Perkembangan Afrina di usia 5 bulan


Stress dengan diri sendiri saya sekarang ni... Stress sebab MALAS sangat update blog...!! Banyak sangat dah perkembangan 3 orang anak solehah saya yang saya tak tulis dekat sini... Alisha sekolah dah sebulan pun masih tak tulis lagi pasal persekolahan dia.. Idea berlambak2 tapi penyakit MALAS tu duk beraja dalam diri.. Haihhh... Akan usaha gak at least 1 entry sehari... Harap2 berjayalah lawan penyakit  MALAS ni...


Hari ni genaplah umur anak solehah Afrina 5 bulan... Sekejap je dah 5 bulan, tapi cerita Afrina dalam blog ibu dia ni secoet je... Haihhh... Kesian Afrina bila besar tak dapat tahu banyak perkembangan dia masa kecik2... Afrina sekarang dah pandai meniarap & dah mula menyulur ke depan sikit2... Afrina pandai meniarap betoi2 ketika minggu pertama umur dia 4 bulan... Tapi untuk kali pertama dia meniarap ketika bulan 12 minggu krismas tu... Itu pun Alisha yang nampak.. Dia duk menjerit cakap "ibu... ibu... tengok ni, Afrina buat sendiri"... Maksud Alisha, Afrina meniarap sendiri... Bila dah pandai meniarap, u all tahu je la.. asal letak je meniarap.. asal letak je meniarap.. nak pakai pampers pun dia meniarap... Seingat saya, 3 orang anak, hanya Alisha sorang je senang ketika nak bagi pakai pampers... takda nak meniarap bagi... betoi2 "serah diri" si kakak Alisha ni... (",)


Ok, kerajinan untuk entry ini setakat ini sahaja.. hahahhaha.. Entah apa2 saya ni kan, ketuk kepala tu baru tau..!! Actually saya ada jugak update cerita... tapi di instagram & share di FB.. Cuma kat blog je malas sikit... So, kalau u all nak, boleh jugak follow Instagram saya atau Facebook saya...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 19 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown February 02, 2015
Sya pun kadang² malas nak tulis Kat blog.. sbb dah tulis Kat FB.. tak ada ke blog nak buat link terus je mcm ig ke FB tu.. kan senang..haha.. payah tulis 2,3 Kali..
Sheila Salim Sheila Salim February 02, 2015
Assalamualaikum kak, ehhee comelnya afrina. sila lawan penyakit malas update blog tu, hehehe. suka tengok perkembangan anak2 kawan...
Cik Rose Cik Rose February 02, 2015
Ala, janganlah stress kak Ina.. senyum sikit. hihi..
comel sungguh Afrina :) Ros tahu jugak perkembangan anak-anak Kak Ina, sebab tengok kat fb :) hihi
Unknown Unknown February 02, 2015
Tak lama lagi pandai merangkak n duduk la afrina ni. Pastu leh makan solidfood da
Unknown Unknown February 02, 2015
Wokeyh... Sya da follow.. hakhakhak... puas dok pusing² IG ni.. jd sengal la pulak dia..
Puan Kutu Puan Kutu February 02, 2015
Agrina dah meniarap ye.dia ligat sangat kot tu yg ibu tak cukup masa nak update.hehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 02, 2015
comel afrina ne...
anak buah eca pun dah pandai meniarap, tunggu dia ke depan je lagi.
Unknown Unknown February 02, 2015
Ada baby kat rumah memang mal;as nak buat apa pun..saya dulu pun gitu..sampai anak umur 2 tahun baru la rajin nak mengetuk keyboard..heheh
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra February 03, 2015
Hihi..saya ni on off rajinnya.ikut mood.hihi. afrina blh meniarap lbh kurang ainul la..;)

Ainul kkdg serah diri kkdg trus meniarap.haha.

Akak.jmput join.
http://nazirahnyerr.blogspot.com/2015/02/segmen-projek-syukur.html?m=0
Fara Fara February 04, 2015
Saya pun ada baby 5 bulan hehe.. bila tgk Afrina, terus teringat baby saya... tapi saya lom belikan headband kat dia lah.. takleh jadi ni nk beli la gak.. comel plak tgk Afrina pakai... :-)
--
Fara --> http://amfarra.blogspot.com
ayut ayut February 04, 2015
Hai afrina syg....besar dh puteri sorang ni..jap lggeng la dgn kakak alisha gan aqilah tu...
Unknown Unknown February 05, 2015
kulit afrina nmpk mcm makin ok je
Unknown Unknown February 05, 2015
Rasa mcm dah komen entry ni.. sbb dah follow ig kak ina.. tp do mana komen ku itu? Komen sekali lg..huhu..

Afrina ni anak solehah. Bila besar,dia bc blog ibu dia,kurangcerita tu dia faham.ibu dia bz... kan afrina.. :)
lynndamya lynndamya February 17, 2015
Salam, hahaha malas2 akak pun, rajin juga buat giveaway..kira okay lah tu kak..hehe..dh 5 tahun ye afrina ni, comel betul..mcm sama besar je dgn yg no.2 tu haa..hehe semoga besar jd anak2 yg solehah..aminn~ (n_n)
Bisnis Borneo Bisnis Borneo February 28, 2015
Sangat lucu saya suka baby.....
^_^
Fiza Rahman Fiza Rahman March 23, 2015
Kejap jer dah 5 bulan yerp.