Tudung Awning menampakkan muka kita lebih berusia..

Tadi saya ada selitkan dekat entry INI berkaitan maybe tudung awning yang membuatkan muka saya nampak cengkung & lebih kertu dari usia.. Ada beberapa rakan blogger yang setuju dengan catatan saya tu...


Saya ni pakai tudung ada awning tu bukan apa.. Konon nak cepat + malas nak adun tudung tu lebih2... Main sarung je...


Ada jugak orang pernah panggil saya makcik... Serius, sentap tau time ni.. Dengan muka tak berbedak.. Dengan selekehnya.. Sekali orang panggil makcik daaa... Padahal umo rasanya tak jauh beza pun dengan saya...

Selama ni punyalah duk amal petua nak jadi awet muda.. Sekali orang panggil makcik... ahhahhah.. Rasa nak gelak guling2 kat diri sendiri pun ada.. Adik ipar saya yang lelaki lagilah kata pakai tudung camtu nampak cam orang indon... ayoyooo.. So, lepas ni, tak nak dah beli tudung ada awning camtu.. Sanggup iron shawl & tudung bawal... hihii

Tempek sekeping gambar makcik umur 40 tahun


Tak nak kalah, tempek jugak gambar anak dara umo 25 tahun yang ada parut jerawat... 


Tak cukup dengan tu, tempek jugak gambar kakak dengan adik-adik... muahahahaaa... Perasan tak hengat nih!!

So, kalau u all rasa muka u all sesuai guna tudung awning.. u all boleh teruskan.. Sebab ramai je yang cantik pakai tudung awning.. Tapi tidak sesuai untuk muka saya.. Sebab saya nak nampak awet muda.. Dah la umo pun tua 7 bulan dari my dear ni..(",) Hakikatnya umo saya baru 30 tahun.. muahahha
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 21 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons October 31, 2013
sue pon dah lama tak pakai tudung awning..ada 1 tu je sue pakai kalao nak cepat...tp sekarang keluar rumah pon banyak shawl n bawal je..
syawalsimpsons syawalsimpsons October 31, 2013
sue pon dah lama tak pakai tudung awning..ada 1 tu je sue pakai kalao nak cepat...tp sekarang keluar rumah pon banyak shawl n bawal je..
Unknown Unknown October 31, 2013
hihi..betul2....nana selesa pakai tudung bawal je..shawl tak pandai lagi,maybe satu hari nanti..cewah:)

tapi,kadang suka jugak pakai tudung bibik tu..senang,sarung je:)
JunAina JunAina October 31, 2013
Akak setuju tu tudung awning memang buat kita nampak lebih matang berbanding selendang yg kiut miut tu.
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin October 31, 2013
husband pun tak suka sgt izwa pakai tudung awning..huhuu..
Maria Firdz Maria Firdz October 31, 2013
betullah tu kak... suami sy pun x suka sy pkai tudung awning ni.. klu kuar dgn dia mmg tdung bawal atau selendang aje... tudung awning byk pkai g keje sbb nk mudh dan cpat...
Unknown Unknown October 31, 2013
Haha.. kak ina, kita serupaaa..
xseswaii langsung pakai tudung tu macam makcik beranak berapa j. hehe.. tudung bawal jgk jadi pilihan hati saya. kui3..

http://suriscarfdheart.blogspot.com/
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my October 31, 2013
adik saya pernah keluarkan statement macam. sebab sebelum ni dia kemain bwk koleksi tudun awnig tapi lepas tu tak pernah pakai... katanya,

" muka aku macam makcik2 je" padahal muda lgikk..plus... masa tu lum kawin lagi...hik3
Unknown Unknown October 31, 2013
ye kot.. cuba ina tgk muka deqla pakai tudung ada awning mcm mana pulak? tp bg deqla kalo pakai tdg bawal mmg nmpk remaja gitu.. ehehh..
sitirohaida sitirohaida October 31, 2013
xtau pulak yerk...hehehhe
fieda fieda October 31, 2013
Mcm kena je entry ni dgn kfieda sbb kfieda pun sejak dua menjak ni dh start ber shawl.tudung awning sume dh kasi mak ..cuma tgglkan stok 2,3 lai je utk nk bwk gi kedai.start bershawl gara2 tgk sepupu la dn dorang suh kfieda pun guna shawl sbb bru nmpk ala2 muda gitu..mmg betul la ina.tudung tu buat kite mcm makcik2 kn..nape kite bru sedar ye..hihi..dlu seronok sbb tudung ni amat mudah nk sarung...
cik violet cik violet October 31, 2013
aah. setuju. memang siapa yg suka pakai tudung awning nampak lebih tua dr usia. nmpak matang. hehe.

kurang suka tudung awning :)
Unknown Unknown October 31, 2013
Hundred percent agree!!! Hubby saya pun ckp kalau saya pakai tudung awning tu, da macam org indon dia kata. Pakai tudung bawal lagi menampakkan kecantikan dan kemudaremajaan kita.. Kalau saya sendiri teringin nak pakai shawl. Tapi tak reti, ni tgh cari blog yang ada tutorial pakai shawl. Nt boleh tukar imej, ye tak kak ina.hihi
UmmiAbi UmmiAbi October 31, 2013
Tp tetap bli tudung awning..Time sidai baju kat luar n buang sampah pkaila...hihi. Utk nk cpt kn..:)
maszull maszull October 31, 2013
assalamualaikum intan...wah menarik ni nak juga nampak mudakan ....lepas ni kena try pakai tudung lain selain yg ada awning tu la hehehee...:)
AnonymousAnonymous October 31, 2013
pakai shawl nampak lebih muda yer hehehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha November 01, 2013
akak beli je la bawal yg main sarung tu..xpun cri tudung sarung tu yg xde awning.hahaha
ayuzan ayuzan November 01, 2013
sebab akak kurus kot. hehe.. tudung awning a.k.a tudung indon.
Masya Masya November 01, 2013
suami kt pun kata pakai tudung awning nampak tua mcm indon kikiki ... tp mmg selesa.. ikut mana yang sempan jerlah.. awning nak nampak muda pakailah fareeda kohkohkoh.. tp x mampu mahai..
QasehnyaRania QasehnyaRania November 01, 2013
sy lebih suka bawal and shawl .selain harganya yg lebih murah, ianya amat sesuai dgn muka saya yg bolat ini.