Tepung goreng rangup serbaguna BESTARI memang terlajakkkkk sedap..!!!

Bila saya dah teruja dengan sesuatu benda, saya pasti akan tulis di blog... ini kes teruja yang tak beragak la ni u all.. Kalau boleh, satu dunia ni saya nak bagitahu... rasa macam nak paksa suruh u all beli..!! muahhahahha... Serius TEPUNG GORENG RANGUP SERBAGUNA BESTARI ni memang teramatttttttt sedap..!! oh, ini bukan entry berbayar yer... ini memang iklas dari hati saya ni haaa... saya beli TEPUNG GORENG RANGUP SERBAGUNA BESTARI ni dekat TESCO, harga dia RM9++... 


Yang paling best tu kan u all, TEPUNG GORENG RANGUP SERBAGUNA BESTARI ni kan u all, nak goreng ayam tak perlu nak celup telur bagai... u all just guna air masak je.. Wallawehhhhh jimat hokayyyy..!! jimat telur, telur tu boleh guna buat kek... hahha... Tengoklah gambar ayam saya tu, bukan ke nampak elok je tepung tu melekat?? Itu dalam gaya tak letak telur tau...


Yang nak buat bertambah teruja tu kan u all, tengoklah ayam dia tu... Ya Allah... juicy sungguh...!! Serius saya teruja yang amat bab ni.. Bayanglah, selama ni tepung yang saya guna untuk goreng ayam, takda pulak ayam jadi juicy sampai macam ni sekali... Memang sedap sungguh2 ni u all..!! Boleh tandingi ayam KFC lah pendek cite..!! Tau tak, anak solehah Alisha yang pada mulanya tak nak makan, jual mahal la konon, tapi esoknya bila saya goreng lagi sekali, tu diaaa penangan dia, sambil makan sambil puji sedap... eh, memang sedaplah... eeee u all beli ni tau, u all rasa sendiri.. tak puas hati pulak saya.. rasa macam nak suruh u all datang rumah saya, pastu saya jamu u all ayam goreng guna TEPUNG GORENG RANGUP SERBAGUNA BESTARI ni.. ahhahhahah


Selain dari goreng ayam, u all boleh goreng apa je yang u all nak, nama pun serbaguna kan... Yang gambar atas ni, saya goreng kacang buncis & terung...


Tadaaa inilah TEPUNG GORENG RANGUP SERBAGUNA BESTARI tu u all... Yang saya beli ni yang spicy punya.. yang asli pun ada jugak... cara nak guna tepung ni, mudah je u all.. mula2 u all ambik tepung ni + air masak.. u all bancuh jadi macam lebih kurang nak goreng pisang tu haa... Lepas tu u all celup ayam dalam adunan tadi.. lepas tu perap... Bila nak goreng, u all salut ayam tadi dengan tepung lagi sekali.. tepung kosong je tau.. bukan tepung tambah air tadi tu... Manakala yang sayur tu pulak, u all bancuh je tepung jadi macam bancuhan goreng pisang, lepas tu terus goreng macam biasa... 


"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 11 comments.. read them below or add one }

Nieyla Nadia Nieyla Nadia April 25, 2016
singgah petang isnin ♥
Orked Orked April 25, 2016
nk tnye, ayam tu klw kite celup dlm bancuhan pastu teros goreng cm goreng pisang x boleh ke??
Unknown Unknown April 25, 2016
saya start ujung tahun lepas pakai tepung nih.. memang sedap... tp susah nk jumpa kst kedai2 runcit.. kalau kat pasaraya berlambak2.. hihi
Tasha Aqisha Tasha Aqisha April 25, 2016
ni untuk udang sotong pun boleh kan..
hehe

http://www.tashaqisha.com/
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 26, 2016
@orked violet @ SYA

boleh je terpulang tapi kejadian dia kurang menarik.. saya dah try buat..
Unknown Unknown August 22, 2017
Xperlu tmbh aji n garam ke
Unknown Unknown November 07, 2017
Saya goreng tempe pakai tepung bestari memang terbaik arr
Unknown Unknown November 07, 2017
Saya goreng tempe pakai tepung bestari memang terbaik arr
Unknown Unknown November 07, 2017
Saya goreng tempe pakai tepung bestari memang terbaik arr