Rahsia perut kempis tanpa penggunaan bahan kimia

BACA SAMPAI HABIS UNTUK TAHU CARA UNTUK DAPATKAN DISKAUN

U all ingat tak, sebelum ni saya ada bercerita pasal bengkung moden khas untuk yang bersalin secara pembedahan & normal?.. Excited punya pasal, nak sambung lagi cerita pasal bengkung moden ni.. Kalau sebelum ni, saya ada bagitahu u all yang dalam tempoh penggunaan bengkung moden ni, saiz pinggang saya dah kurang seinci kan... dari saiz 29 inci kepada 28 inci... memandangkan hanya 1 inci je lagi saya nak dapat saiz pinggang ketika zaman anak dara, makanya gigihla saya duk pakai bengkung moden ni haaa... taknak perut buncit la katakan... hahhaha.... Saya memang jaga bab2 perut ni... saya taknak lah memberi alasan "ramai anak" so saya buat derkk je dengan perut yang buncit... Oh tidakkkkk, saya taknak nanti dah tua2 perut menggelebeh.. selain tu, saya jugak taknak bagi alasan "suami je yang tengok perut buncit saya ni"... Isskkk sebab suami tengok tu la lagi saya nak jaga... suami yang buncit takpa, asal bukan saya yang buncit... hahahha... yela, kadang manusia ni duk jaga apa yang orang nampak je nak bagi elok, nak bagi nampak cantik tapi yang suami tengok tu, buat tak kisah je.... yang suami tengok tu la, yang paling penting... Jangan pulak u all bagi alasan "alaa suami saya tak kisah pun"... Suami ni kadang2 tak kisah depan kita, dengan alasan nak jaga hati... sebenarnya bab2 ni, kita sendiri yang perlu ada kesedaran...


Berbalik kepada saiz pinggang saya yang terkini, sekarang ni saya dah dapat saiz pinggang ketika zaman anak dara, 27 inci.. haaa puas hati... Mahunya tak, walaupun dah 3 orang anak yang keluar dari rahim saya ni, walaupun dah 3 kali perut saya ni membuncit, walaupun saya berstatus ibu kepada 3 orang anak, walaupun dah 6 tahun saya kahwin, Alhamdulillah pinggang saya masih mampu mempunyai saiz ketika zaman anak dara dengan bantuan bengkung moden.. Dapat jugak saya menafikan kata2 mereka yang mengata saya sebelum saya kahwin dulu, katanya selepas saya kahwin nanti, memandangkan saya tak bekerja, saya pasti akan jadi gemuk... Macamlah suri rumah ni kerjanya goyang kaki, gaya confident je cakap saya akan gemuk.. padahal jadi suri rumah ni penat... bukan penat buat kerja rumah, penat layan karenah anak yang macam2 tu haa..

Mampu pulak saya pakai bengkung moden ni kan walaupun bukan dalam pantang yer... Mahunya tak, u all tahu tak, bengkung moden ni memang terbaik..!! Nak guna bengkung moden ni, tersangatttttt lah senang... Lagipun bengkung moden ni takda dawai atau besi di bahagian tepi dan belakang macam korset2 lain tu haa... Ohya, bengkung moden ni boleh dijadikan korset jugak yer... bila takda besi, makanya lagi selesalah saya nak guna kan... tu yang sanggup seharian berbengkung, tidur pun saya pakai bengkung... wah, dah gaya macam orang berpantang je yer... Yang buat saya sanggup pakai bengkung moden ni bukan apa u all... sebab ciri2 yang ada pada bengkung moden ni haa.. bengkung moden ni tak macam bengkung biasa tu, bengkung moden ni dia serap peluh, so takdalah saya rasa gatal2... dahla saya ni jenis kulit yang sensitif... bila pakai bengkung lama2 mulalah rasa gatallllll sesangat...!! Itu pengalaman saya dulu la.. berbengkung ketika di dalam pantang...

