Baru je nak hangin tapi nasib anak kesayangan pandai memujuk.. hihi

2 3 hari sebelum ni, tergugat betoi kesabaran saya ni tapi nasiblah masih mampu bersabar... Bukan apa, anak saya ni tengah nak tumbuh gigi.. so, asyik meragam je.. ada je keje dia.. So, konon2 taknak bagi dia kacau saya masak.. Saya bagilah dia air kotak... 

Ohya, memang rumah saya ada stok air kotak dutch lady kids untuk alisha.. tapi hari tu saya beli perisa yang original.. kiranya perisa susu la kan.. tapi alisha tak berkenan.. lebih berkenan perisa strawberry kot... hihii.. Lagipun alisha cakap susu dia minum hari2 lagi sedap.. muahhahha


Tengah2 saya masak tu.. sekali saya pusing belakang.. anak saya dah tumpahkan air susu tersebut...


Bukan tertumpah tapi sengaja ditumpahkan.. adehhhh


Dah la macam tu.. siap sapu rata pulak dekat lantai.... ayoyooo


Saya pun apa lagi ambiklah kain lap.. lap la air susu yang tumpah tu... untuk bilasan yang kedua, saya tinggal kain lap tu atas lantai kejap sebab nak buang kotak susu tu.. bila saya datang kembali, tengok anak saya tengah lap lantai... hahahah... Bagusnya anak saya ni... dalam rasa geram tadi tu, tiba2 boleh sejuk...hihii.. memang anak2 ni betoi2 pengubat ibu2 (",)..

Seronok tengok alisha sekarang ni, yela, dia sekarang ni makin besar makin tunjuk ciri2 seorang kakak... rajin tolong ibu dia.. kalau u all nak tahu, setiap kali saya lipat baju dekat ruang tamu, si alisha lah yang akan tolong saya angkat baju tu masuk bilik... kadang tu sampai berterabur kain baju tersebut...hihii.. so terpaksalah saya lipat balik... tapi takpalah, sekurang2nya alisha nak tolong... bakal jadi kakak lah katakan... muahhahhahah InsyaAllah.. (",)

P/s : U all ingat tak entry yang saya dituduh tackle suami orang tu... Saya baru terbaca status dia "Sorry for the inconvenient comment....all the comment done by the hackers...im not online in about a month...just now only i realize..." So, BUKAN SALAH DIA..!! ADA HACKERS.. SO, U ALL PUN KENA JAGA2 JUGAK TAU.. KESIAN DEKAT DIA
 

{ 28 comments.. read them below or add one }

Falsya Falsya December 30, 2011
bdk2 mmg kadang ade perangai comel yg kite x expect..tp yg x expect tuh la wat kite happy..nak marah pun xleh nak marah..

ehem ehem..alisha bakal jadik kakak ker?..congrats babe..;)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN December 30, 2011
FALSYA : Belum pregnant lg la dear.. tp tgh plan ni.. hahhahah
babYpose babYpose December 30, 2011
Salam, cute la Alisha, best kan ada anak perempuan :)
Naz Naz December 30, 2011
bagus2..pandai sepah, pandai kemas balik..
Qaseh Suhaida Qaseh Suhaida December 30, 2011
mmg kana bnyak sabar dgn anak-anak ni...mcm2 perangainye..
MiszMaryaNe MiszMaryaNe December 30, 2011
elokla tu kak,
nt alisha dh dpt adik die bley tlg jge mase akk duk masak, kan2..=)
Unknown Unknown December 30, 2011
heheh.. pandai alisha eh..
dania pon lebih kurang gak..
sekarang lagi pantang lepa..
macam2 dania buat..
bab tuang susu atas lantai tue perkara biasa..
naik angin kadang2..
tapi bila dania buat muka tak bersalah..
terus tak jadi nak marah..
emarieys emarieys December 30, 2011
bahaya betul dengan hackers ni...
kadang2 akak pun minta anak akak tu angkat kain bila hujan..tima akak kat opis dia kat rumah dgn tokmanya...dah pesan "mama jemur kain kat belakang"
sal ya sal ya December 30, 2011
bagusnya dia. anak2 sy susu sebarang perisa dia orang hentam. yg original lagi la. terutama Alya. kadang2 mmg hangin dgn anak2 kan tp bila dah marah tu tgk dia orang alahai... menyesal pulak terlepas cakap ke apa ke...
mujagirl92 mujagirl92 December 30, 2011
wah,,, bagus2,, dididik jadi rajin sejak kecikk :D
kurus kurus December 30, 2011
looor .. tulah anak2 kan .. selalu menguji kita .. lepas tuu kita akan rasa terharu sbb dia dah mula tahu salah atau tidak perbuatan dia ;)
zareliqa afiqa zareliqa afiqa December 30, 2011
Ahahaha~ sabo jela.Nasib baik alisha pandai amik atie ibu dia balik. :)
AnonymousAnonymous December 30, 2011
haha..lawak nye..pandai lak tu nak cover line..tkot kena mrh la tue..
Puan Kutu Puan Kutu December 30, 2011
Pandainya Alisha.dah boleh tolong iu jaga adik..:)

woo hackers rupanya.skang mmg byk hackers kt fb tu..
Cikrosecute Cikrosecute December 30, 2011
hihihi...nasib baik alisha lap lantai tue....Bahaya la pasal Intan kena tue....
sue zainun sue zainun December 30, 2011
hihihihi sabo jelah yer..macam2 hal tp pandai alisha menyejukkan hati ibunya..
Unknown Unknown December 30, 2011
waaa makin besar makin pandai la Alisha ni >_<
UniMeOw UniMeOw December 30, 2011
anak mak dia..mesti la pndai mek hati mak...hehe
rafina mimi abdullah rafina mimi abdullah December 30, 2011
kalau budak2 main macam ni bagus sebenarnya tau..nanti kreativiti diorang makin berkembang.. :)
dalila dalila December 30, 2011
nasib baik cover balik lap lantai... sejuk hati ye. hee
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda December 30, 2011
yeay..Alisha same la ngan Auntie Nisa, suke minum strawberry milk, yeay~!!!!

hehe...moge2 Alisha dpt adik, hehe...
Tie HT Tie HT December 30, 2011
tahniah, nk dpt baby lg yer..alisha bijak :)
Unknown Unknown December 31, 2011
Anak sy pun gitu jgk...mmg boleh naik angin tp lpas tu rs nak tergelak pun ade gak...

Next time kite kena hati2 sb sometime kite terlupa nak logout betul2 org boleh curi identity/profile kite... take care dear....
Myra Jay Myra Jay December 31, 2011
Hehee, mmg cepat surut marahnya bila tgk gelagat budak2 ni kan..:)
fieda fieda January 01, 2012
ala anak omak ni...pandai plk tu nk tlg lap..

done..
Izan Ishak Izan Ishak January 01, 2012
bagusnya alisha.. pujuk ibu ngan lap lantai tu ye... terus ibu tak jadi nak marah2...
Unknown Unknown January 02, 2012
heheh...

mmg anak lah pengubat jiwa lara kan...

dan uat naik darah pun dia gak...huhuuu
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty January 03, 2012
anak2 lah racun n dialah penawar..huhu..nurul kadang2 m,eroyan gak dengan merah..sik ada jer hal diabuat kita hangin!huhu..tapitulah saboo jerlah..hohoho