Ikan rebus air asam

Bila hari2 masak, mulalah jadi buntu nak masak apa.. bila dah malas pikir banyak, mulalah menu saya akan bertukar jadi ikan goreng ke ayam goreng ke... pendek kata menu bergoreng.. hahah... Macam baru ni, pada mulanya konon saya nak buat ikan goreng cicah dengan sambal kicap.. Alaa kicap letak bawang yang dah dimayang tu je pun... Tapi tengah2 buat tu, boleh pulak terbayang air asam... hahhaha.. Terus saya buat menu ikan kembung rebus air asam... Air asam tu yang menaik selera tu.. haihhh sambil tulis sambil kecur air liur.. hahha


CARA : IKAN KEMBUNG + AIR + ASAM KEPING = REBUS HINGGA MASAK.. UNTUK AIR ASAM PULAK, BAWANG + CILI PADI + TOMATO + AIR BELACAN (belacan + air = ramas2 bagi hancur) + AIR ASAM JAWA + GULA + GARAM... BILA IKAN DAH MASAK, CURAH JE AIR ASAM TU ATAS IKAN TERSEBUT.. SIAP..!!


"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 8 comments.. read them below or add one }

Mia Kassim Mia Kassim May 30, 2016
Sesekali mkn ikan rebus pun sedap juga kan 😊
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI May 30, 2016
sdpnya..dpt dgn ns pns..best!
Fiza Rahman Fiza Rahman May 30, 2016
Haishhhh...dari tadi orang post gambar makanan. Terliur dibuatnya ☺☺
Yanty Lee Yanty Lee June 01, 2016
waduh... mengeliuarkan pula.. yummy
Afif Rayyan Afif Rayyan June 01, 2016
Cuba perah sedikit lemon pasti lebih sedap.. ehehe
Emarieys Emarieys June 08, 2016
mudah sangat...nak try resepi ni.
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip June 20, 2016
yang scroll tngh2 hari rembang ni telan ailio jeeee.. nangeh !!