Eh jap, risau pulak saya kot2 u all yang tak baca entry bengkung moden khas untuk yang bersalin secara pembedahan & normal ni, dari penceritaan saya di entry ini menganggap bengkung moden ni untuk kempiskan perut sahaja or menganggap ianya untuk mereka yang bersalin normal or dah lama bersalin... Sebenarnya bengkung moden ni memang dicipta khas untuk u all yang bersalin secara pembedahan... 6 jam selepas u all bersalin, u all dah boleh pakai bengkung moden ni... jangan takut2 nak pakai bengkung moden ni, pakai je.... sebab bengkung moden ni memang dicipta khas untuk u all yang bersalin secara pembedahan... bengkung moden ni jugak dah melaui proses R&D sebelum dijual di pasaran.. bengkung moden ni bebas getah & bersifat elastik.. U all, u all pergilah baca entry bengkung moden khas untuk yang bersalin secara pembedahan & normal ni tau... banyak info yang saya tulis pasal bengkung moden ni dekat entry tu sebelum ni... Meh saya share cara penggunaan bengkung moden ni dekat u all... cara guna dia yang tersangatlah mudah... Selepas 6 jam bersalin secara pembedahan, u all dah boleh guna..


Dekat atas ni cara guna bagi u all yang bersalin secara pembedahan.. Haa tips untuk u all, selepas u all mandi, pastikan luka pembedahan tersebut u all lap kering2 tau... Bila u all nak guna bengkung, letakkan lapisan kapas atau tisu yang tak melekat supaya boleh menyerap peluh agar kawasan yang luka tu sentiasa kering... Penting untuk u all pastikan kawasan luka tu kering tau.. bukan apa, kalau lembap nanti takut berlaku jangkitan.. Dekat bawah ni, saya share pulak cara penggunaan bagi u all yang dah habis tempoh berpantang atau untuk u all yang inginkan perut yang kempis..


Kalau u all beli yang 4 panel, u all kene lipat seperti gambar di atas... tapi yang macam saya guna ni yang 3 panel punya... so, takdalah step yang nak kena lipat tu...


Nak bagi u all lebih faham, u all boleh tengok dekat gambar atas ni.. Bengkung moden ni ada 2 jenis, 4 panel & 3 panel... Kalau yang 3 panel lebih pendek, manakala yang 4 panel sampai ke pinggul la labuh dia... Kalau untuk u all yang nak guna ketika dalam pantang, seeloknya guna yang 4 panel la... bukan apa, sebab ianya labuh, so memang sesuai sangatlah untuk kembali membentuk pinggang & pinggul kita selepas bersalin tu... Selain dari pengalaman saya sendiri guna bengkung moden ni, saya nak share jugak pengalaman orang lain yang guna bengkung moden ni jugak...

Buncit diperut sudah agak berkurangan selepas 10 hari memakai Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim
Sebagai seorang yang berbangsa India , setahu saya tak ramai yang bukan berbangsa Melayu yang benar-benar nak kempiskan perut lepas bersalin (contohnya ibu saya). Saya diperkenalkan dengan Bengkung Moden oleh rakan sekerja berbangsa Melayu kerana masalah perut yang buncit selepas bersalin secara pembedahan (cesarean). Pada mulanya saya agak ragu-ragu dan tidak pasti saiz mana yang sesuai dengan saya kerana saya tidak gemuk tetapi hanya buncit diperut sahaja. Namun selepas menghubungi Puan Fazidah, saya mengambil keputusan untuk mencuba Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim.
Buat masa ini saya dapati buncit diperut sudah agak berkurangan selepas 10 hari memakai Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim. Saya memang nak sangat kempiskan perut sebab nak pakai baju kebaya perbagai jenis seperti kebaya moden, kebaya panjang dan kebaya pendek yang dijahit sebelum mengandung. Rasa macam tak puas hati sebab tu lah sekarang ni nak sangat kurangkan buncit diperut. Suami saya juga kini menggunakan Gel Sireh Slim untuk mengempiskan perutnya yang buncit.
I’m so happy… Thank you.
Jaya – Putrajaya

