Aqilah yang excited dengan gambar scan bakal adik dia

Anak2 solehah saya ni, panggil bakal adik mereka dalam kandungan saya ni dengan nama MUHAMMAD... Actually masa mula2 pregnant dulu, saya yang ajar suruh mereka panggil muhammad... Setiap yang keluar dari mulut kita tak kira apa sekali pun, ianya adalah doa... So, selain dari saya sendiri yang berdoa, saya pun suruh anak2 saya jugak "doa".. mana tahu dengan takdir Tuhan, Tuhan makbulkan "doa" anak2 saya ni dengan dapat adik nama "muhammad".. (^_^).. InsyaAllah

Kalau Tuhan makbulkan doa saya ni, InsyaAllah dapatlah my dear geng... kesian dekat my dear takda geng lagi.. (^_^) Doa adalah senjata kita.. samada termakbul atau tak, itu lain cerita.. Tapi saya percaya, bila kita dekatkan diri dengan Tuhan, mintak pertolongan pada Tuhan.. merayu pada Tuhan, andaikata Tuhan tak makbulkan doa kita pun, kita pasti dah bersedia & redha untuk hadapinya.. sebab bila kita dekatkan diri dengan Tuhan, automatik kita akan rasa tenang & memahami bahawa setiap apa yang Tuhan bagi dekat kita adalah yang terbaik untuk kita..!!  InsyaAllah...


Durasi 46 saat

Ohya, saya ada rakam video Aqilah yang pantang nampak buku pink saya tu haaa... Asal nampak je terus dia sebut "mad.. mad"... Lepas tu dia akan belek buku tu & tunjuk  gambar scan baby "muhammad" dekat kita (",)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Aqilah yang excited dengan gambar scan bakal adik dia

{ 12 comments.. read them below or add one }

sYaFiNaS sYaFiNaS May 20, 2014
Salam perkenalan....semoga akak dpt baby boy...amin...setiap kata-kata tu kan adalah doa.....semoga termakbul doa akak....
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 20, 2014
salam k.ina..
hihi..geram dgn aqilah ni..dah pandai nk bercakap.. :p

insyaallah..amin..kata2 itu satu doa kan .. :)
Masya Masya May 20, 2014
MESTI SWEETKAN MASA AQILAH BUAT HIHIHIHI ...

YUPSS DOA ADALAH SEJATA YG PLG TAJAM , PERCAYALAH JUGAK DGN DOA KT BLH MELEMBUKAN HATI SUAMI KITA JGK ... INSYAALLAH SY DOAKAN INA DAPAT BABY MUHAMMAD...
syawalsimpsons syawalsimpsons May 20, 2014
alahai cumill je aqilah, nak dapat adik muhammad la tu kan
Nana Liena Nana Liena May 21, 2014
saya suka stalk blog ni..hehe.

btw,semoga Allah makbulkan doa akak ya.. ^^

comelnya anak2 solehah + bijak
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah May 21, 2014
lame tak singgah sini.. rupenye anak2 akak nak dapat adik lagi.. alhamdulillah.. tahniah..
tifaanvar tifaanvar May 21, 2014
hehehe... Comel aqilah sebut 'mad,mad'
Unknown Unknown May 21, 2014
inshaaAllah dgn doa semua.. akak akan melahirkan muhammad nanti yg akan jaga keluarga akak..
QasehnyaRania QasehnyaRania May 21, 2014
alhamdulillah.
aamiin ;)
in shaa Allah
Maria Firdz Maria Firdz May 22, 2014
Insha Allah... Moga makbul doa kak ina..
Mimie Mimie May 27, 2014
Doa tuh lah senjata org mukmin...semoga doa kak ina termakbul..
Fiza Rahman Fiza Rahman June 04, 2014
ALaaa....tak blh tgk videonya.