Ephyra INTEEMOR kembalikan HAID yang hampir 18 bulan menghilang..!!

Siapakah yang hampir 18 bulan tanpa haid tu?? Blog saya, cerita dalam blog ni pun berkisar tentang saya & family, makanya dah tentulah saya orangnya.. (^_^) Saya tak datang period sejak bersalinkan anak solehah Afrina.. Lahirkan Afrina pada 02/09/2014, sejak dari tu BFF kita yang bergelar perempuan ni, tak datang2 jenguk saya.. merajuk benor gayanya... masuk je tahun 2016, saya terus susah hati duk pikir pasal period yang tak datang ni u all... Sebelum ni buat derkk je tapi bila dah dikira dengan jari, rupanya dah hampir setahun setengah tak period, mak oiii, terkejut la saya...


Kalau tak silap saya, duluuuuuuu saya macam pernah terbaca ada someone ni tulis pasal boleh usaha kembalikan period dengan makan herba... Dalam kepala saya masa ni, hanya satu produk je yang saya nampak iaitu EPHYRA INTEEMOR... oh, saya jual EPHYRA, dah sah2 la saya nampak produk yang saya jual dulu kan.. hehhe.. Saya tak ingat tarikh betul, tapi maybe bulan satu la kot saya dapatkan EPHYRA INTEEMOR ni... Masa saya nak guna EPHYRA INTEEMOR ni, memang saya dah niat awal2, saya minum EPHYRA INTEEMOR ni dengan tujuan untuk kembalikan haid... Susah hati tau u all bila haid lama sangat tak datang... memanglah saya menyusu badan tapi bila dah terlajak lama ni, rasa macam tak normal pulak saya.. Tapikan, sebelum saya mengandungkan Afrina, saya pun period lambat datang jugak tau, time tu setahun sebulan baru period datang... kali ni lagi lamaaaaa...


U all tahu tak, first time saya minum EPHYRA INTEEMOR ni, Ya Allah Ya Tuhanku.... sedap sangat!!!... oh, saya memang dah biasa telan jamu or produk2 yang berasaskan herba ni, tapi yang EPHYRA INTEEMOR ni memang lain la u all... Memang jauh beza lebih sedap dari yang sebelum2 ni.. Kalau jenama lain yang saya pernah guna tu, lepas makan produk tersebut terus saya mencari air masak, tapi yang EPHYRA INTEEMOR ni, minum 2 sudu rasa tak cukup..!! Tu diaaaa... eh, bukan saya kelentong ni tau, ni betoi2, ikhlas dari hati saya... Ini untuk tekak sayalah tau, kalau tekak u all tak tahulah saya... saya minum EPHYRA INTEEMOR ni 2 kali sehari, 2 sudu besar pagi & 2 sudu besar malam.. IBU MENGANDUNG & TENGAH PERIOD DILARANG MINUM..!! ANAK DARA, WANITA YANG DAH BERKAHWIN, IBU MENYUSU, BERPANTANG SEMUA BOLEH MINUM EPHYRA INTEEMOR NIH... Tapi jumlah minum tu mengikut usia la.. Umur 18 tahun hingga 29 tahun just minum 2 sudu besar je sehari manakala umur 30 tahun ke atas minum 4 sudu besar... jika tak biasa minum produk herba, boleh kurangkan sukatan...


Kejutan ok kejutan...!! saya rasa nak lompat bintang nak hebohkan satu dunia di mana pada 19/02/2016 PERIOD SAYA DAH MAiiiiiiii....!!!!! Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah... tak tergambar kegembiraan saya, terus saya bagitahu mak bagitahu my dear... hahhahhahha... Bayanglah sampai tahap tu saya punya seronok period datang... Sungguh saya tak sangka yang EPHYRA INTEEMOR ni mampu kembalikan HAID saya yang hampir setahun setengah menghilang.. EPHYRA INTEEMOR masih lagi berbaki lebih kurang 2 sudu, dengan kata lain, belum habis sebotol pun period dah datang... Itu saya bukan minum secara disiplin tau u all, ada jugak hari yang saya skip, tapinya lebih banyak minumla dari skip...