Pergi opis pun boleh pakai sebab orang tak perasan yang kita pakai bengkung moden
Selamat Pagi. Nak bagi komen pasal bengkung ni. Saya baru jer terima bengkung ni hari Isnin yang lepas. So dah start pakai la. Saya pakai bengkung ni dari siang sampai petang lepas tu sambung balik ke malam sampai pagi.
Pergi opis pun boleh pakai sebab orang tak perasan yg kita pakai bengkung tu…dulu I ada ler pakai corset tapi tak sampai setengah hari jer dah bukak sebab senak la, sakit ler sebab terlipat-lipat kan, tapi pakai bengkung ni Alhamdulillah dari pagi sampai petang takde bukak-bukak pun selesa jer rasanye. Lagi satu sejak pakai bengkung ni takde la terasa ngilu kat tempat cesarean tu.
Nasib ler jumpa bengkung ni kalau tidak kenalah pakai bengkung yang ikat-ikat tu. Bukan apa kalau pakai yang ikat-ikat tu I jadik kelam kabut, tak sempat nak abis ikat anak dah panggil ler, macam-macam la. Sekarang dah ada bengkung ni just zap on jer siap dah. Terima kasih ya kak Fazidah. Saya akan terus pakai dan melihat perubahannya.
Earizad – Bukit Jelutong, Shah Alam (bersalin cesarean)
  
Nampak tak, mereka pun kata bengkung moden ni selesa... memang selesa pun.. U all harus cuba baru u all tau... Pada u all yang nak tahu lebih lanjut pasal bengkung moden ni, u all boleh contact Puan Sara dengan cara wassap ke nombor 014-837 1485.. U all jugak boleh terjah ke fanpage BENGKUNG MODEN CESAREAN & IG BENGKUNG MODEN CEASERAN.. Berita baik untuk u all, SILA MENTION NAMA BLOG IntaNBerliaN KETIKA BERURUSAN DENGAN PUAN SARA UNTUK DAPATKAN DISKAUN... Kalau u all nak buat rujukan, dengan kata lain nak mencari info2 atau tips berkaitan bersalin secara pembedahan ni, u all boleh ke blog SIHAT DAN CANTIK SELEPAS BERSALIN PEMBEDAHAN (CESAREAN).. Di blog tersebut, ada perkongsian berkaitan tips kurus selepas bersalin pembedahan, tips cantik selepas bersalin pembedahan, tips penjagaan selepas bersalin pembedahan dan tips penjagaan bayi selepas bersalin pembedahan.. Moga tips2 ni dapat membantu u all yang bersalin secara pembedahan...

{ 12 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI October 19, 2015
bagusnya adda yg moden mcm ni.. ni anak dara pakai boleh? hihihi.
Liyana Anuar Liyana Anuar October 19, 2015
mmg menarik..tp harga bleh thn jugakkan..huhu
Yanieyusuf.com Yanieyusuf.com October 19, 2015
Bagusnya bengkung ni.. Teringin nak try.. ohh buncit...huhuh


salam blogwalking: www.yanieyusuf.com
Ct Aja Ct Aja October 19, 2015
Nak cantik kenalah berusaha kan.hehe..sy pun msh berbengkung...anak da 6bln..
Unknown Unknown October 19, 2015
salam perkenalan dari group HS :)
follow back
http://akudiadangarage.blogspot.my/
Unknown Unknown October 19, 2015
dulu czer n apendiks guna bengkungmoden ni..sgt2 membantu! inshaaAllah bersalin akan dtg nnt mmg teruskan pernggunaannya
arzmoha arzmoha October 19, 2015
bagus amalkan bengkung
ayuzan ayuzan October 20, 2015
Nak ramping semulaaa.. Nak nak nak..
lynndAmya lynndAmya October 21, 2015
Salam, haa kak sy nak tanye lah psl bengkung ni, kalau saje2 pakai sbb xnak perut buncit, boleh ke kak? better beli yg mana ek? akak masa lepas bersalin, guna bengkung ni yg 3 panel ke? rasa cam nak beli lah, persediaan awal gitu~ hehe
Cikna Cikna October 29, 2015
@aRz MoHa macamne tau bagus, awak pun pakai jugak eyhh......;-)
Cikna Cikna October 29, 2015
Skunk dh mudahkan Cikna pernah tgk mak sedara pakai bengkung berjela-jela panjangnye, seksa ooo.....
shahdiana shahdiana October 31, 2015
Macam best ni...jgn jadikan alasan untuk org lelaki kan ina..bini dah x cantik sbb perut buncit...