Snake finger puppets untuk anak2

Sementara anak masih kecil ni.. sementara mereka masih lagi menagih perhatian dari kita.. sementara mereka masih lagi nak bermain dengan kita, luangkanlah masa untuk anak2 kita... luangkan masa... jangan buat hal sendiri je... bila kita hanya buat hal sendiri sahaja, kita belum tahu apa kesannya akan datang... Sekarang ni ye la kita nampak ok je... Dah besar nanti, anak dah tahu berpikir, macamana?.. AllahuAkbar.. saya tujukan ianya untuk diri saya sendiri.. Saya manusia biasa, ada ketika ter khilaf jugak.. Tapi saya harap jika ianya berlaku, moga cepat2 saya "disedarkan" dari terus hanyut... AllahuAkbar.. InsyaAllah...

Ya Allah.. perenggan pertama pun saya dah beremosi.. ada benda yang mengganggu pemikiran saya sekarang ni.. InsyaAllah saya dalam proses untuk menyelesaikannya... Oh tidak, jangan salah anggap, ianya takda kaitan dengan manusia melainkan saya dengan Tuhan.. Moga dipermudahkan urusan saya... insyaAllah... bertahun saya pendam rasa ni sampai sekarang saya dah mula rasa tak tertanggung... AllahuAkbar... lupakan apa yang saya tulis... 

Sekarang saya nak share dengan u all satu aktiviti yang u all boleh main dengan anak2 soleh & solehah u all tu....


SNAKE FINGER PUPPETS... 


Daripada snake finger puppets ni, u all boleh buat cerita macam2 tau.. U all boleh jugak bercerita pasal suruh mereka berhati2, jangan main di area semak ke atau apa ke.. yela, sekarang ni kan banyak pulak kes ular patuk orang ni haa... ngeri pulak saya dengar..


Selain dari tu, u all boleh jugak selit2 pasal ilmu agama sedikit sebanyak.. selitkan pasal ular yang keluar daripada kubur tu ke.... apa2 je la.. u all boleh pikir sendiri..


Moga kita semua akan jadi ibu bapa yang tak lokek untuk "sedekah"kan masa kita tu dekat anak2 kita... InsyaAllah... Semuanya atas izin Allah.. tapi kita sebagai hambaNYA kenalah berusaha jugak kan.. (",)





"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

3 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous May 12, 2016
Setujun dengan entri sis ini..
aeinnamusa aeinnamusa May 16, 2016
best ni..nak buat lah dengan anak