Duit berblog beli SSC @ soft Structured Carrier

Start pada bulan 11 tahun lepas saya dah mula jatuh cinta dengan BABYWEARING ni... Time tu saya start beli RING SLING... Bila berbabywearing ni, Ya Tuhan.... tersangat2 memudahkan kerja saya..!! Sampai saya rasa saya ni memang supermak sangat bila dekat luar..!! Tu diaaaaa... berlagak tak hengat!! Bukan nak cakap, u all bayanglah bila keluar shopping, my dear nak pergi solat, dah sah2 anak2 semua dengan saya kan... Sambil tunggu my dear, saya pergilah order dekat food court tu haaa... U all imagine keadaan saya ni yer... Saya tolak troli sambil dalam troli ada anak solehah Alisha dengan anak solehah Aqilah... Anak solehah Afrina duduk dalam ring sling melekat je dekat badan saya ni haaa... Bila saya pergi order makanan, dah sah2 saya kena pegang makanan sebelah kan... tangan kanan saya pegang makanan, tangan kiri tolak troli... dekat badan melekap anak solehah Afrina... Wahhhh, hebat tak??.. Sangat2 memudahkan kerja saya kan?... Orang usha je gaya saya tu... kesian agaknya duk handle anak lagi, troli lagi, makanan lagi... Tapi dengan adanya carrier @ ring sling tu, memang memudahkan kerja saya.... saya sampai rasa nak hasut u all berbabywearing jugak...!! hahhah... Ohya, lagi satu, bila Alisha & Aqilah nak buang air, tak ke saya jugak yang nak kene bawak mereka pergi tandas??... Semua kerja jadi mudah... Afrina duduk dalam ring sling manakala saya just handle Alisha dengan Aqilah je dalam tandas dekat shopping mall tu... Tapi kan, orang yang lihat keadaan saya tu, ada yang tolong saya.... maybe dorang rasa kesian kot.. dengan anak yang galas pun galas, dengan yang berjalan pun jalan.. so, dorang yang memandang ada jugak tolong saya seperti tolong angkat anak saya cuci tangan dekat sinki...

Lepas saya beli RING SLING, kan saya ada bagitahu yang saya nak kumpul duit untuk beli SSC @ SOFT STRUCTURED CARRIER pulak... Bulan 12 tahun lepas baru start kumpul... alaa baru RM100 pun... time tu pikir kalau 3 bulan dah boleh dapat RM300... boleh dah beli SSC yang bajet RM300... Tapi tu la, dengan takdir Tuhan, anak solehah Afrina kene ECZEMA satu badan pulak... terus saya ambik duit yang saya simpan RM100 tu & saya tambah sikit beli produk MOOGOO... Opsttt nanti saya cerita pasal MOOGOO ni yer... So, habis dah la duit konon2 simpan untuk beli SSC tu... terpaksalah menabung semula bulan 1 tahun ni.. 

Nak dijadikan cerita, saya terpandang ada 2 contest yang kene review... hadiah dia dapat $$$... Saya yang masa tu memang bercita2 nak kumpul duit beli SSC, apa lagi... terus join walaupun di saat2 akhir... dah nak tutup pun contest tu.... tak tipulah, time saya join contest tu, memang saya mengharap untuk menang... Dengan takdir Tuhan jugak, contest KURUSKAN BADAN DENGAN NIKKO SLIMM JUICE, saya ada rezeki dapat RM200... Pemenang untuk contest ni bukan dia kira review terbaik atau apa... just cabutan bertuah.. Lagi satu contest yang saya join, TESTIMONI EPHYRA SKIN BAR... yang ni saya dapat RM50.. so total yang saya dapat dari hasil join contest RM250... 

Time ni saya memang dah tak sabar nak beli SSC... Tapi malas nak korek tabung sendiri, kalau menyimpan kene tunggu sebulan 2 lagi baru boleh beli SSC.. so pikir nak buat "loan" dengan my dear... Alaaa loan seratus dua je pun... hahaaa... tapi my dear tak luluskan la plak... muahahahaa... sebaliknya my dear bagi cadangan suruh guna duit nuffnang @ duit berblog yang saya simpan untuk beli barang anak2 saya... Bila my dear sebut pasal Nuffnang, baru saya teringat yang saya ada duit Nuffnang.. hahaa... Ohya, sebelum tu, bila my dear cakap guna duit Nuffnang, saya cakap, "Tu duit untuk budak2 ni"... lepas tu my dear cakap "Habis tu, SSC tu bukan untuk budak2 ni ke..? Kesian Afrina tak pernah merasa lagi duit Nuffnang"... Bila dah my dear cakap macam tu, saya pun apa lagi, terus usha dekat FB kot2 ada SSC yang berkenan... 

