Iklan INNITY dah lulus

Alhamdulillah.... saya nampak sedikit demi sedikit perkembangan di blog saya ni... 03/02/2015 baru ni, genap 4 tahun usia blog saya ni... Bermula dari bawah menimba ilmu dan sekarang masih lagi menimba ilmu... Ilmu ni makin kita gali, makin banyak yang kita tak tahu... makin banyak yang akan kita belajar... Masa mula2 saya berblog, saya hanya kenal pengiklan Mr. N je... Tu pun sebab Mr. N ni memang banyak promosi dari blogger2 kan... semua blog pasang pengiklan Mr. N... saya pun termasuklah jugak... Time tu sangat2lah happy bila dapat BUFFERED EARNING (BE) @ CPUV... Dapat satu memang saya kecoh satu blog la... hahah... Sapa tak suka, BE ni lah yang ditunggu2 semua orang... sape dapat BE ni time tu saya rasa dia hebatlah... (^_^)

Tapi time tu jugak saya perasan satu benda, blogger yang hebat2 @ otai2 tu takda plak pasang Mr. N ni... Yang saya biasa nampak INNITY... Time tu jugak saya pikir, blog mana yang pasang iklan INNITY ni blog tu memang hebatlah... yela, dah dekat blog otai2 je saya jumpa Iklan INNITY ni... saya jugak ada baca, yang bagitahu bukan senang nak apply INNITY... ada yang saya baca komen, katanya banyak kali apply pun tak dapat... Lagi satu pulak, dorang cakap INNITY ni kalau dapat memang masyuk lah... Saya pun pergilah baca apa syarat nak join INNITY ni... syarat dia UV 40k sebulan & PV 200k sebulan... Saya yang pada masa tu baru je berblog, memang cakap saya tak mungkin akan dapatlah... yela, time tu baru berblog... berapalah sangat UV & PV kan...

Bila saya dah lama berblog... saya dah mula tahu apa yang saya nak... setiap tahun saya pasang impian untuk target blog saya... Sehinggalah tahun lepas, saya pernah cakap dekat my dear "Bestnya blog yang ada INNITY... Ina nak cuba bagi blog ina pun ada INNITY jugak"... Yap, tahun ni memang target saya untuk dapatkan iklan INNITY... Tapi tu la, start penghujung tahun lepas, penyakit M saya tu tak hilang2... update entry pun dah jarang sangat sekarang ni... Cerita anak2 pun saya banyak update di Instagram je & share di facebook... Senang tulis kat sana, letak gambar sekeping, tulis sikit2 siap... Dekat blog saya ni, saya dah banyak tulis yang saya rasa ianya adalah "ilmu"... kadang orang tanya saya... makan apa, beli kat mana, bahan apa, resepi apa, nak buat camne... yang orang tanya tu, saya kuatkan diri jugak lawan penyakit M & share di blog... saya ni pulak, bila orang tanya susah nak tulis ringkas2 tak reti... tulis kat blog senang... semua orang baca & boleh tulis panjang2... kalau nasib baik, duk dekat 1st page google...


Kalau tak silap saya, bulan 11 tahun lepas saya apply INNITY... tu pun sebab saya terbaca blog yang dia bagitahu dia dah apply INNITY... Time tu lah, baru saya teringat pasal INNITY... terus saya pun pergi APPLY INNITY... tunggu punya tunggu, tak dapat apa2 emel pun... takpalah, takda rezekilah tu namanya... Sehinggalah 10/03/2015 baru ni, saya dapat emel bagitahu yang PERMOHONAN SAYA DAH DILULUSKAN.... Tu diaaa tahap saya dah lupa pernah apply baru dapat... heheh... 3 bulan INNITY ambik masa untuk "menyiasat" blog saya ni... Sebab INNITY ni, kalau ikutkan cakap2 orang SANGAT SUSAH NAK DAPAT... Walaupun kita punya UV 40k sebulan PV 200k sebulan, BELUM TENTU KITA AKAN DAPAT... Sebab mereka ada kriteria2 lain... Jangan tanya kriteria apa sebab saya pun tak tahu... hehheh... Tapinya orang kata kalau blog yang dapat iklan INNITY ni kira macam eksklusif la sikit... Orang kata, bukan saya kata... sebab saya pun tak tahu sangat pasal INNITY ni....

