Jangan salah faham ye u all pasal entry KURUS tu.. ;-)

Terpaksa jugak saya menggunakan laptop adik ipar saya ni untuk buat entry ni.. hihii Actually sebelum ni saya ada buat entry pasal KURUS tu kan.. Alaa sebenarnya saya buat entry tu bukan ditujukan dekat siapa2 pun.. sekadar meluahkan kesedihan yang diri saya ni kurus sangat.. so, bila orang cakap saya ni kurus, kadang2 ia buat saya rasa stress la jugak..

Alaa sekadar cakap saya kurus takda apa.. cuma saya tak suka bila orang start "berceramah" kalau saya kurus nanti saya akan "tumbang" macam tu je.. maksudnya, yela, badan kurus sangat dengan nak menyusukan anak lagi, buat kerja rumah lagi, (walaupun saya rasa tak bebankan pun malah lagi suka) lepas tu suruh saya naikkan berat badan..

Sebenarnya.. itu yang saya rasa sedih sikit tu.. yela, Tuhan je tahu betapa saya berusahanya nak tambahkan berat badan tapi dah DIA masih belum izinkan berat badan saya bertambah seperti apa yang saya nak.. saya nak buat macamana.. Vitamin pun makan jugak..

Kadang2 terfikir jugak.. badan dah sekeping macam papan.. pakai baju cantik pun, tak nampak cantik... hahhah.. Saya rasa hanya mereka yang mengalami apa yang saya alami je akan faham apa yang saya maksudkan.. :-)

So, u all, jangan salah faham lagi tau.. takyah mintak maaf dengan saya.. tapi kalau nak mintak maaf jugak.. hulurkan lah sekali dengan duit raya. hahhahah.. Ohya, jap, nak buat kesimpulan sikit... manusia ni kadang2 tak bersyukur dengan apa yang ada kan.. yang kurus nak gemuk, yang gemuk nak kurus, yang rambut lurus nak kerinting, yang rambut kerinting nak lurus :-)

P/s : Apa yang kita rancang tak semestinya INDAH seperti yang kita bayangkan tapi apa yang DIA kurniakan dekat kita walaupun BURUK pada kita tapi sebenarnya itulah yang TERBAIK untuk kita :-)
Jangan salah faham ye u all pasal entry KURUS tu.. ;-)

5 comments.. read them below or add one

LINDAHERY LINDAHERY August 12, 2011
aslmkum...saya faham apa yg akak cuba sampaikan...saya pun kurus juga...dr zmn anak dara smpai skg tetap kurus.. berat pun tak sampai 40kg tau!!
ummu muhammad ummu muhammad August 12, 2011
sweetnye intan nih..alisha mane alisha..nak komen entry die menggigit intenet slow sgt ari tuh..kirim slm rindu kat si cantik manis tu ;)
Munna Munna August 12, 2011
sis...dulu sy pun kurus jgk...mmg kurus gile la...tgn n jari2 mcm tulang diselaput kulit je...smpai tgn anak buah umur 2 tahun pun lg besar tau...

mkn dh byk, tp xnaik2...susu pun byk minum...sama gk..risau sbb xpdn dgn tinggi 160cm

tp ntah sjk akhir2 ni, bdn dh naik...ada org kata dh senang hati sbb bru btunang...tak tahu lah pulak...skrg ni suar jeans byk xmuat...nak skrg klm kabut nk diet....ermmm macam2 kan peel mnusia ni...hehe =)
syu syu August 18, 2011
jangan marah,saya cume nak bertanya...saya suka baca entry isu berat badan kamu ni.jangan amik kisah sangat dengan ape yang diorang cakap. semalam saya ade baca 1 blog pasal masalah yang sama ngan cik intan ni.macam mana cara pemakanan cik intan lepas bergelar ibu?sesungguhnya saya sangat cemburukan saiz cik intan...dulu sebelum kawin,berat saya cuma 42kg je...skang ar...pas kawin, anak 2, dah naik 56kg...hu3..sebab tu la saya cemburu...hu3