Time ni masalah bermula lagi sekali... Selama ni saya ingat ada duit boleh terus beli SSC... rupa2nya nak boleh ke dapat beli 1 SSC tu ya ampunnnnnnnnnnnnnnn... sikit punya susah... pakat duk berebut slot... Ohya, kalau nak SSC cun2, kene order costume made la... U all, paham tak rebut slot tu macamana?.. Meh nak explain... contohlah si A bukak slot dia akan pilih 10 orang terpantas komen bagitahu kita nak order SSC dengan dia... Bayangkan yer, misalnya A cakap pukul 10 dia bukak slot, tak dan berapa minit, dah habis slot... puncanya???... Pukul 10 tu, ntah2 beratus2 ibu2 yang tengah tunggu depan komputer dengan harapan akan jadi antara 10 orang terpantas komen... Hari tu saya terpandang B bukak slot, nak pilih 15 je tapi yang join @ hantar emel 400++.. yang ni dia buat stail cabutan bertuah bukan "jari pantas"... Oh, sungguh rasa tak sanggup nak merasai pengalaman tu... sebab saya tak join lagi tapi dah rasa macam nak g berperang...!! Yang ready stock dekat kedai ada je... tapi pilihan tak banyakla kan... Saya duk mengadu dekat my dear yang rupanya tersangatlah susah nak beli SSC ni... Last2 my dear cakap "Kalau lambat2 tak payah beli la... nanti Afrina pun dah besar"... Huwaaaaaa.... Bayangkan dari tahun lepas duk berangan nak SSC sekali my dear cakap macam tu.... Tapi tak lama lepas tu, my dear cakap "Kalau susah sangat, beli je yang oversea"... Saya pun balaslah, "Nak beli tu boleh... tapi mahal la"... My dear jawab "Kalau dah berkenan, mahal pun beli je la...".... Oh tidakkkkkkk... adakah yang berkata2 macam tu adalah my dear si pengarang jantung hati limpa hempedu saya????!!! First time dengar my dear cakap camtu... Masa saya mula2 bagitahu nak beli SSC yang bajet RM300 tahun lepas tu pun my dear cakap tak payah... membazir... tapi kali ni dia cakap camtu...!! Sungguh tak sia2 saya tabur "racun" dari tahun lepas... Ni dah macam gaya terlebih "racun"... muahahahaa..

Bila dah camtu, saya duklah berchit chat dengan Pykaa @ admin babywearing yang sanggup melayan saya pagi petang siang malam.... Pykaa suggest saya beli TULA... kata nak obersea kan... yang local susah sangat nak rebut slot... jari memang jenis tak pantas..!! Saya PM & Wassap dekat Sushibee.. Dalam hati duk mengharap, time tu saya wassap time tu jugak dia reply... macam lah orang takda kerja lain kan... tak sabar sangat saya ni... Tunggu punya tunggu, beberapa hari baru Sushibee reply wassap saya... Dapat balasan wassap dari Sushibee rasa macam dapat wassap dari boypren zaman bercintan cintun dulu... wakakakaaa :p... Lepas deal dengan Sushibee, terus saya transfer duit RM499... RM250 guna duit menang contest manakala RM249 guna duit Nuffnang...


Tadaaaaa inilah TULA MIDNIGHT GARDEN yang bakal saya dapat akhir bulan ni @ awal bulan depan... nak sangat obersea kan... tunggulah sambil duk berangan..!!! Serius tak sabar nak guna SSC ni... Alhamdulillah dimurahkan & dipermudahkan rezeki Afrina untuk guna SSC... Tahun depan nak beranak senang, sorang duduk dalam RING SLING @ baby & sorang duduk dalam SSC @ Afrina.... sorang ibu kendong, sorang abah kendung... (^_^).. Haaa lupa nak cakap, setakat yang saya usha, SSC brand TULA dekat Sushibee ni paling murah... tapi limited time offer la.... yang biasa saya nampak harga hampir RM600... Nak pengsan tengok harga SSC ni... Ni pun nasiblah saya berblog.. dapat jugak beli apa yang nak...

HADIAH PERTAMA GUNA DUIT NUFFNANG : LAPTOP MAINAN
HADIAH KEDUA GUNA DUIT NUFFNANG : BASIKAL 
HADIAH KETIGA GUNA DUIT NUFFNANG : DVD PLAYER BLU-RAY 
HADIAH KEEMPAT GUNA DUIT NUFFNANG : PENDRIVE 32GB 
HADIAH KELIMA GUNA DUIT NUFFNANG : BAHAN PEMBELAJARAN
HADIAH KEENAM GUNA DUIT NUFFNANG : PAKAIAN
HADIAH KETUJUH GUNA DUIT NUFFNANG : BASIKAL
HADIAH KELAPAN GUNA DUIT NUFFNANG : CARSEAT 
HADIAH KESEMBILAN GUNA DUIT NUFFNANG : SSC SEPERTI DALAM ENTRY INI 