AllahuAkbar... kalau u all jugak mempunyai masalah seperti saya, di mana period u all dah lama tak datang ataupun u all ada masalah period yang tak teratur, 2 3 bulan sekali baru period datang lepas tu 4 5 bulan pulak tak datang, u all try la EPHYRA INTEEMOR ni.. Mana nak tahu dengan takdir Tuhan period u all boleh teratur ke.. sebab nak bagi period teratur ni salah satu fungsi EPHYRA INTEEMOR tau.. Tapi u all kena konsisten la guna barulah nampak hasil, jangan minum sebotol terus cakap tak berkesan, bukan untuk EPHYRA INTEEMOR je, apa2 produk yang u all guna pun sama... KALAU U ALL BERMINAT NAK DAPATKAN EPHYRA INTEEMOR NI, BOLEH PM SAYA DI FB SAYA @ WASAP SAYA KE NOMBOR 013-530 9850, SAYA JUAL RM49 TERMASUK POS UNTUK SEMENANJUNG.. UNTUK TAHU HARGA EPHYRA DRINK, EPHYRA SKIN BAR, EPHYRA SKIN NANO.. KLIK SINI.

Jap, nak cerita kat u all... sebelum ni saya pernah bagitahu yang saya pregnantkan afrina selepas sekali period di mana selepas setahun sebulan period tak datangkan, masa Alisha dulu, saya bunting pelamin, untuk ketiga2 orang anak saya ni, Alhamdulillah saya jenis yang senang lekat la... Untuk kali ni, Ya Allah, selepas kejadian yang saya jatuh terduduk pada 02/04/2016 tu, saya bersyukur sangat2 sebab saya tak lekat @ tak mengandung... Kalaulah saya mengandung pasti saya keguguran pada hari kejadian... Ya Allah, tak sanggup saya bayangkan... dengan sakit akibat jatuh lagi, dengan sakit keguguran lagi, dengan kene berpantang seperti orang bersalin lagi, dengan kesedihan la kesakitan la, segala macam la... Ya Tuhan... 

Sesungguhnya Tuhan itu adalah sebaik2 perancang..!! Kalau ikut perancangan saya @ manusia ni, saya nak mengandung tahun ni @ bersalin tahun ni tapi perancangan Tuhan sebaliknya... Syukur sangat2..!!! Ya Allah, u all tahu tak, kesakitan akibat saya jatuh tu pun masih lagi terasa hingga sekarang... saya tak boleh duduk lama pasti sakit bila nak bangun, saya tak boleh angkat or tolak benda berat, pasti terasa sakit di tulang pinggul... AllahuAkbar... Tuhan sebaik2 perancang... Sekalipun apa yang kita dapat itu samada kesakitan, kesedihan atau apa sahaja yang sewaktu dengannya, kita jangan lupa untuk tetap bersyukur... sebab segala yang Tuhan bagi itu bersebab..!! Ya Allah, apabila kesihatan saya dah mengizinkan, saya harap saya diberi rezeki untuk mengandung lagi... tapi baby kelahiran tahun 2017 la pulak.. heheh... dah tak dapat nombor genap macam Alisha (2010), Aqilah(2012) & Afrina(2014).. ehhehe... Takpa, kan Tuhan itu sebaik2 perancang..!! AllahuAkbar..


"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 8 comments.. read them below or add one }

Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin April 19, 2016
saya pun dah on botol ke dua
Unknown Unknown April 19, 2016
Lama-nya tak period. Takut pulak saya. :( Kalau jadi kat saya tak tau lah.

Nampak bagus product ni.
Unknown Unknown April 19, 2016
Alhamdulilah.. rasa mcm nak tumpang lompat utk kak ina bila baca kak ina punya seronok tu.. hahaha..
AnonymousAnonymous April 19, 2016
Wah.. bagus produk ni yer sis..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 20, 2016
wahh terbaik gak ya produk ni..
Unknown Unknown April 20, 2016
lama sangat tu sampai setahun lebih..saya dulu 8 bulan je tak salah..lepas tu dah datang haid.
Nisa Nisa April 21, 2016
Sy bersalin sama thn dgn k.ina.. bln 12/16
Smpai skrg pun xdtg period..still breastfeed baby.jadi x risau sgt la nk lekat (kebarangkalian kurang) hehehh..xyah mkn perancang apa2,rncg sendiri pun tak..follow ja rezeki bila Allah nk bagi :)
DIA sebaik2 perancang kan!?
Nisa Nisa April 21, 2016
Eh bln 12/2014..typo