Cerai susu badan Aqilah yang semakin dipermudahkan

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Syukur sangat2 pada Tuhan... U all ingat tak, hari tu saya ada gtau yang saya rasa down.. dalam dilema, tak pasti samada keputusan nak cerai susu badan dengan Aqilah ni betul atau tak... yela, dengan Aqilah yang setiap malam menangis.. susah nak tidur & macam2.. Alhamdulillah dengan takdir Tuhan, sejak saya bercerita dekat u all pasal tu kan, Aqilah menjadi semakin ok tau... 

Alhamdulillah, memang sekarang ni banyak benda yang nampak smooth je berjalan... Aqilah yang dah tak menangis lagi... Aqilah yang dah boleh terima keadaan tanpa mengombeng... Aqilah yang dah mula pandai berdikari... dah pandai tidur sendiri... syukur sangat2... Tuhan menguji kita untuk tengok tahap kesabaran kita kan... Setiap "kepahitan" pasti akan ada "kemanisan" menanti kita di depan...

Aqilah yang dah dilatih makan guna garfu, semuanya di bawah pengawasan yer... takut ada yang seriau pulak tengok Aqilah dengan garfu yang berkilat tu... (^_^)

Sekarang ni Aqilah memang dah kurang mengombeng.. seolah2 macam takda time mengombeng langsung... Dia minum air masak... air2 yang kita minum & air susu... Air susu tu pun, dia sendiri yang buat tau... Dia yang ambik cawan & sudu.. dia yang ambik bekas susu.. dia yang cedok susu tu letak dalam cawan.. dia jugak yang pegang jag tuang air masak tapi bab tuang air masak ni, atas bantuan saya la jugak kan... sebab jag tu kan berat, takut pulak tumpah... dah la ibu dia ni malas nak mengelap .. hihii

Inilah Aqilah... yang semakin pandai berdikari... semakin matang.. Nanti saya buat entry lain pasal cara saya cerai susu badan Aqilah ni tau..


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 13 comments.. read them below or add one }

Fai Nardir Fai Nardir May 21, 2014
alhamdulillah... syukur semuanya dipermudahkan.. lega kan bila dah bercerai susu badan ni. Fai taknak lagi fikir pasal tu sebab adam pun baru je 10 bulan. nak enjoy dlu moment bf... hihi..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 21, 2014
@Fai CeritaCinta

10 bulan awal lagi tu.. :-) kalau saya pun, tak kerana susu dah kering + tak selesa + sakit + pregnnat... rasanya saya pun takkan berhenti... :-)
aziazib aziazib May 21, 2014
teringin masa ceraikan susu hakeem. bila dah berjaya cerai lega rasanya... comel la aqilah ni. muka lain dari yang lain.
Siti Asiah Siti Asiah May 21, 2014
Alhamdulillah Allah permudahkan yea, Asiah plak bila ingat nak bercerai susu jerk rase sedih sangat. Anak Asiah dah nk msuk 2 tahun dah bln 7 ni...belum pikir lagi camne nak bercerai susu tu...huhu, dilema betul ...
Mommy_ima Mommy_ima May 21, 2014
nampaknya aqilah ni lagi berdikari dari my aneesa..aneesa ni manja sgt, kadang2 dia yg buat lagak mcm baby. aduhai..tak dapat bayangkan ade baby nanti mcm mana.hope automatik jadi "kakak" jugak lah :')

Good girl aqilah! :) dah tau bakal jadi kakakdah tu.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 21, 2014
salam k.ina..

alhamdulillah.. good girl aqilah.. :)
tifaanvar tifaanvar May 21, 2014
alhamdulillah. Allah prmudahkan segalanya
Unknown Unknown May 21, 2014
Alhamdulillah aqilah smkin bedikari..
QasehnyaRania QasehnyaRania May 21, 2014
alhamdulillah :)
dah blh jaga adik la nti ye kak aqilah :)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 21, 2014
@Siti Asiah

cerai susu badan anak adalah antara perkara yg menyedihkan... tp tu la, terpaksa dah
Maria Firdz Maria Firdz May 22, 2014
Alhamdulillah... Moga dipermudankan.. ALLAH tahu yg terbaik...
Mimie Mimie May 27, 2014
Bila nak cerai susu badan memg sedihkan kak ina...nsib aqilah memahami
Fiza Rahman Fiza Rahman June 04, 2014
Bagusnya aqilah. Senang nak cerai susu. Mcm qhalif ni agak sesah. Dah buat susu dia tak nak m inum. Melalak2 mcm kena rotan. Takkan nak bagi adik kot...hehehe...