Saya tak minum AIS..

Saya ni dulu memang suka la minuman berais ni.. lebih2 lagi time panas terik, kalau dapat minum ais kacang..  perghhh sedap tahap gaban..!!! Tapi itu semua dulu.. Kalau tak salah tahun 2004 or 2005 saya dah stop minum minuman berais, tu pun pasal saya ada terbaca artikel dato' aziz satar & Amy search tak minum ais, tu yang dorang boleh jadi awet muda... U see, dorang dah bagitahu petua dorang, takkan saya nak minum lagi sedangkan saya memang nak jadi awet muda macam dorang... muahahhah...

Haa saya nak bagitahu sebenarnya selepas kita makan kita tak elok minum minuman berais, sebab ais akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. yela, makanan melayu ni kan, tak lari daripada minyak..huhuu Ia sebenarnya akan melambatkan proses penghadaman kita. So, bila lemak-lemak ini ada kat dalam usus kita, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan secara tak langsung menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. So, cara terbaik adalah untuk minum sup panas atau air panas atau suam selepas makan. nanti lemak2 tu tak sempat la nak membeku & jadi lemak tepu..

Saya tak minum AIS..

0 comment... add one now