Permintaan dari adik saya

Semalam saya telefon mak, lepas tu mak saya cakap yang adik saya menangis2 bagitahu nak balik beraya dekat rumah parent saya di Chemor.. Kiranya hari Sabtu or Ahad nanti, adik saya & wife dia akan datang rumah la... Entah kenapa tiba2 saya rasa sedih.. Yela, selepas setahun lebih kejadian yang menimpa adik saya tu, hari raya ni adalah kali kedua or ketiga adik saya balik Chemor... Seperti mana perasaan kita bila tiba hari raya, mesti itu jugak yang dirasai adik saya kan...

Cumanya..... mungkin kita akan bergembira ke sana ke sini... tapi adik saya hanya mampu terbaring... setiap kali jumpa mesti adik saya menangis... mesti dia rasa rendah diri kan u all or rasa macam menyusahkan orang.. Saya berharap moga isteri dia tabahlah hadapi dugaan ni.. tabah menjaga adik saya... Yela, bukan senang untuk kita jaga orang sakit... tak mustahil kita akan tertinggi suara, termarah & macam2 lagi... tapi apa2 pun moga semuanya dipermudahkan... walau macamana pun keadaan suami, mereka adalah "syurga" kita kan.... 

InsyaAllah, raya tahun ni lengkaplah kami berkumpul satu family... Kalau tahun lepas, saya beraya di rumah MIL & tahun lepas jugak adik saya masih lagi dalam keaadaan "belum sedar"... Di pagi raya, macam biasa, kami akan masak siap2 dari rumah & akan berkumpul di rumah Along @ adik beradik abah yang sulung... Macam dah terbayang2 di pagi raya nanti akan ada aksi mengalir air mata semua orang ni... Yela, adik saya ni dah lama tak jumpa sedara mara yang lain2 yang selama ni rapat dengan dia... Jumpa hari biasa pun menangis, jumpa pagi raya lagilah syahdu... Tapi apa2 pun, doa saya moga adik saya gembira untuk sambut raya tahun ni... InsyaAllah...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Permintaan dari adik saya

{ 25 comments.. read them below or add one }

mila mila July 23, 2014
harapnye mcm tu lah...semoga wife adik sis tabah..sy dh merasa jga org skt sbb husband sy pon excident dulu teruk jugak.
Unknown Unknown July 23, 2014
moga isteri adik awak tabah dgn dugaan ini..
FarahFerraDotCom FarahFerraDotCom July 23, 2014
tumpang simpati kat adik awak.. ujian Allah nak bagi..semoga adik awak dan wife tabah hadapi ujian nie yer..
ala tak mo la sedih2..jadikan hanya kenangan yg indah2 jer di pagi raya nanti okey..=D
Kakcik Seroja Kakcik Seroja July 23, 2014
Semoga lebaran kali ini membawa keceriaan buat Adik...

Ibu Lala Ibu Lala July 23, 2014
Moga berbahagia di aidilfitri. Moga adik ina cepat sembuh.
QasehnyaRania QasehnyaRania July 23, 2014
in shaa Allah Allah Maha Mengetahui.
smga adik ipar ina tabah dan sbar.sama sama kita doakan buat mereka.

oooo.. raya kat chemor erkkk ..
haryati haryati July 23, 2014
Sedihla ina... moga mereka berdua tabah mhadapi dugaanNya...
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin July 23, 2014
semoga dipermudahkan semua nyer..
AnonymousAnonymous July 23, 2014
Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga
Lya Akif Imtiyaz Lya Akif Imtiyaz July 23, 2014
Somoga adik ina cepat sembuh..
eima eima July 23, 2014
alahai sedihnya ... semoga adik ini dipermudahkan segala urusan die ... dan ina pun jgn la sedih kesian baby tu ye
Unknown Unknown July 23, 2014
alhamdulillah.. meriah la raya akak tahun ni ye.. semua pakat berkumpul
Mimie Mimie July 23, 2014
sy pun dpt bygkn kesedihan adk akak tuh
emarieys emarieys July 24, 2014
syahdunya nanti, tabahnya isteri adik ina ni.. Selamat hari raya untuk ina sekeluarga... maaf dipinta jika ada kesalahan sepanjang berkenalan di alam maya ini.
Maria Firdz Maria Firdz July 24, 2014
Tahun ni sy beraya kg suami pula... Tggu thn dpn pula giliran adik beradik berkumpl smula..
Sheila Salim Sheila Salim July 24, 2014
Assalamualaikum kak, semoga tabah adik ipar akak jaga suaminya. in shaa Allah. mesti syahdu je pagi raya nanti T____T"
BLuRpL3 BLuRpL3 July 24, 2014
in shaa Allah, sis..semoga semuanya akan baik-baik belaka ya. salam aidilfitri drp kami sekeluarga :)

http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-salam-perantauan-2014-drp-kami.html
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah July 25, 2014
Allah hu rabbi.. moge semuanya dipermudahkan.. fifi bace pon terase syahdu..
Syamimi Saad Syamimi Saad July 25, 2014
asslmkm kak.. selamat hari raya.. akk chemor kat belah mana? sbb sy ada jgk kawan yng duk chemor.. sy pun dduk kat bandar baru putra je..umah mak la..
AnonymousAnonymous July 25, 2014
sedihnya bc ntri ni ina. Walau apepun smga Allah mmberi kekuatan kpd adk ina untk truskan perjuangn utk swembuh
sediakala

tifaanvar
AnonymousAnonymous July 27, 2014
Salam,

Saya terjumpa blog anda ini semasa adik saya kemalangan motor tahun lepas... dan ada juga sedikit mengikuti perkembangan blog ini...selepas kemalangan itu...adik saya tidak sedarkan diri selama lebih kurang 2 minggu... Alhamdulillah setahun sudah berlalu dia telah menunjukkan perkembangan yg positive walaupon bukan 100%... saya ingin mencadangkan penggunaan high dose of DHA bg adik Puan.. tidak kisah jenama apa yg ada dipasaran.. cuma survey dan buat research sblm beli... Alhamdulillah selang sehari adik saya diberi dose DHA.. beliau terus sedar walaupon tidak begitu waras... saya terjumpa beberapa terbaca bbrp article tentang penggunaan DHA @ Omega 3 dalam dose yg tinggi membantu kes mereka yg mengalami kerosakan saraf dan otak...

blh refer article ini...

http://www.cbn.com/health/naturalhealth/drsears_mccloy.aspx

http://edition.cnn.com/2014/01/18/health/fish-oil-recovery/

http://edition.cnn.com/2012/10/19/health/fish-oil-brain-injuries/



Semoga adik anda akan kembali pulih.. In Sha Allah
ikhwan ikhwan August 02, 2014
semoga dipermudahkan urusan...
Puan Kutu Puan Kutu August 06, 2014
Insyaalah ina,semoga dipermudahkan
sumysya sumysya December 02, 2014
Baru tau crite ni...kuat semangat tul adik sis...bertabahlah..