Selesai masalah berkaitan tukang urut ibu berpantang

Ya Allah Ya Tuhanku... Bersyukur sangat2... Tuhan permudahkan urusan saya... u all ingat tak sebelum ni saya ada tanya u all ada tak contact mana2 tukang urut ibu bersalin di Sungai petani kan... Alhamdulillah ramai yang bagi contact number.. tapinya, mereka duduk jauhlah sikit dari rumah saya kan walaupun masih lagi dalam area Sungai Petani... Saya ada contact tukang urut tu semua kan, tanya harga dan lain2 kan... saya tak bagi confirmation pun lagi sekadar bertanya...

Nak dijadikan cerita, satu hari tu tergerak hati saya tanya jiran sebelah rumah pasal dekat taman perumahan kami ni ada tukang urut ibu bersalin tak... Ya Allah Ya Tuhanku... dengan takdir Tuhan, rupanya dalam taman saya ni pun ada sorang tukang urut... rumahnya dekat je dengan rumah saya... dia area belakang, saya area depan... kalau naik motor, tak dan 2 minit dah sampai...

So, petang semalam dengan ditemani Alisha & Aqilah, saya jalan kaki ke rumah tukang urut tersebut (Kak Yati).. Selepas dah bincang2, saya confirmlah ambik kak yati ni sebagai tukang urut saya bila bersalin nanti... Ohya, saya ambik servis URUT SATU BADAN + MANDI AIR DAUN HERBA = SELAMA 3 HARI BERTURUT2... SELAIN TU JUGAK, SAYA SURUH KAK YATI CUKUR RAMBUT BABY SEKALI... URUT BADAN RM50 SELAMA SATU JAM++, SO, TOTAL 3 HARI RM150... MANAKALA MANDI AIR DAUN HERBA RM50 SEKALI MANDI SO TOTAL RM150 TAPI KAK YATI BAGI RM100 SAHAJA... SO, TOTAL KESELURUHAN RM250 UNTUK 3 HARI.. OHYA, KIRANYA SETIAP HARI, KAK YATI AKAN URUT + MANDIKAN SAYA TU LEBIH KURANG 2 3 JAM SEHARI.. MANAKALA CUKUR RAMBUT BABY SEDEKAH SEIKHLAS HATI, TERPULANG DEKAT KITA NAK BAGI BERAPA PUN... KAK YATI JUGAK BUKAN SEKADAR MANDIKAN SAYA JE TAPI SEKALI DENGAN AJAR SAYA BERTANGGAS... YELA, BERTANGGAS NI PENTING JUGAK UNTUK KITA... MACAMANA GAYA BERTANGGAS TU, TAK TAHULAH SAYA... TUNGGU SAMPAI MASA NANTI BARU TAHU... OHYA, BERTANGGAS TU GUNA AIR DAUN HERBA YANG PANAS TU JUGAK YER... SELAIN DARI TU, KAK YATI JUGAK AKAN AJAR SAYA CARA BERTUNGKU... WALAUPUN SAYA DAH TAHU, TAPI NAK JUGAK TAHU KAN... KOT2 ADA CARA LAIN LAGI KE... LAGI SATU, KAK YATI AKAN SUPPLY DAUN MANDIAN HERBA TU DEKAT SAYA SEPANJANG TEMPOH BERPANTANG... YANG NI KATANYA TAK PAYAH KIRA... DIA BAGI JE... EH, BILA SAYA CAKAP DAUN MANDIAN HERBA TU, U ALL JANGAN BAYANGKAN DAUN2 YANG KERING YANG DIJUAL DI PASARAN TU TAU... NI DAUN YANG FRESH... SEBAB FRESH TU YANG SAYA NAK AMBIK SERVIS NI... SEBAB SAYA LEBIH SUKA YANG FRESH BARULAH TERASA SIKIT MACAM BERPANTANG DI KAMPUNG MACAM SEBELUM2 NI.. (",) KAK YATI JUGAK ADA BAGITAHU YANG DIA HANYA AKAN BERURUT HARI KE 4 & KE ATAS SELEPAS BERSALIN SEBAB TIME TU BADAN IBU BERSALIN NI DAH KUAT SIKIT.. TAPI SEBELUM HARI KE 4, DIA AKAN DATANG HANTAR DAUN MANDIAN HERBA TU DEKAT SAYA TERLEBIH DAHULU..

Saya nak cerita dekat u all, masa saya contact2 tukang urut yang lain, harga semuanya area rm100++ hingga rm500++ tau... masa mula2 saya tahu harga sampai 3 angka dalam tempoh 3 hari tu, terdetik dekat hati saya macam mahal... maklumlah, masa saya di kampung dulu, 3 hari berurut + cukur rambut baby cuma kene bayar rm60 je... so, saya macam peliklah kenapa mahai sangatkan... tapi, bila saya pergi tanya kak yati ni kan, time kak yati bagitahu kena bayaran rm250, saya jadi tak kisah pun u all... takda pulak nak cancel.. takda pulak nak kata mahai.. cuma yang saya pikir time ni, itu adalah rezeki anak2 kak yati... U all tahu tak, kak yati ada 10 orang anak... yang paling besar umur hampir 20 tahun or awai 20 an camtu lah lebih kurang... lupa pulak... manakala yang bongsu umur setahun... kak yati suri rumah sepenuh masa, suami kak yati katanya bukan kerja tetap... bila saya tahu pasal ni, satu perkara yang terlintas di pikiran saya... kuasa Tuhan... anak 10 orang tapi rezeki cukup... seolah2 bagi gambaran apa yang saya nak selama ni... kan saya pernah bagitahu u all yang saya nak anak ramai walaupun saya tak bekerja... saya tak pikir sangat pasal kewangan sebab saya tahu rezeki setiap anak pasti ada... kiranya macam Tuhan dah buktikan depan mata saya, jika hanya suami sahaja bekerja walaupun anak ramai tapi kita masih mampu membesarkan anak2... rezeki Tuhan itu sangat2 luas & dari berbagai cara...



