Mendapat pujian dari pengkritik

Seronoknya saya.. hihii.. Actually saya seronok sebab mendapat pujian dari my dear.. hihii.. Alaa bukannya pasal apa pun, sekadar pujian cakap masakan saya ni sedap.. tu je pun.. (^_^).. Yang buat saya happy tu sebabnya my dear ni BUKAN SEORANG YANG SUKA MEMUJI MASAKAN SAYA.. mengkritik banyaklah.. muahahhah

Tapi2 baru2 ni saya masak AYAM MASAK SAMBAL BERSANTAN (nama reka sendiri), time makan waktu lunch tu my dear diam je.. tapi petang balik kerja sambil rehat2, my dear tanya, "Ina buat ayam masak apa tengahari tadi?".. Saya tak jawab tapi tanya balik kenapa.. My dear cakap SEDAP LAIN KALI MASAK LAGI.. muahhahhah... Ni yang buat saya rasa nak kembang kuncup lobang hidung ni.. hahhahha


So, selang 2 hari lepas tu, saya buat lagi masakan ni... Actually, masakan ni saya main reka2 sendiri je.. sebelum ni saya selalu buat guna daging tapi baru2 ni je saya tukar ayam.. u all pun boleh try.. Senang je. (",)

U all goreng ayam yang dah dicampur garam + kunyit
Blend bawang besar + bawang putih + serai + belacan + cili kering
Tumis bahan blend sampai pecah minyak
Masukkan ayam goreng tadi  & santan & perasakan dengan garam & gula
Tunggu kuah kering sikit.. SIAP...
*Kalau daging tak payah goreng*

Senangkan.. nama masakannya saya tibai Ayam masak sambal bersantan.. muahhahah.. Rasa dia tak reti nak cerita dekat u all camne.. tapi sedaplah bak kata my dear.. hihii.. Kalau try ceritala dekat saya..(^_^)

P/s : Lain orang lain tekak lain citarasa (",)

{ 25 comments.. read them below or add one }

Tie HT Tie HT December 22, 2011
akk bese buat ayam sambal tumis bersantan..nti nk try resepi kamu :)
dalisha dalisha December 22, 2011
sori nak tanya? ada masukkan/blend cili tak... rasa mcm nak try
tunz tunz December 22, 2011
wah..bole cuba ..nak jugak pujian dri papa ..huhuk...jeles gitu kat intan berlian ni...hihi
eB eB December 22, 2011
nmpk cam sng. yeszzaaaaaaaa. tq :)
Masya Masya December 22, 2011
pernah jugak masak ala-ala macam gini.. memang sedapp hahahaha... klu hubby puji lagi sukekan....
Falsya Falsya December 22, 2011
wahhh sedapnye..boleh cube nieh..hehe..
ajumohit ajumohit December 22, 2011
pagi2 nmpk ayam ni buat saya meleleh air liur hahaha, boleh try ni intan
Unknown Unknown December 22, 2011
wah...ada resepi..sedapnya terliur..
suhaina laui. suhaina laui. December 22, 2011
ina...sue pernah jugak buat ni..tapi xgoreng dulu ayam tu...masuk skali hehehe..ala2 percik kan rase die hehee...ina nk share entry yg pasal task surirumah tu boleh jer....
IntaNBerliaN IntaNBerliaN December 22, 2011
KHAIZA : Alamakkk lupa nak tulis.. a'aa ada letak cili kering, blend sekali.. sory n thanks btanya.. :-)
AnonymousAnonymous December 22, 2011
mesti rasa bangga je kan org puji masakan kita sedap =)
Fiza Rahman Fiza Rahman December 22, 2011
Wah...menarik nih, nnt bley try, resipi pon nampak simple jer ☺☺

Thanks intan sharing resipi.
Fiza Rahman Fiza Rahman December 22, 2011
Wah...menarik nih, nnt bley try, resipi pon nampak simple jer ☺☺

Thanks intan sharing resipi.
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty December 22, 2011
WOW..SODAP!TAPI BELACAN TAK LEH MAKAN..HUHU PADAHAL FEBRET..ANAK ECZEMA MMG KENA JGA MKN..NAK2 MAKANAN LAUT,IKAN YG BISA MCM KELI..TELUR..
Myra Jay Myra Jay December 22, 2011
Dapat pujian tu maksudnya mabeles la tu :)

Leh try jugak tp tak tau bila..hehee :)
emarieys emarieys December 22, 2011
kalau ayam suami jarang makan,,leh cuba pada daginglah
Unknown Unknown December 22, 2011
seronok nye biler kite msk ade org puji =)

nmpk pon dh taw mmg sdap =)
fieda fieda December 22, 2011
ina..mmg nmpk menyelerakan..
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty December 22, 2011
klu sofia mmg tak bleh lngsung mkn seafood..nurul try mkn dulu..tgk mmg tak bleh sbb timbul merah2 n dia akn gru teruk..tp bila tak mkn..ok plak kulitnyer..tk teruk sgt dia garu..

so ina kna try amek dulu pastu tgk alisya mcm mana..diapun start mknkn..so tgk blehker dia mkn mknan laut2..klu takder ape kira bolehla consume..mcm inapun samalh klu ada allergic jugak
Puan Kutu Puan Kutu December 22, 2011
klu aruah mak sy panggil masakan nie ayam masak merah..

sy selalu tak pernah masukkan belacan dlm masakan,tak kira la sambal ke apa..kecuali la kankung goreng belacan br letak belacan.haha..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda December 23, 2011
wah..nmpk cam rendang la ek lauk nie.. t'liur gile sy nie, hehe...
 Aisy Nasiha Aisy Nasiha August 26, 2013
Menariik nampaknya

boleh Cuba ni...
Ina Haireina Ina Haireina August 30, 2015
gugel2 jumpe resepi ni.. nak try.. tgh goreng ayam.. hehe..