Ohya, si Eca cakap kan, biasanya orang yang apply INNITY ni blogger yang dah ada domain sendiri & traffic blog tinggi... Sekali saya yang si blogspot ni haaa g apply jugak... ahhahah...  Weyyyy saya tak tahu pun pasal tu... tapi memang nampak kebanyakannya yang ada INNITY ni guna dot com... ahhaha... U all pun kalau minimum UV 40k & PV 200k sebulan, bolehlah try APPLY INNITY.. Tapi ingat, STATISTIC UV dari GOOGLE ANALYTICS bukan yang lain tau... INNITY NAK YANG GOOGLE ANALYTICS PUNYA... Alaa tak payah risau, yang statistik dari GOOGLE ANALYTICS ni lagi banyak angka dia dari yang biasa u all tengok statistic tu ... Perbezaan yang sangat2 ketara...!! Kalau u all apply sekali tak dapat, apply je sampai dapat... Ada blogger yang sampai 3 kali apply baru dapat... Saya ni nasib je agaknya apply sekali dah dapat... tu pun lepas 3 bulan baru approved.. heehee

Eh, nak bagitahu jugak dekat u all ni, sorrylah yer, sebab blog saya memang tengah berkecamuk sekarang... tak dan nak pegang komputer lama2... sebab tu u all nampak iklan pun tunggang langgang je lagi... InsyaAllah blog saya akan bertukar "baju" tak lama lagi... Haaa kang nanti ada yang tanya, untuk pengetahuan u all, di blog saya sekarang ni ada 3 pengiklan, Mr.N, INNITY & GENIEE.... Kalau u all join INNITY, maybe status GLITERRATI Mr. N u all akan terjejas... Tapi macam saya, dari tahun lepas lagi saya dah bersedia kalau Mr.N nak tukar status saya pun... Alhamdulillah setakat ni, MR.N pun dah banyak jugak bagi rezeki dekat saya... total yang saya dah dapat dari Mr.N ni pun dah 4 angka... tapi taklah banyak sangat... selama 4 tahun saya dapat RM1k++.... Itu dengan Mr.N... tapi kalau ikutkan kak Yan di status saya dekat FB, selama 5 tahun kak yan dengan INNITY, dia dah dapat puluh2 ribu... sebulan katanya pejam mata dapat 2 3 ribu.... nampak tak perbezaan angka tu... heheh... Tapi tak boleh banding jugak... sebab 5 tahun kak yan tu dah sah2 traffic hebat kan sebab dah dapat INNITY... berbanding dengan saya 4 tahun tu, dah sah2 traffic slow... yela, permulaan berblog, dah sah2 time tu traffic puluh2 je kan.... Yang GENIEE tu pulak, saya baru setahun join... Yang ni bayar dalam USD... Tak banyak pun lagi saya dapat, setakat ni baru hampir 100USD... kalau dalam RM, u all convert sendiri la yer...      

Entry ni dibuat dengan tujuan nak bagitahu yang blog saya dah ada iklan INNITY je pun... tapi bila dah start menulis... hambikkkkk punya panjang entry.. hehheh... Apa2 pun, saya harap u all jangan salah paham tau.. bukan nak berlagak, bukan nak menunjuk... cuma manalah tahu kot2 ianya dapat bagi u all semangat jugak untuk u all dapat apa yang u all nak dalam berblog ni.... Alhamdulillah saya sekarang ni, walaupun saya jarang update blog tapi UV harian saya tetap jugak 4 angka... tapi bukanlah 4 angka macam otai2... 4 angka saya tu sekadar 2 3 ribu je sehari... Buat malu je... Kalau senaraikan list blogger yang join INNITY,maybe saya duduk yang paling bawahhhhhhhhhhh sekali... ahhahhah

