BUSY FILE aktiviti untuk MOTOR HALUS anak

Saya tak pasti nak bagi ia nama apa.. tapi sebab saya guna fail, makanya saya bagilah nama BUSY FILE.. hahha... Aktiviti dalam fail ni terpulang dekat u all nak buat aktiviti apa pun... Macam saya, saya buat 5 aktiviti untuk "memperkasakan" motor halus anak solehah Afrina... Seperti yang kita semua tahu, motor halus ni adalah kemahiran yang melibatkan pengawalan otot2 kecil selain dari koordinasi pergerakan kecil termasuk koordinasi mata..


Ini BUSY FILE yang saya buat untuk anak solehah Afrina yang berusia setahun 6 bulan.. Mula2 sekali saya nak cakap, SORRY SEBAB HASIL KERJA SAYA NI COMOT TAPI KALUT JUGAK NAK BERKONGSI DENGAN U ALL.. Saya memang tak kreatif bab2 ni, tapi tu la, udah demi anak, buat jugakla.. lagi satu nak mintak maaf jugak sebab saya hanya mampu berkongsi gambar je tanpa penjelasan yang lebih jelas.. tapi saya tahu, u all kan parent yang hebat...!! pasti dengan melihat sekali imbas apa yang saya kongsikan ni pun u all dah boleh tangkap....

AKTIVITI PERTAMA



Aktiviti untuk anak lekat sticker...

AKTIVITI KEDUA



Aktiviti untuk anak "cucuk2"...

AKTIVITI KETIGA



Aktiviti untuk anak masukkan benda ke dalam lubang..

AKTIVITI KEEMPAT



Aktiviti untuk anak belajar matching warna..

AKTIVITI KELIMA



 Aktiviti untuk anak lekat cabut lekat cabut..

Kalau u all ada yang tak paham & nak tanya, u all boleh tanya saya yer... Kalau nak respon yang lebih pantas, saya suggest u all PM saya dekat FB SAYA...




"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

5 comments.. read them below or add one

ida =) ida =) March 22, 2016
bestnya! rajin ina :)
AnonymousAnonymous March 23, 2016
bagus... memang kanak2 perlu diberi pendedahan awal untuk kembangkan motor halus dan kasar mereka.. biar mereka explore sendiri macam mana nak guna buku tu.. sebagai org dewasa, kita perlu perhati dan bimbing sekiranya perlu sahaja..
Dunia Zumal Dunia Zumal March 23, 2016
Wah, kreatif akak kita nie... moga Afrina cepat belajar ^-^
lynndAmya lynndAmya April 01, 2016
Salam, awww so colorful and i like it! Hahahaha even sy bukan kanak2, tapi memang menarik minat lah busy file akak ni..best2!