Rezeki untuk insan tersayang

Alhamdulillah.. syukur pada rezeki yang telah Tuhan berikan... Alhamdulillah tahun ni saya dimurahkan rezeki... adalah rezeki lebih sikit dari saya jual EPHYRA & entry berbayar di blog saya ni... Bukan sahaja rezeki dalam bentuk kewangan tapi jugak rezeki2 lain seperti anak.. saya jugak bersyukur sebab walaupun saya tak bekerja, just suri rumah sepenuh masa tapi saya diberi peluang untuk hadiahkan pakaian raya untuk insan2 tersayang..


Tahun ni saya belikan kain sutera Terengganu untuk MIL, abah saya pulak, saya belikan baju melayu... kebetulan kami keluar sebelum puasa hari tu, dekat shopping complex, baju melayu yang brand Crocodile ada buat offer 50 %... harga asal RM149.90 tapi lepas diskaun harganya jadi RM74.95.. Kira murahlah kan, kualiti kain dia pun bagus.... kami beli 2 pasang, sepasang my dear punya, sepasang abah saya punya... design sama cuma warna berbeza... Untuk mak saya pulak, mulanya saya nak beli tudung Ariani dekat mak.. yela, sekali sekala belanja insan2 tersayangkan... konon2nya nak lah beli yang mahai sikit... tapi mak saya kata tak payah... membazir.. mak beli tudung rm10 sudah... pastu saya cakap la, takpala... nak belanja mak kali ni.. mak saya balas balik, "kalau nak belanja, belanja EPHYRA, tudung biar mak beli sendiri... Kakyong belanja mak RM50 sudahlah untuk ephyra tu... yang baki mak bayar..." Alahaiiii mak kesayangan saya ni tau... RM50 je mak suruh saya bayar... saya kata nak belanja, tapi mak tetap kata nak bayar jugak... saya pun cakaplah, tak payah... kakyong bagi free je dekat mak... Ohya, mak saya memang minum EPHYRA setiap bulan...

Selain dari MIL, abah & mak, saya pun sediakan kelengkapan raya jugak untuk Alisha & Aqilah... Si Alisha tu dah tak sabar nak pakai baju & kasut raya... 2 beradik tu duk pakai kasut dalam rumah... Aqilah lagi ganas, siap dia cabut dah manik2 dekat kasut dia tu... haihh tak dan nak pakai raya... ahhaha... Apa2 pun saya bersyukur sangat sebab sejak saya tak bekerja ni, ini adalah tahun pertama saya mampu sediakan pakaian raya untuk insan2 tersayang dalam hidup saya ni... Macam Alisha & Aqilah tu, tak kiralah kan sebab dorang tu memang dah selalu dapat... yang saya maksudkan tu, MIL, abah & mak... Tak sabar pulak nak tunggu hari raya nanti... mesti abah semakin segak dengan baju melayu yang saya beli tu & tak lupa jugak mesti MIL pun makin cantik dengan baju sutera tu.. tak sabar nak tengok insan2 tersayang ni pakai pakaian pemberian ikhlas dari saya tu... (",)

Moga kita semua gembira di pagi raya... tapi walaupun macam tu, janganlah kita lupa pada mereka2 yang susah... kalau ada anak2 soleh & solehah datang rumah time hari raya, walaupun mereka taknak masuk rumah untuk makan tapi jika ada rezeki, sediakanlah duit2 untuk anak2 soleh & solehah ni... tak banyak pun takpa, asal kita ikhlas... InsyaAllah...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 19 comments.. read them below or add one }

Syira Lokman Syira Lokman July 21, 2014
untungnyaa...rezeki tuuu :D
mselim3 mselim3 July 21, 2014
Assalammualaikum...intan berlian,

semoga diperluaskan rezeki anda, sentiasa ingat insan tersayang...

mselim3

pls: Anda blogger yang berjaya menjana pendapatan melalui blog.. moga berjaya selalu k..
AnonymousAnonymous July 21, 2014
kepuasan mmberi kpd insn trsayang xdpt dinilai dngn wangringgit.

Tifaanvar
Unknown Unknown July 21, 2014
Alhamdulillah...rezeki awak..:)
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin July 21, 2014
alhamdulillah :) seronok baca.
Asha Lya Asha Lya July 21, 2014
Alhamdulilah rezeki ada d mna2 kan kak yg penting kita rajin
mila mila July 21, 2014
tema sy merah jgk taun ni hehe
TiranaAduka TiranaAduka July 22, 2014
salam...
alhamdulillah syukur....
Mimie Mimie July 22, 2014
walaupun tak kerja alhamdulillah rezeki kak ina murah sebab kak ina pun jenis pemurah..dh la pemurah peramah lak tuh
shahdiana shahdiana July 22, 2014
semakin murah rezeki ina..happy sangat kan kalo dapat happykan insan yang kita sayang...
lynndamya lynndamya July 22, 2014
Haaa, pencapaian yg bagus kak..even tak kerja, dpt juga beri hadiah pd yg tersayang kan :D
Unknown Unknown July 22, 2014
baiknya hati akak.. moga akak di murahkan rezeki selalu..
Shida Radzuan Shida Radzuan July 23, 2014
alhamdulillah rezeki akak :)
Nora Karim Nora Karim July 23, 2014
Alhamdulillah.... seronok baca entri ni... ina, duit yg kita dapat hasil kerja/usaha kita mmg lebih berkat kalau kita bagi pada mak dan ayah... malah rezeki tu akan bertambah2! Bukan banyak or sikit yg jadi isu... tapi perhargaan anak pd mak ayah itu yg penting... Untung ina masih ada keduanya... sbb merekalah yang akan trs doakan ina terus dimurahkan rezeki... Amin...
QasehnyaRania QasehnyaRania July 23, 2014
alhamdulillah dpt juga belanja fmily kan.
Fiza Rahman Fiza Rahman July 23, 2014
Alhamdulillah. Smoga bertambah murah rezeki ina.
Masya Masya July 24, 2014
murah rezeki ina dpt jgk membeli utuk ahli keluarga ... insyallah dr rumah pun blh buat duit klu bijak kan.. semuanya dihujung jari.. ni kira rezeki berbloglah ni kan..
Puan Kutu Puan Kutu August 06, 2014
Alhamdulillah murah rezeki ina..bila kita selalau memberi dan membahagiakan org2 tersyaang Insyaallah Allah balas melimpah lagi