Entry saya tersebar di FACEBOOK..

Cewahhh title, siap guna perkataan TERSEBAR lagi.. ahhahha.. Minggu lepas, JIJAH ada tag saya dekat FB, gtau entry saya ada dekat FANPAGE DIARY IBU MENGANDUNG & SI COMEL.. First reaksi saya bila tau pasal ni???... TERKEJUT.. Bukan terkejut pasal apa.. sebab saya memang tak tahu langsung yang entry saya di copy + saya jadi segan la pulak.. Yela, kan kat blog saya ada tulis "my dear".. termasuk di entry tu... risau takut ada yang terpikir, nak share cerita pun sampai nak tulis "my dear" nape tak tulis suami je.. *Maybe ianya hanya perasaan saya sendiri.. bukan pe u all, sebab selama ni, saya terpikir, pengalaman2 yang di share dekat FB tu, sebab orang tu sendiri hantar emel berkongsi pengalaman, saya tak tahu pulak  yang upenya ada gak copy camni... (",)

Tak lama pastu, MAMA AINA plak tag saya.. katanya entry saya tu, ada dekat FANPAGE KEHARMONIAN RUMAH TANGGA & KELUARGA MUSLIM... Memang baguslah kawan2 saya ni semua.. pakat kenal cara penulisan saya ye.. hihii.. Opsttt actually dah terang tang2 ada tulis "my dear, Alisha & Aqilah".. mestilah u all kenal kan.. hihii.. Saya tak marah pun dorang nak copy, boleh je, cuma lain kali bagitahu.. kan lebih manis.. hihii.. *Bolehlah tukar "my dear" tu kepada suami.. takdalah ai rasa segan sangat.. hihiii.. (^_^)

Apa2 pun, saya harap, pengalaman saya tu dapat manfaat untuk semua yang membaca.. Ramai yang share pasal pengalaman saya tu... So, nanti ramailah yang dapat info kan.. Moga kita semua dipermudahkan untuk bersalin bila dah mengandung nanti.. (",) 

AIR ZAM-ZAM MEMPERCEPATKAN PEMBUKAAN LALUAN UNTUK BERSALIN
Ohya, dekat post tu, ada gak tertulis ayat ni tau

Rasulullah bersabda,
"Barang siapa menyampaikan (1) satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala

Tiba2, buat saya teringat satu soalan yang tiba2 buat saya jadi blurr.... kiranya samalah kes macam pengalaman saya di share ni kot.. tapi medium yang berlainan... Camni, jika seseorang ustaz, sampaikan ilmu pada si A, Si A pulak cerita pasal apa yang ustaz tu gtau pada si B, Si B pulak cite pada si C... Saya nak tahu, pahala ustaz tu, dikira A + B + C ke or A sahaja ek?... Ermmm A + B + C  la kan u all...? 
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 18 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown October 03, 2013
tu tandanya ramai yg suka baca entry ina.. well done ina..! good job! ;)
Delimasari Delimasari October 03, 2013
gud info tu -- tahniah INTAN
Cik Rose Cik Rose October 03, 2013
betul kak.. ilmu yang dikongsi, besar pahalanya :)
emarieys emarieys October 03, 2013
Alhamdulillah..sapat sampaikan maklumat yg baik utk semuakan..
Maria Firdz Maria Firdz October 03, 2013
perkara yg baik x salah berkongsikan... :)
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com October 03, 2013
betul lah yg ina cakap..sama mcm ustaz kazim cakap semalam..tentang ilmu tu..walaupun dah meninggal dapat pahala...
Unknown Unknown October 03, 2013
benda baik elok disebarkan.. hehe..
Mimie Mimie October 03, 2013
Wah tahniah kak ina..pahala tuh memang dpt a+b+c la kak
syawalsimpsons syawalsimpsons October 03, 2013
tahniah ina...at least ada yang alert akan penulisan ina...dan berguna untuk org lain
Unknown Unknown October 03, 2013
apa taknya tips yg sgt berguna.. nak2 musim org bersalin skrg ni.. tu yg up entry akak..hee
Mrs Velentine Mrs Velentine October 03, 2013
tahniah makin dikenali blog akak
haryati haryati October 03, 2013
tahniah ina, satu perkembangan yang bagus...
Puan Kutu Puan Kutu October 04, 2013
ilmu yg bermanfaat innsyaallah pahalanya terus mengalir.usah dkira berapa byk pahalanya tu,yg penting manfaat yg org dpt dari apa yg kita kongsikan
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 04, 2013
@Puan Kutu

yap, pahala xusah dikira sbb xtau pun camne nak kira... blh ckp gitu... hihii

actually persoalan berkaitan pahala tu saya tanya sbb nak tambah ilmu agama didada yang kurang ni... :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha October 04, 2013
retis u skrg...tapi kan ada satu ceta ne...kwn eca mcg kwn kitaorg dah pregnant..so, eca pun p mcg kwn yg pregnant tu ucap tahniah, siap cakap, "cine, ko masuk blog kawan aku, cari IntaNBerliaN & Cik Azizah...dua2 blog pasal anak, pengalaman mengandung & bersalin"...hehehe
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief October 06, 2013
terbukti n3 kak ina memberi manfaat kat org lain