Good Girl..!!!

Baru2 ni saya ada belikan alisha ni handtoys.. handtoys ni kira dia macam jam tangan la, pakai dekat tangan tapi muka jam tu diganti dengan animal.. macam alisha punya ni, ladybird..huhuu tak tau la u all can imagine or not..hihii.. Ohya, jap2 saya upload pic handtoys tu...

Haa, ni la handtoys yang saya cakap tu.. kan senang, just show the picture..hehhe.. yang saya nak cerita pasal si alisha ni, bila saya bagi dia pakai tangan kiri, jari kiri tu jugaklah yang dia nak sentuh toys tu.. mana nak dapatkan.. saya just buat tak tahu je la kan & tengok je la gelagat dia... the best part is, alisha tibe2 meniarapkan badan dia, and tadaaa........ finally alisha dah dapat sentuh toys dia bukan je dengan tangan tapi dengan mulut sekali..hahhahah u see, connected tots telah berlaku...Alisha dapat berfikir yang dia akan dapat sentuh toys tu bila dia meniarap... Good girl...!!!!

Sebelum2 ni saya pernah ajar alisha tarik kain dari muka dia.. mula2 saya letak kain atas muka dia pastu tarik, kira macam main peek a boo la  kan, lama2 bila saya letak kain atas muka dia, dia dah pandai tarik sendiri, so, saya takda la risaukan dia kot2 terlemas bila tibe2 kain tertutup muka dia, yela, mana nak tau kot2 time tu kita terlepas pandang ke kan...


Makin lama, makin banyak yang alisha belajar, belajar sendiri..hahaha... dia belajar tanggalkan sarung tangan dia la, buka butang baju dia la, (please don't imagine macam kita buka butang baju ye, i2 terlalu xpert untuk alisha, alisha ni just tarik2 je..hihi) sekarang ni, dia tengah belajar buka stokin dia.. cara alisha nak buka stokin dia, dia tarik kaki dia dekat2 dengan muka dia pastu dia tarik la stokin dia pelan2 sampai tercabut..hahhaha... Comel la anak ibu ni..!! ;-) belajar banyak2 lagi yer.... masih banyak lagi yang belum tersambung tu... ;-)... (connected tots)

P/s : rambut saya banyak gugur, orang kata sebab baby kita duk menyembur air liur je..huh!!

1 comment... add one now

Mimie Mimie October 19, 2012
bagus alisha nih....cpt blaja sesuatu drp ibu dia...sy nak jdkan kak ina role model la..bleh? suke tgk cara kak ina didik alisha...