Pertemuan dengan adik saya yang menyayat hati...

Masa kami balik melawat adik saya akhir bulan lepas, time tu di sekeliling adik saya, ada saya, mak, abah, adik ipar & adik kepada adik ipar... Time tu kami dah nak balik pun, tiba2 adik saya cakap "kakyong, aku sayang dekat mu"... Ya Allah Ya Tuhanku... suasana yang pada mulanya happy2 tiba2 jadi suasana yang menyedihkan.. Lepas adik saya cakap macam tu kan, adik saya menangis... Saya bukan insan yang tabah untuk tahan air mata... terus air mata saya jugak berderai dengan lajunya...

Saya menghampiri adik saya, saya genggam tangan dia... Dia balas genggaman tangan saya dengan eratnya.. dia kucup tangan saya beberapa kali.. Saya balas genggaman tersebut dengan mengucup dahi adik saya... Time ni saya rasa sedih yang amat sangat u all...!! Tahu tak, sebelum perjumpaan kami akhir bulan 4 tu, last saya balik jenguk adik saya pada akhir bulan 2... dengan kata lain, 2 bulan saya tak jenguk adik saya...!!

Selama ni tiap2 bulan kami balik jenguk adik saya... tapi memandangkan dalam tempoh 2 bulan saya tak jenguk adik saya tu, parent saya datang sini, so, kami takdalah balik Chemor kan.. sebab mak & abah dah datang... tapi saya terlupa... terlupa yang bahawasanya, kepulangan kami ke Chemor bukan setakat nak jenguk parent saya tapi jugak adik saya...!!.. Dengan takdir Tuhan jugak, dalam tempoh 2 bulan kami tak balik tu, saya jarang telefon adik saya untuk bersembang... Allahuakbar.... Saya terlupa, yang kepulangan kami bukan hanya ditunggu2 oleh parent saya tapi jugak oleh adik saya.... Ya Allah Ya Tuhanku... sedihnya saya saat tu....

Bila dah jadi macam ni, barulah saya tersedar yang sebenarnya kepulangan kami ditunggu2 oleh adik saya... hikmahnya, perhubungan kami adik beradik semakin erat...!! Saya tahu perjumpaan kami baru ni, nampak sangat yang adik saya rindu & sayangkan kami... selalu kalau bersalam dengan saya & my dear, adik saya takdalah nak kucup tangan... tapi untuk kali ni, adik saya siap kucup tangan saya & my dear... Ya Allah... Time tu jugak adik saya pesan, sebelum kami balik sungai petani keesokannya, datang  jumpa dia dulu...

Alhamdulillah untuk perjumpaan sebelum kami balik sungai petani tu, saya dah boleh kawal diri... dah takda menangis dah... adik saya bukan main lagi duk mengagah Alisha & Aqilah.. Kalaulah adik saya tu sihat... pasti dia akan dukung2 bawak anak2 saya jalan2 & sebagainya... Adik saya sukakan budak2... tapi takda rezeki walaupun dah hampir 8 tahun kawen... Takpala... syukur dengan apa yang Tuhan rancangkan... Perancangan Tuhan adalah yang terbaik... hikmahnya, adik ipar saya boleh fokus jaga adik saya je.. kalau ada anak, maybe adik ipar saya pun penat, jaga anak lagi jaga suami lagi.. dengan nak jaga diri sendiri yang ada sakit jantung tu... Apa2 pun, ALHAMDULILLAH..!!


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Pertemuan dengan adik saya yang menyayat hati...

{ 23 comments.. read them below or add one }

NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra May 05, 2014
;-( terharunya n sedih sgt baca kisah akak ni...hmmm tiap kali baca kisah adik akak confirm menitis air mata..mungkin sbb sy ank sulung dpt byg klu bnda tu jd kat adik sy..moga akak kuat!!
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin May 05, 2014
hikmah disebaik kejadian..
eima eima May 05, 2014
Ya Allah sayu nye hati baca ...
akmahika akmahika May 05, 2014
Semoga akak sekeluarga tabah menghadapi dugaan yang mendatang...sedih sgt saya baca entry akak kali nie
akmahika akmahika May 05, 2014
Semoga akak sekeluarga tabah menghadapi dugaan yang mendatang...sedih sgt saya baca entry akak kali nie
lynndamya lynndamya May 05, 2014
alahai....akak..sy pun mcm nak nangis baca citer akak ni..wuwu..cepat lah sembuh adik akak..boleh bawa anak2 akak jalan2..hehe :)
eija_sweetmama eija_sweetmama May 05, 2014
sedeynya..

itulah setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya, hikmah yg baik..moga terus bertambah erat hbngan adik beradik
JunAina JunAina May 05, 2014
Akak sedih sangat baca entri ni Ina. Akak doakan Ina dan keluarga akan terus tabah, adik pulak akan terus kuat semangat dan adik ipar pula akan terus sihat untuk jaga dia.
Falsya Falsya May 05, 2014
Ya Allah inaaa..sedih sgt falsya baca entry nie..bergenang air mata..semoga adik ina cpt2 sembuh ye..insyaAllah..amin3..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 05, 2014
salam k.ina..
allah..sebaknya..
semoga adik akak semakin sembuh seperti sedia kala.. :')
tifaanvar tifaanvar May 05, 2014
huhuhu.... Sedihnya baca ntri ni. Semoga Allah mmberi peluang utk melawat adk Ina dngn kerap.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 05, 2014
salam k.ina..

hihi..seriesnye muka alisha... tp ttp maintain comey..
alhamdulillah..sejuk mata memandang..semoga mmbesar dgn sihat yer alisha :)
Ibu Lala Ibu Lala May 05, 2014
Sedih akk bc ni. Moga adik ina cepat sembuh
Unknown Unknown May 05, 2014
Semoga adik ina segera sembuh ye
Fiza Rahman Fiza Rahman May 06, 2014
Alhamdulillah. Touching membacanya. Smoga adik ina cpt sembuh. Apa cerita yg tempurung kepala tu?
Mrs Velentine Mrs Velentine May 06, 2014
sedihnya..Insyaallah ada hikmah di sebalik semua ni
emarieys emarieys May 07, 2014
sayunya. moga adik ina tabah dan cepat sembuh...
Masya Masya May 07, 2014
saya rasa sebak sgt baca entry ni, baca sikit².. supaya air mata x mengalir..
Unknown Unknown May 07, 2014
Sayunya baca kak.. betul ada hikmahnya
Mimie Mimie May 09, 2014
Sedih baca semoga kak ina sekeluarga terus kuat dan tabah
Mimie Mimie May 09, 2014
Semoga kak ina sekeluarga tabah dan kuat menghadapi dugaan n ujian Allah