Mengandung 34 minggu tapi perut masih lagi tak nampak?

Usia kandungan saya dah pun 34 minggu.. ada lagi 6 minggu je untuk saya melahirkan seorang lagi khalifah di muka bumi ini... tak sampai 2 bulan je lagi ni haaa... 6 minggu tu kalau ikutkan tarikh due tapi kalau baby nak keluar awai jawabnya tak sampai 6 minggu lagi la... nak cerita dekat u all ni.. hari sabtu baru ni, saya tanyalah jiran sebelah rumah saya ni pasal tukang urut ibu bersalin... Ohya, cakap pasal tukang urut... Alhamdulillah... syukur sangat2 tau u all.. sedikit sebanyak Tuhan dah mempermudahkan urusan saya... rupa2nya dalam Taman saya ni ada 2 orang tukang urut ibu bersalin.. salah sorangnya dekat je dengan rumah saya ni haaa... barisan belakang, saya barisan depan... ya Allah... syukur sangat2... tapi buat masa ni, saya belum berpeluang lagi ke rumah tukang urut tersebut...

Pandangan dari depan

Berbalik pada jiran saya tadi tu, dia terkejut bila saya tanya pasal tukang urut ibu bersalin sebab dia tak tahu pun saya mengandung.. sambil2 sembang tu sempat lagi dia cakap "sekarang ni ina tengah mengandung ke? tak nampak pun perut... bila bersalin?"... Saya bagitahulah bulan depan... Lepas tu dia suruh saya angkat sikit tudung saya sebab dia nak tengok perut saya... yela, katanya perut saya ni kecik, tak nampak kan... bila saya dah angkat sikit tudung tu, sempat pulak jiran saya tu cakap "Tengok dari perut, anak lelaki ni ina".... Allahuakbar... moga2 termakbul lah semua kata2 mereka2 yang selama ni mengatakan saya mengandung anak lelaki... Saya terus cakap... "InsyaAllah... harap2 macam tu lah..."... Buat masa ni, dari saya di Terengganu lagi, orang yang tengok perut saya ni, kebanyakannya kata saya mengandung anak lelaki... Betoi atau tak, kita tunggu lahir bulan depan... Apa2 pun, saya Aamiin kan kata2 mereka tu... insyaAllah...!!

Pandangan dari atas

Pasal saya mengandung 34 minggu tapi perut kecik tu, bagi saya sendiri pun macam tu tau u all... saya sendiri yang mengandung ni merasakan yang saiz perut saya kali ni lebih kecik dari mengandungkan Alisha & Aqilah.. kalau ikutkan time ni, dah membesar dengan jayanya.... walaupun macam tu, tapi "tekanan" baby dalam perut ni buat saya rasa "lemas" kalau tidur terlentang... terpaksa tidur mengiring... kalau mengandung sebelum2 ni, no hal tidur terlentang ni.... Saya tak pasti kenapa perut saya ni nampak kecik.. tapi saya dah buat andaian sendiri dah ni... meh baca andaian saya.. hahahaaa... Ianya maybe disebabkan perut saya sekarang ni, bentuk bujur ke depan... dengan kata lain, macam huruf U tu haaa... kalau sebelum ni mengembang ke tepi macam huruf C, tu yang nampak perut lebih besar gamaknya... Ce u all tengok huruf C & U ni, nampak tak... C nampak besar @ gemuk manakala U nampak kecik @ kurus.. maybe sebab tu la kot... wah, hebat tak andaian saya... muahhahhahah... Eh, ke saya je yang perasankan diri nampak perut saya ni bujur ke depan... tapi u all nampak perut saya melebar ke tepi?.... (^_^)

