya cakap telur tu letak tempat telur dalam peti ais tu la, bukannya tempat beku... Abah saya gak cakap, telur yang lain dalam peti ais tu elok je, cuma yang ni je dia jadi keras camtu... kenapa ek?... Ni ke telur tiruan? Tapi takkan telur tiruan letak dalam peti ais jadi keras kan... habis tu kenapa dengan telur ni... haa kan dah banyak persoalan duk bermain di minda saya... hahahaa...

UPDATE : TELUR JADI KERAS MACAM AIS... BUKAN MACAM JELLY

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 14 comments.. read them below or add one }

Permatabiru Permatabiru March 18, 2015
telur tiruan la kot..mcm2 zaman skrg nie
Mona Lea Mona Lea March 18, 2015
mcm jelly dah tu. sekarang ni telur pun tiruan
Fiza Rahman Fiza Rahman March 18, 2015
Pelik nya. Pernah baca pasal telur tiruan nih. Jangan kata telur, milo pon ada yg tiruan.
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 18, 2015
mmg wjud telur tiruan kak.. tp jns jelly cmni xpnh lak nmpk org share..
Ainim Suju Ainim Suju March 18, 2015
tak tau nak cakap macam mana..tp macam telur tu rosak je
Rai OurKizuna Rai OurKizuna March 18, 2015
peti sejuk tu satu pintu ke dua pintu.. kalau satu pintu.. kat bahagian atas tu dekat dgn freezer.. so ada kemungkinan terbeku..
Falsya Falsya March 18, 2015
aikk..ade pulak terselit satu gitu..skang nie telur pun ade tiruan kan..
CikNaa CikNaa March 18, 2015
eh peliknya rupa dia.. saya memang letak dalam peti, tapi tak penah pulak jadi camni..
QasehnyaRania QasehnyaRania March 18, 2015
T elur tiruan mmg ada.
tapi setakat ni x pernah jupe yg mcm ni lg

a’aa srtuju yg kak fiza kata tu.milo pon ada.huhu
Diana Rashid Diana Rashid March 18, 2015
mungkin telur ni yang paling dekat dengan tempat ais kot..sebab tu dia sebiji je yang beku..tapi kalau nak kata telur tiruan pun mungkin jugak..sebab memang ada telur tiruan...
Ann Ishak Ann Ishak March 18, 2015
apa lagi yang ori zaman sekarang ni ek, semuanya dah banyak yang tiruannya :p
azizah green line azizah green line March 19, 2015
mungkin telur yg rosak kot..tak pun lama dalam peti ais..kalau telur tiruan pun boleh jadi
Sheila Salim Sheila Salim March 23, 2015
Assalamualaikum kak intan, ini pelikkkk binnnn ajaibbbbbb. hahahah beli kat kedai mana ni?