"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Selesai masalah berkaitan tukang urut ibu berpantang

{ 24 comments.. read them below or add one }

AyuArjuna BiGoshh AyuArjuna BiGoshh July 21, 2014
murah tu...

saya sekali berurut RM120...tapi siap mandikan dan beryungku...
Ruhill Fahima Mohammad Ruhill Fahima Mohammad July 21, 2014
Salam... Bg saya rm50 skali urut mmg rate yg biasa di kedah... Saya mengurut di pokok sena kedah...kira mcm kwasan kg jugala... Sekali urut kena bayar rm50...
ecah khalili ecah khalili July 21, 2014
owh..ecah pon first time dengar 3 angka ni terkejut jugak..kalau dekat kmpung ecah bagi je ikhlas hati..kalau bagi rm100 pon selalunya die pulangkan lagi baki..tapi mungkin tu cara die cari rezeki untuk anak2 die..lagipon macam ok jer servis die siap bagi mndi herba n tangas semua..berpatutan la 3 hari macam tu..gud luck yer..semoga selamat semuanya..ecah 39weeks da ni..doakan ecah jugak yer..
Unknown Unknown July 21, 2014
Alhamdulillah...tayah susah2...rupanya dlm taman pon dh ada...
Lya Akif Imtiyaz Lya Akif Imtiyaz July 21, 2014
Salam ...singgah menabung mr nuff
Mimie Mimie July 22, 2014
Alhamdulillah selesai masalah kak ina
shahdiana shahdiana July 22, 2014
murahnya ina berurut yang bayar rm60 tu ina..kat area umah yana pun 100++ ke 200++..seronok bila dah makin dekat nak berpantang kan..boleh rehatkan diri & jaga baby baru...semoga ina selamat melahirkan nanti...jangan lupa message ye...
shahdiana shahdiana July 22, 2014
murahnya ina berurut yang bayar rm60 tu ina..kat area umah yana pun 100++ ke 200++..seronok bila dah makin dekat nak berpantang kan..boleh rehatkan diri & jaga baby baru...semoga ina selamat melahirkan nanti...jangan lupa message ye...
lynndamya lynndamya July 22, 2014
Salam kak, owh bagusnya dah jumpa tukang urut bersalin, Alhamdulillah..dekat pula tu dgn rumah, senang lah nak pergi balik kan..bestnya! :D em sy xtau rage harga, jd sy ingatkan Rm 250 tu standard, hehe..
Unknown Unknown July 22, 2014
alhamdulilllah rezeki kak dapat tukang urut tu.. mmg berbaloi dgn servisnya tu..
nak cari tukang urut yg betul2 skrg ni bukan sng dan kak beruntung..
Shida Radzuan Shida Radzuan July 23, 2014
baguslah akak dah jumpa tukang urut akak tu :)
Nora Karim Nora Karim July 23, 2014
Macam menarik la service kak yati tu ina... n terharu juga baca kisah kak yati tu... moga Allah berikan rezeki yang melimpah ruah buat kak yati sekeluarga... amin...
QasehnyaRania QasehnyaRania July 23, 2014
alhamdulillah.dipermudahkan urusan ina.lega kan bila dh settle semua booking tukang urut..
Fiza Rahman Fiza Rahman July 23, 2014
Alhamdulillah. Murah tu.
Puan Kutu Puan Kutu August 06, 2014
ok tu ina,kira harga patutlah..semoag dipermudahkan urusan dengan kak yati lepas bersalin nanti
AnonymousAnonymous August 29, 2014
Minta no contact kak yati tu leh...saya baru bersalin
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 31, 2014
kak yati... 011 3722 7791.. urut sejam rm50


mak teh... 011- 2741 8769 = dalam masa 3 hari urt mak n anak n mandi anak n cukur rambut = rm250

kak kiah ... 017- 434 3945 = dlm masa 3 ari. 3x urut + sekali dengan ubat barut n bertungku = rm200

maksu... 011-1978 8589 = urut 3 hari rm170

awak bolehla try call n pilih mana satu yg awak berkenan... harap ia dapat mebantu awak...

thanks
Unknown Unknown July 25, 2015
Semua no nie area kedah ke.. Saya Nak berpantang kat umah mertua.. Area sahab perdana.. Mana paling mudah mai umah
Unknown Unknown July 25, 2015
Semua no nie area kedah ke.. Saya Nak berpantang kat umah mertua.. Area sahab perdana.. Mana paling mudah mai umah
Unknown Unknown July 25, 2015
Semua no nie area kedah ke.. Saya Nak berpantang kat umah mertua.. Area sahab perdana.. Mana paling mudah mai umah
Unknown Unknown November 19, 2015
Assalam.sis kak yati tu die datang rumah urut atau kita pi rumah dia?
muhammad sofi muhammad sofi February 24, 2016
bidan kampung turun temurun.. urut kwsn shah alam.. 016-326 1897 kak yati
muhammad sofi muhammad sofi February 24, 2016
bidan kampung turun temurun.. urut kwsn shah alam.. 016-326 1897 kak yati