Pandangan dari tepi

Secara peribadinya, mengandung anak ketiga ni, part body saya yang lain tak terjejas pun lagi u all.. yang terjejas hanyalah perut (opsttt vontot terjejas gak, normallah untuk memudahkan kita bersalin.. hehee)... seolah2 telur yang besar sebijik dipotong separuh & ditempek kan ke perut saya ni haa... camgitu je u all... kalau saya ni jenis pakai baju ketat, agaknya dari belakang orang tak tau pun saya mengandung sebab ada shape.. tengok dari depan, ayoyoooo... ibu mengandung daaaa... kikikiii... Eh, tapi hakikatnya kan u all, memang mengandung2 sebelum ni pun perut saya tak besar mana pun... maksud saya, perut saya yang bagi saya tu dah besar tapi bagi orang lain kecik.... Ohya, baru teringat lagi satu cerita... adik kepada adik ipar saya pun tak tahu saya mengandung tau u all, padahal time balik Chemor selalu je jumpa... cuma balik hari tu je dia tegur saya mengandung ke... tu pun katanya bukan sebab nampak perut besar tapi tengok dari gaya saya berjalan... hahha.. ni mesti sebab saya jalan mengengkang kan... hihiii...

Nak tengok saiz perut saya ketika mengandungkan Aqilah klik SINI, SINI, SINI & SINI.. Yang ni pulak untuk anak dalam kandungan ni.. KLIK SINI.. Gambar time mengandungkan Alisha takda sebab time tu belum start berblog lagi... 


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 13 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons July 16, 2014
waktu sue pregnantkan anak2 sue , perut sue pon gini la...moga di permudahkan la semuanya yee
jamilahamzah jamilahamzah July 16, 2014
ina, gambarke2 tu k.ja confius.. tu pandangan dari atas ker ina letak baju atas iron board? hahaha.. sebab bulat cantik jer hujung tu...

erm, kalau ina kata muncung ke depan tu.. ada potensila yang ni lelaki...
Mrs Velentine Mrs Velentine July 16, 2014
keciknya perut kak..hihi...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN July 16, 2014
@Mama Idlan Irsyad

hihii comel je saya baca ayat letak baju atas iron board... hahhah... takdalah kakja, tu gambar dari pandangan atas la... hihi
Syamimi Saad Syamimi Saad July 16, 2014
gaya perut akk sama je mcm sy.. sy sekarang 31week.. hritu scan pun baby tak nampak gendernya.. mak, adik ckap ank lelaki.. sy berharap juga bby lelaki.. nak penuhi impian suami..
AnonymousAnonymous July 16, 2014
ina, jenis perut kcl mcm ni kot. Lps brsalin pn senang je daody back to shape.

Tifaanvar
lynndamya lynndamya July 16, 2014
Salam, wahhh...insyaAllah anak lelaki..tp cmne ek diorang boleh tau tu anak lelaki ye? Dpd kebesaran kandungan tu ke? haha sy tak arif langsung tntg ni..hehe
Unknown Unknown July 16, 2014
perut jijah lebih kurang camni gak dulu.. part lain xterjejas langsung. dr belakang xnmpk pregnant sekali depan2 ha buncit rupanya
QasehnyaRania QasehnyaRania July 16, 2014
bab tgk perut ni x pandai la.
in shaa Allah.. smga Allah makbulkan semuanya..
cmna puasa oke ke?
aziazib aziazib July 16, 2014
kita ni macam sama la pulak. perut azi pn nampak lg kecik dari sebelum2 ni. dulu kalau dah nak tujuh bulan dah lebh 60kg tapi ni belum lagi. tapi bab vontot n peha memang mengembang.. hihi.. mmg kebanyakan yang mengandung anak ketiga cam ni ke
ayuzan ayuzan July 17, 2014
perut ayu nanti tatahu la camne..hehe. skrg nak masuk 4 bulan kecik la lagi.hehe
Nora Karim Nora Karim July 23, 2014
Alahai mmg kecik la perut ina... mcm xpercaya dah 34 weeks...
Mimie Mimie August 01, 2014
aah perut kak ina nmpk kecik..comel je...mcm de belon dlm baju