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 21 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown March 12, 2015
makna nya kalau saya apply innity mesti dapat sebab pv saya sebulan lebih 200k..ehhehe...buat masa ni tak terlintas nak apply innity sebab masih selesa dengan nuffnang..bukan apa..saya tak yakin dengan innity ni saya boleh dapat 3 angka sebulan macam dengan nuffnang.Blogger yumida sebelum ni pun pasang innity tapi dia buang sebab tak menjana kata nya..Kalau masyuk nanti bagi tau ye,..saya nak try apply..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 12, 2015
@Diana Rashid

blh je apply... culkup dah syarat apply tu... ohya, tp ikut kata kak yan, antara sebab application kita tu kene reject dia blog yg copy paste, blog mnyentuh sensitiviti org. blog yg jemu dibaca...xde gambar... itu dr yg kak yan gtau saya.... lg 1, kne rajin update gak blog sbb innity ni pantau blog yg under dia
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 12, 2015
@Diana Rashid

ohya, lupa nk komen lg 1, InsyaAllah, kalau ok saya gtau... saya pun ada baca yg pasal yumida tu.. ntah, saya pun xtau nak komen apa... btw, kak yan ni pun dulu ms tukar innitu tu, dia dpt nuff sebulan 3 angka gak... tp lps kuar dgn innity 4 angka sebulan...

macamana, itu saya pun tak pasti... nak kene belajar lagi pasal innity ni... baru tahu.. heheh
monalea monalea March 12, 2015
saya boleh habis baca entry yang panjang ni.:-) tak boring langsung. tahniah ye dapat iklan innity tu.
sumysya sumysya March 12, 2015
tahniah...best nya baca rezeki org ni... hmmm,,,biler la nk merasa 4 angka tu?? 2 angka pun x rasa lagi..hihihi sedihhh
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 12, 2015
@Mona Lea

terima kasih... terima kasih jugak sbb sudi baca habis :)
QasehnyaRania QasehnyaRania March 12, 2015
wow.
tahniah
smga terus maju aamiin :)

study jgn study tau..
buang M tu jejauh.
MizzTina MizzTina March 12, 2015
tahniah kak..rezeki anak²..
Amy Hilmirda Daud Amy Hilmirda Daud March 12, 2015
Walaupun panjang tp memberi semagat...
mummy_ayu mummy_ayu March 12, 2015
Wah bestnya..tak berapa faham lagi ngan innity ni. Buat masa ni ayu ngan mr nuff jer lagi
mummy_ayu mummy_ayu March 12, 2015
Wah bestnya..tak berapa faham lagi ngan innity ni. Buat masa ni ayu ngan mr nuff jer lagi
caliph shuriken caliph shuriken March 13, 2015
congratz, kak ina..
smoga trus sukses ^^
Unknown Unknown March 13, 2015
tahniah kak! ptutlah buka2 blog je banyak nau iklan kuar..terpaksa skip add..hahaha moga terus berjaya kak
syawalsimpsons syawalsimpsons March 13, 2015
alhamdulillah tahniah ina..rezeki ina ni...sue agak kureng pandai sikit dalam bab ni
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 13, 2015
@azizah green line

hahhah adehhh sian jijahkan kene skip iklan... takpa kot jijah skip sikit... nak tambah duit poket surirumah... :p
Unknown Unknown March 14, 2015
Owh.. dah mula ke? Kat mana iklan? jadi keluar iklan banyak² macam Kat blog lain th ke.macam mana?
Unknown Unknown March 14, 2015
Owh.. lupa nak cakap, TAHNIAH KAK INA... wohooii.. kayo..kayo...hehehe..gurau je..jgn.marah ye..;)
lynndamya lynndamya March 15, 2015
Salam, perghhh tahniah kak...haha sy xpernah tau pape pun psl Innity ni sebenarnya..akak citer baru sy bukak mate sikit...hahaha tp iklan tu kat celah mane ek? Dan sy nak tanye, apesal klw sy bukak blog akak, bila nak pergi page entry baru ke pape ke, mesti aka keluar iklan dulu, then kat atas tu ade button utk klik 'Skip This Ad'...itu ke innity nya??
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 15, 2015
@lynndamya

W'salam... terima kasih :)

alaaa mcm menyusahkan je bunyi ek... adehhhh... tapi itulah antara iklan innity sebenarnya... biasa kita nmpk blog yg ada "nama" jd camtukan... nk kne skip bagai... adehhhh

sorry yer... tapi harap dpt skip je iklan tu ek... jgn klik pangkah... hahaha ;p

TQ
Maria Firdz Maria Firdz March 16, 2015
tahniah kak...moga trus dilpgkn rezeki..
Fiza Rahman Fiza Rahman March 23, 2015
Tahniah. Kita masih setia dgn nanang even dapat BE mandul...hehehe...