Applikasi Period Calendar memudahkan untuk kita mengetahui hari SUBUR

Saya nak memperkenalkan dekat u all dengan APLIKASI PERIOD CALENDAR (Period Tracker, my Calendar).. Kalau u all jenis yang tak tahu nak kira bila tarikh subur u all, U ALL MEMANG PATUT INSTALL APLIKASI PERIOD CALENDAR (Period Tracker, my Calendar) ni hokay!!! Saya sendiri pun teruja dengan aplikasi ni.. Saya tahu pasal aplikasi ni selepas biras saya bagitahu pasal ni, sekarang ni dia tengah pregnant selepas follow tarikh subur yang tercatat dekat aplikasi tersebut.. Opsttt..!! Bila saya tahu pasal aplikasi ni, saya suruh mereka2 yang berkenaan install jugak..hahhaha... tapi tak puas hati lagi, terus buat entry nak bagi u all pulak install.. biar kita semua pakat2 mengandung.. muahahhah         


Saya memang tak reti nak kira hari subur yer.. tapi dengan adanya APLIKASI PERIOD CALENDAR (Period Tracker, my Calendar) ni memang memudahkan urusan saya... saya kan, malas nak cerita panjang2 sebenarnya ni, sebab risau bila tercerita panjang lebar sangat, kang terkeluar pulak cerita yang tak sesuai untuk diberitahu... tapi senang cakap camni je la, bila saya kata install tu, u all install je la tau.. hahhaha... Lebih2 lagi u all yang memang tengah plan nak pregnant tu haa...


Bila u all dah install tu kan, nanti bila u all bukak APLIKASI PERIOD CALENDAR (Period Tracker, my Calendar), akan terpampar macam gambar kat atas ni... U all klik gambar kartun yang ada tu, lepas tu masukkan je tarikh mula period u all.. Lepas tu u all klik kalendar, nanti akan keluar gambar macam bawah ni...


Yang part ni lah yang buat saya teruja tak hengat tu u all.... Bila u all klik setiap tarikh tu, akan tertulis samada u all tengah subur or tak... peluang hamil u all tinggi ke rendah.. tarikh ovulasi pun dia siap bagitahu... Hebat kan??? Yang part subur tu pulak, siap tulis subur di tahap tertinggi atau di tahap sederhana... 

Kalau u all nak pregnant, bersamalah dalam tempoh subur tu yer.. hahhah.. nak lagi bagus, jangan lupa bersama ketika tahap kesuburan tu berada di tahap yang tinggi yer... kalau nak anak lelaki?? Bersama ketika malam berlakunya ovulasi @ sebelum habis tarikh ovulasi... tips lain nanti saya buat entry khas... Ohya, jap2... Kalau u all nak tahu samada betoi atau tak tarikh ovulasi yang APLIKASI PERIOD CALENDAR (Period Tracker, my Calendar) ni bagitahu, pada tarikh ovulasi tu, u all boleh tengok samada lendir ketika ovulasi tu ada keluar atau tak... Kalau ada, maknanya betoila itu hari u all ovulasi... CARA KENALI LENDIR @ MUKUS KETIKA OVULASI..



"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 11 comments.. read them below or add one }

cahayahidupku.blogspot.my cahayahidupku.blogspot.my March 16, 2016
Perkongsian yg bagus tu IB..
Senang bagi mereka yg nak rancang kehamilan..
Bagi akak ni dah kilauan emas IB.. :D
jamilahamzah jamilahamzah March 16, 2016
kalau nak anak perempuan cmna plak?
AnonymousAnonymous March 16, 2016
bagus la...Fida memang x tahu langsung pasal subur menyubur ni..hahaha
Cik Ash Cik Ash March 16, 2016
ekin pun dah guna baru guna... hihihi tengah usaha nak ada anak gak ni.. lama dah kahwin masih belum ada rezeki
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI March 16, 2016
yui yg xkhwin ni pun install kak.
motif utama nak catat berat kat note tu. hahah
Sheila Salim Sheila Salim March 16, 2016
Assalamualaikum kak ina, sheila start kawin 4 tahun lepas dah install apps ni. Memang membantu sgt, lagi 1 best sebab boleh tulis note yg berguna. Senang nak refer hari apa subur. 3 kali ikut tarikh subur, alhamdullilah menjadi dengan izin Allah ;)
Dingdang Dingdang March 16, 2016
CF pon tak tahu bila tarikh subur. huhu.
bagus sangat la ada aplikasi ni.
nanti boleh install..
thanks for sharing :)
zazanizam zazanizam March 17, 2016
kzaza memang dh install benda ni.. best je tengok time subur.
Mrs Velentine Mrs Velentine March 17, 2016
samalah kakina..mv pun tak reti kira hari subur...skg baru lah beljar sikit2
ietams ietams March 17, 2016
saya pengguna tegar period calendar ni. best!
tapi skrg dah nama myCalendar.
senang nak tau bila period
senang juga nak detect symptom nak period

lynndAmya lynndAmya April 01, 2016
Salam, wow~ tak tahu pulak sy wujud apps camni..tp mmg bagus lah kan buat yg tgh merancang...thanx kak share!