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 18 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown February 05, 2015
Alahai kak ina.. Sya igt akk dah dpt ssc tu..kalau tau,Sya mnta adik ipar ke abg ipar carikan Kat london. Diorang ddk sana kan.. adik ipar Sya tu pun mmg jual barang baby dari UK..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI February 05, 2015
Murah rezeki akk. Alhamdulillah..
MizzTina MizzTina February 05, 2015
alhamdulillah..akhirnya dpt gak.. sis, sy bertuah yg dpt slot neezaneedles tu.. tu pun hasil menabung n xsangka terpilih.. nt blh la sama² berbw..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra February 05, 2015
Kak..best ke guna .apa beza dgn yg lain?
Unknown Unknown February 05, 2015
Penuh tekad nih..hehheehh...saya tak pernah geli barang kat slot2 ni..tak tahu pulak kena pantas macam tu..untung peniaga2 online nih..kan??
QasehnyaRania QasehnyaRania February 05, 2015
alhamdulillah.tahniah
berjaya juga akhirnya dptkan ssc utk afrina
Unknown Unknown February 05, 2015
berusaha utk dapatkan juga ye kak.. Alhamdulillah rezeki akak.. jijah pakai Ergobaby je..so far ok gak SSCnya..cuma ergo,BOBA ni design lama..Tula ni paling latest kan..
Puan Kutu Puan Kutu February 06, 2015
Kalau head nak beraak ramai2 rasanya berbaloi lot walaupun mahal..tahan lama n boleh turunkan kepada adik adik adik afrina nanti.wah! Sy baru first time keluarkan duit nuffnang..ni pun dh berminggu dpt cek tak pi bank lagi..dok fikir gak nak beli apa. Huhu..
izzeyda izzeyda February 06, 2015
alhamdulillah.. dapat juga ssc untuk afrina..
Mardiah Diana Mardiah Diana February 06, 2015
Salam singgah pagi Jumaat sis...Alhamdulillah dan tahniah sis...akhirnya Afrina dapat ssc dengan hasil berblog sis...rezeki Afrina ni sis...
syawalsimpsons syawalsimpsons February 06, 2015
alhamdulillah murah rezeki ina kan....inshallah tak lagi dapat la tu kan..sue pon suke ber babywearing ni...izz tu umur 4 bulan dah takmo pakai stroller dah...
sumysya sumysya February 06, 2015
byknya duit nuff akak..untung murah rezeki...comey yg nak beli tu..I like..
Salma Othman Salma Othman February 06, 2015
alhamdulillah banyaknya duit nuffnang. kena consistent menulis nih. mesti member malaysian babywearers ni kan. hari2 teracun dengan ssc yang cantik2. hihi. saya dah beli 3 tahun lepas ssc dan onbuhimo.anak no 2 ni belikan wcrs plak. insyaAllah barang kualiti memang tahan lama.
Emi Emi February 08, 2015
Hehe klu sy jd org ramai pun sy pegi tlg jgk klu nampak ibu yg terpaksa handle anak ramai cmtu. Tambah2 pulak klu ada baby kecik lg. Kesian. Bagusnya la hai akak ni. Rasanya klu Emi ada ramai anak yg msh kecik camtu, rela duk rumah jela haha. Best la akak at least duit nuffnang masyuk. Emi punya nuffnang suam2 kuku je. HEhe. Btw akak tahu pasal web komuniti Let's Masak tak? Kat situ kita blh share resepi, dan setiap resepi yg kita share tu akan dpt point yg blh ditukar kepada wang. Try la..surirumah mcm akak ni mesti suka masak. Sekurang2nya bertambah satu lagi sumber side income. Skrg pun Let's Masak tgh buat contest. Ada hadiah iphone & wang tunai. Alamak terpanjang pulak komen. Haha emi klu komen kat blog akak tak sah klu x panjang. Nak tahu lbh detail pasal let's masak tu blh la singgah ke blog emi, ada buat entry pasal tu .

http://rosniemilindamatyamin.blogspot.com/2015/02/kongsi-resepi-pun-boleh-dapat-duit.html
syida syida February 15, 2015
cantik bby sling tu, berbaloi beli..bak kata pepatah, alah membeli menang memakai :)

murah rezeki sis, dah banyak kali cash out duit nuffnang ye..masyukkk *thumbs up*
lynndamya lynndamya February 17, 2015
Salam, tudiaaa...tahniah sbb dapat jugak beli even bermacam2 masalah yg dtg..haha and baru tahu susah gileeee nak beli SSC tu ye?? ish3..
Fiza Rahman Fiza Rahman March 23, 2015
Klo open for slot tu memang kena sentiasa alert. Kalau tertinggal memang habis lah. Tapi cantik lah tula ni. Macam² corak SSC skang ni. Cute2 sumanya.